Gå till innehåll

Större uttag stars.eu - wire eller direct bank transfer?


random_user

Recommended Posts

Hej

 

Önskar få lite up-to-date erfarenheter kring uttag och vad som är mest +ev, och då främst avseende eventuella avgifter och currency convert fees...

 

Det finns ju ett par olika kombinationer beroende på om jag:

 

1) väljer att dela upp uttaget i flera "direct bank transfer"s (max $40k) eller kör allt i ett enda uttag med "wire transfer" (min $50k)

 

2) väljer att casha ut beloppet i USD från $-kassan i klienten (blir en liten valutaväxlingsavgift (hur mkt?)) eller först konverterar från USD till EUR och sedan cashar ut beloppet i € (ingen avgift?)

 

Får motstridig info av support och på FAQ-sidorna angående det hela.

Även info om andra skillnader mellan metoderna tages tacksamt emot.

 

Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser inte varför inte en stor wire skulle vara bäst. Tagit ut ett stort belopp med wire en gång från GBP i starsklienten till EUR på mitt bankkonto och vad jag minns var det inga större avgifter eller någon nämnvärd loss. Kan inte se att dela upp beloppet gynnar dig på något sätt gällande eventuella fees.

 

Men med det sagt kan jag inte svara exakt vad det är för fees som förekommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Är i samma sits som OP, och behöver plocka ut en större summa. Vill givetvis undvika att betala onödiga avgifter. Enklast för mig vore att föra över pengarna till mitt svenska bankkonto, men annat alternativ är kanske fördelaktigare rent konstnadsmässigt?

 

Växla $ till € och kör en direct bank transfer. Annars åker du på avgifter.

 

Du menar alltså att om jag konverterar $ till £ i klienten och sedan för över pengarna till mitt svenska bankkonto, så åker jag inte på avgifter?

 

Tacksam för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar. Fyll gärna på, ni som vet.

I detta fall är det en svensk bank, dvs. SEK.

 

 

 

Vilka avgifter? Procent eller fastpris?

 

Är i samma sits som OP, och behöver plocka ut en större summa. Vill givetvis undvika att betala onödiga avgifter. Enklast för mig vore att föra över pengarna till mitt svenska bankkonto, men annat alternativ är kanske fördelaktigare rent konstnadsmässigt?

 

 

 

Du menar alltså att om jag konverterar $ till £ i klienten och sedan för över pengarna till mitt svenska bankkonto, så åker jag inte på avgifter?

 

Tacksam för svar

 

Konvertera från dollar ($) till euro (€) i klienten och gör sedan "direct bank transfer" eller vad det kallas från euro(€)-kontot i klienten till banken. D.v.s INTE via visa/mastercard-kory. Således är det bara bankens minimala transferskillnad ni åker på, som i alla fall för mitt handelsbanken var väldigt låg senast jag gjorde vilket iofs inte var igår. Jag hade en diskussion med en PS-rep här på PF om det och vi båda kom fram till att detta var det bästa sättet att casha ut på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...