Gå till innehåll

Spin N Gos teori - tar PS pengar i fickan utöver rejk?


WannaSeeMyPig

Recommended Posts

Eftersom det är ett år sen PS införde Spin N Gos så har det nu en $1M-promotion där tre olika nivåer ($0.50, $5 och $100) har chans att ge en prispott på totalt $1,2 där $1M går till vinnaren.

 

Problemet är det att eftersom denna promotion är tidsbestämd så är det väl väldigt otroligt att att när vid promotionens slut att den insamlade prispotten är exakt den som betalats ut?

 

Since the promo period only lasts for a short time, hypothetically, lets say that over the that period they accumulate 4 million in jackpot funds, but they only pay out a total of 2 million. That leaves 2 million on the table. When the games end on November 30th, where do these funds end up?

 

Är väl även teoretiskt möjligt att det blir tvärtom - att spelarna turar in fler jackpots än EV? Det vore ju hyfsat onajs för PS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mdpmyuon3

https://www.pokerstars.eu/se/poker/promotions/spin-and-go-anniversary/?&html=1&a1=pokerstars_campWCOOP-2015-SAG-OYA-EU-SE&a2=0&a3=0&a4=4073548&a9=13&a8=2015-10-19-16.25.05&a7=6&a5=14784549

 

Där är utbetalningsstruktur för samtliga $1million spin and gos.

 

Själv satt jag och matade dessa ($0.5) sedan 2 dagar tillbaka efter att både $100 och $5 jackpotten gick ut. Satt i närmare 18 timmar i sträck och bara spelade dessa och jag kan säga att jag ALDRIG under hela min tid som pokerspelare har sprungit så sjukt jävla bra, har ingen aning om hur många färgstegar eller fyrtal jag hade under dessa 18 timmar men det räckte inte att räkna på ena handen iaf (träffprocenten måste ha legat på närmare 101%). Detta efter att ha haft sån sjukt downswing i hyper turbos sng (6max satelliter) (-$12kish) två veckor tidigare.. Typ torskat 95% av alla AA mot random händer. .(missbedömde swingsen i spelformatet)

Anyway, efter dessa 18 timmar tog jag välbehövlig sömn i ca 6 timmar för att sedan skynda mig iväg på ett kalas som varit inplanerat en tid när jag sedan kommer tillbaka (5 timmars lucka) och kommer hem för att påbörja ännu en monstersession så hade jackpotten gått ut under denna tid jag varit iväg....

 

Sammanfattning: En jävla mass jobb för troligtvis ingen nytta i detta livet. +en jävla massa slösande på bra spring(?) som man kunnat använt i sunday supersonic eller dylikt samt att det troligtvis leder till sömnbrist i det långa loppet. :mrgreen:

 

Men ärligt, varför har dom inte dessa året runt? Det är ju bara positivt med en ny dollarmiljonär en gång i veckan här i världen? Bra reklam?

Redigerad av CharlesRane
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du med gått ut? Är det bara 1st 1MILLION SpNGo / nivå?

Måste ju vara teortiskt möjligt att den faller ut fler än 1 gång?

 

Nä självfallet inte, men har svårt att tänka mig att det blir fler än 1 som går ut på $0.5.. Dock var det inte den som löpt ut såg jag nu.

Idag har 2st jackpottar gått ut, en på $100 och en på $5.. Uppe i några antal nu 4 eller 5 får jag det till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...