Gå till innehåll

Dagbok osv - Singapore Slingin'


FRAEEN

Recommended Posts

God jul allihopa! Sticker till Singapore i ca ett halvår om 16h och 30min. Från och med nu kommer denna dagbok att fokusera på mitt utbyte borta i Asien 8-) Vi får se hur det kommer gå...

Stort lycka till på utbytet! Jag kom själv hem från utbyte i Singapore för två veckor sedan, hojta till om det är något du undrar och njut av tiden där borta! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fortsätt va borta från borden =)

Jag tar det som en komplimang :) Som det ser ut nu kommer det förmodligen inte bli mycket kortspelande här.

Stort lycka till på utbytet! Jag kom själv hem från utbyte i Singapore för två veckor sedan, hojta till om det är något du undrar och njut av tiden där borta! :-)

Aha kul! Vilken skola gick du på? Själv kommer jag gå på Singapore Management University och min första lektion är imorgon.

 

------------------------------

 

Det är dags för en liten uppdatering känner jag!

 

I skrivande stund sitter jag på mitt tråkiga (men relativt billiga) hotell i kärnan av Singapore. Jag har redan hunnit träffa otroligt många andra bytisar och samtliga har varit väldigt trevliga och pratsamma! Nyår firades på Sentosa Island och jag har aldrig någonsin sett så många däckade och trasiga personer på ett och sammas ställe :mrgreen: Asiaterna kan verkligen inte dricka för fem öre... Riktigt färska är de.

 

Utöver det har jag också hunnit med tre utgångar vilket redan börjar kännas i plånboken. Ölen på krogen kostar alltså 15-18 Singapore dollar, vilket motsvarar ungefär 95-115 SEK... Det är med andra ord inte hållbart att dricka 6-7 bärs på krogen varje utgång ifall man har en någorlunda begränsad budget. Drinkarna verkar också gå på runt 20 dollar.

 

Staden i sig är annars underbar och allt flyter på väldigt bra. Stockholm är verkligen en riktig skithåla när det kommer till renlighet jämfört med Singapore. Det tydligaste exemplet är nog tunnelbanan som är otroligt smidig och ren här.

 

På bakfyllan kan man gå och njuta av en timmes full body massage för 50 dollar vilket ändå måste vara ganska billigt? Jag har aldrig tagit en massage i Sverige så jag har inte jättemycket att jämföra med. Man ska däremot vara försiktig med vilket ställe man går till eftersom många "spaställen" ofta är bordeller i förklädnad. På dessa ställen är tydligen själva massagen både kass och dyr, men istället erbjuds happy endings och annat spännande för den som är intresserad av det.

 

Den fjärde januari (i övermorgon) får jag äntligen flytta in i lägenheten som jag och sju andra polare från Lund har fixat! 240kvm, pool, gym, tennisbana och annat trevligt borde definitivt räcka för att man ska trivas ett par månader 8-)

 

Gott nytt år allesammans!

Redigerad av FRAEEN
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Juste, jag glömde sammanfatta hur mina mål för 2016 har gått! Det får bli en separat post här.

 

Poker

 

[ ] 150k SEK - Inte ens i närheten tyvärr. Istället blev det jobb, plugg och fokus på det sociala livet. Vi får se vad som händer 2017!

[ ] Regga minst /10 på SvS - Inte nära heller.

[X] Bli coachad/Börja plugga någon form av pokerteori - Yes! Lirade stejkad och "coachad" ett tag. Ändrade mitt spel en hel del efter det också.

[X] Sluta tänka kortsiktigt - Hmm, jag antar det? Med tanke på att jag byggde CV istället för att grinda hela sommaren.

[X] Inte springa helt åt helvete på CC - Besökte aldrig CC detta år tror jag så det måste väl ändå räknas som uppfyllt?

 

Livet

 

[X] Fortsätta få minst C i betyg och ytterst få (om några) omtentor - Otroligt nöjd med denna termin. A, D, B och B är spikat än så länge och den sista kursen är inte avklarad än.

[ ] Få in träningsrutin på minst 2-3 ggr/vecka - Förmodligen största failen i år... Det måste garanterad bli bättring här nere i Singapore (nu när man har gym i byggnaden och allt)

[ ] Resa till minst tre länder/städer - Tyvärr icke. Skola och jobb stod ivägen.

[X] Jobba på riktigt, alternativt fixa praktik på något trevligt ställe - Yes! Jobb hela sommaren.

[/] Hitta ny sidoinkomst (om pokerspelandet inte utvecklar sig) - Lite osäker på vad jag vill sätta här. Jag har definitivt inte hittat en ny sidoinkomst, däremot har pokerspelandet utvecklat sig. Tyvärr har jag inte tagit fullt tillvara på utvecklingen.

Redigerad av FRAEEN
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
Hoppas du får en bra tid i stan. Singapore är fantastiskt.
Jag kan säga att jag redan nu efter lite mer än en månad trivs som fisken i vattnet!

 

-------------------------------------------

 

Som väntat har inläggen här varit få. Jag skulle dock vilja påstå att det är ett tecken på hur bra jag trivs med allt annat här nere.

 

Skolan är lugnare än väntat och jag måste erkänna att jag faktiskt är lite besviken på de lokala studenterna. Man har ju hört så mycket om hur otroligt ambitiösa och duktiga de ska vara, men det finns verkligen en hel del ägg här också. Ett roligt exempel är från min kurs "Marketing Research" där läraren går igenom regressionsanalys, varav en av eleverna frågar: "Gör man analysen innan eller efter man fått in stickprovet?" :mrgreen: Med det sagt finns det ju självklart många duktiga studenter här också, det var bara inte så extremt som jag hade målat upp det till att vara.

 

Utöver skolan har man hunnit med 2-3 utgångar per vecka + Malacca (Malaysia) en helg. Filippinerna i 10 dagar är också bokat under recess week! Ni som har varit där får gärna slänga in lite tips på vad man bör göra. Som det ser ut nu kommer vi först vara i Boracay första hälften och Cebu andra. Någon av mina roomies nämnde också att vi skulle simma med valhajar(?).

 

Självklart har jag heller inte kunnat hålla mig från pokern! VPN fixades för någon vecka sedan (tack meta för tipset om anonine) och ungefär 1,8k SEK har inkasserats över ca 2,7k händer. Jag kan ju nämna att varenda krona behövs här nere, Singapore är inte billigt...

 

 

Har tyvärr inga superintressanta händer att bjuda på men ni får gärna tycka till om dessa:

 

Hand 1 Bättre med x/c turn och låta honom bluffa river? Eller hamnar vi i för många knepiga situationer då? Kanske får vi in det bra mot diverse drag + tior på turn?

Spoiler!
GTECH G2 (Boss) - kr2 NL (5 max) - Holdem - 4 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

BB: k281.96 (VPIP: 40.91, PFR: 31.82, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 23)

CO: k275.51 (VPIP: 20.27, PFR: 10.81, 3Bet Preflop: 7.25, Hands: 148)

BTN: k407.61 (VPIP: 27.66, PFR: 20.62, 3Bet Preflop: 10.60, Hands: 2,050)

Hero (SB): k227.82

 

Hero posts SB k1.00, BB posts BB k2.00

 

Pre Flop: (pot: k3.00) Hero has K:club: Q:heart:

 

fold, fold, Hero raises to k6.00, BB calls k4.00

 

Flop: (k12.00, 2 players) 3:spade: T:heart: 4:heart:

Hero bets k9.00, BB raises to k24.00, Hero calls k15.00

 

Turn: (k60.00, 2 players) K:spade:

Hero checks, BB bets k45.00, Hero raises to k197.82 and is all-in

Hand 2 Vad gör vi här på river då? Dumt att överbetta?

Spoiler!
GTECH G2 (Boss) - kr2 NL (5 max) - Holdem - 3 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

Hero (BB): k536.25

BTN: k410.01 (VPIP: 23.00, PFR: 19.00, 3Bet Preflop: 10.81, Hands: 416)

SB: k292.54 (VPIP: 40.00, PFR: 6.67, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 15)

 

SB posts SB k1.00, Hero posts BB k2.00

 

Pre Flop: (pot: k3.00) Hero has 8:heart: Q:heart:

 

BTN raises to k7.00, fold, Hero calls k5.00

 

Flop: (k15.00, 2 players) 6:heart: 7:spade: K:heart:

Hero checks, BTN bets k11.25, Hero calls k11.25

 

Turn: (k37.50, 2 players) 9:diamond:

Hero checks, BTN checks

 

River: (k37.50, 2 players) T:diamond:

Hero bets k54.00, BTN raises to k262.00

Hand 3 Sexigt?

Spoiler!
GTECH G2 (Boss) - kr2 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

BB: k158.27 (VPIP: 28.57, PFR: 0.75, 3Bet Preflop: 1.75, Hands: 134)

UTG: k610.78 (VPIP: 25.45, PFR: 18.59, 3Bet Preflop: 5.81, Hands: 505)

CO: k403.83 (VPIP: 26.78, PFR: 22.53, 3Bet Preflop: 8.04, Hands: 898)

Hero (BTN): k218.01

SB: k126.00 (VPIP: 43.62, PFR: 10.64, 3Bet Preflop: 4.08, Hands: 95)

 

SB posts SB k1.00, BB posts BB k2.00

 

Pre Flop: (pot: k3.00) Hero has T:spade: K:diamond:

 

fold, CO raises to k5.00, Hero calls k5.00, fold, fold

 

Flop: (k13.00, 2 players) 8:club: Q:spade: 3:heart:

CO bets k8.00, Hero calls k8.00

 

Turn: (k29.00, 2 players) 9:spade:

CO bets k18.00, Hero calls k18.00

 

River: (k65.00, 2 players) 7:heart:

CO bets k40.00, Hero raises to k187.01 and is all-in

 

Postar resultat lite senare! :)

 

Edit: Juste, jag funderar på att bli HU-proffs också :rolleyes:

 

Hand 4

Spoiler!
GTECH G2 (Boss) - kr2 NL (5 max) - Holdem - 2 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

Hero (BB): k276.03

SB: k506.80 (VPIP: 32.78, PFR: 24.01, 3Bet Preflop: 6.10, Hands: 498)

 

SB posts SB k1.00, Hero posts BB k2.00

 

Pre Flop: (pot: k3.00) Hero has K:club: 8:heart:

 

SB raises to k4.00, Hero calls k2.00

 

Flop: (k8.00, 2 players) 7:spade: 8:diamond: 5:heart:

Hero checks, SB bets k6.00, Hero calls k6.00

 

Turn: (k20.00, 2 players) A:club:

Hero checks, SB bets k15.00, Hero calls k15.00

 

River: (k50.00, 2 players) Q:heart:

Hero checks, SB bets k37.50, Hero calls k37.50

 

Hero shows K:club: 8:heart: (One Pair, Eights)

(Pre 63%, Flop 94%, Turn 100%)

SB shows 3:spade: K:spade: (High Card, Ace)

(Pre 37%, Flop 6%, Turn 0%)

Hero wins k121.88

Redigerad av FRAEEN
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, kul att det funkar bra fortfarande :-D

 

Personligen läser jag mycket hellre om utomlandsstudierna och utgångarna där än poker så det är synd du skriver mindre nu istället ;)

Ja, jag vet inte riktigt vad folk vill läsa. Responsen brukar vara ganska blandad vad man än skriver om.

 

Sen är det också (enligt min åsikt) lite knepigt att få inläggen intressanta utan att gå in på alltför personliga detaljer, vilket gör att det blir lättare att skriva om poker. Samtidigt blir det nog om några år roligare för mig själv att titta tillbaka på inlägg om det du nämnde, istället för handhistoriker.

 

Jag kommer iallafall definitivt göra ett inlägg efter Filippinerna vilket är från 17e februari till 26e :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nice, missat att du är i Singapore!

Vad har du att säga so far? Du pluggar där eller?

 

Fick möjligheten att ha praktik där 10v nu under våren, men skippade det. Men tanken är att köra en utlandspraktik nästa år och då är det inte helt omöjligt att det blir i Singapore genom lite kontakter.

Jag har verkligen bara positiva erfarenheter av Singapore hittills! Skolan som jag pluggar på är riktigt bra och proffsig, och staden i sig är fantastisk.

 

Vad var det för praktik du skulle köra? Har stött på några västerlänningar som är på praktik och alla har varit inom "banking". Jag tycker hur som helst att du verkligen borde åka hit :-)

 

Tänkte också skriva att vakterna på klubbarna är hur lugna som helst här och att det mer eller mindre är omöjligt att bli utslängd eller nekad innan det slog mig att jag faktiskt lyckades bli utslängd i lördags... Det var förvisso hundra procent mitt fel. Vi var på en klubb som heter Altimate, vilken tydligen ska ligga högst upp i hela Singapore (hemskt osäker källa på detta). Där och då fick jag den briljanta idén att jag ville befinna mig högst upp av absolut alla på plats, och hur gå man då tillväga? Jo man ställer sig ju såklart på ett litet, men högt, bar-bord :-D Det tog ungefär 30 sekunder innan vakterna drog ner mig och följde med mig alla våningar ner till ingången... Här är klubben där detta inträffade (ni ser borden som lyser på andra bilden till vänster):

Spoiler!
image05.jpg

 

1-top-bar.jpg

Aja, det var iallafall inget tjafs med vakterna efteråt och jag är välkommen tillbaka 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har märkt att varje gång jag tar en längre paus (i.e. några månader) från pokern för att sedan komma tillbaka ändrar jag min spelstil trots att jag inte har pluggat någonting under frånvaron. På något sätt känner jag mig alltid upplyst och fräsch när detta sker. För tillfället är jag en riktigt redline-warrior vilket jag aldrig riktigt har varit innan.

 

På fredag sticker jag till Filippinerna så det blir nog ingen uppdatering på lite mer än en vecka efter det (om jag inte få feeling där borta).

 

Spelade en kul hand idag också. Villain hade tydligen 99 :mrgreen:

 

Hand 1

Spoiler!
GTECH G2 (Boss) - kr2 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

UTG: k327.16 (VPIP: 23.85, PFR: 17.92, 3Bet Preflop: 6.51, Hands: 789)

CO: k638.45 (VPIP: 57.97, PFR: 8.55, 3Bet Preflop: 0.49, Hands: 453)

Hero (BTN): k289.20

SB: k402.00 (VPIP: 24.43, PFR: 20.39, 3Bet Preflop: 8.49, Hands: 580)

BB: k400.00 (VPIP: 23.81, PFR: 23.81, 3Bet Preflop: 22.22, Hands: 43)

 

SB posts SB k1.00, BB posts BB k2.00

 

Pre Flop: (pot: k3.00) Hero has 7:club: 8:club:

 

UTG raises to k5.75, fold, Hero raises to k17.50, fold, fold, UTG calls k11.75

 

Flop: (k38.00, 2 players) 9:club: T:spade: T:heart:

UTG checks, Hero bets k19.00, UTG calls k19.00

 

Turn: (k76.00, 2 players) 5:club:

UTG checks, Hero bets k52.00, UTG raises to k121.00, Hero calls k69.00

 

River: (k318.00, 2 players) T:diamond:

UTG checks, Hero bets k131.70 and is all-in, fold

 

Hero shows 7:club: 8:club: (Three of a Kind, Tens)

 

Hero wins k310.06

Hand 2 Gjorde en efterbliven bluff också...

Spoiler!
GTECH G2 (Boss) - kr2 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

BTN: k199.19

SB: k92.42 (VPIP: 20.25, PFR: 10.76, 3Bet Preflop: 1.56, Hands: 166)

Hero (BB): k220.00

UTG: k96.12

CO: k488.19 (VPIP: 32.31, PFR: 24.28, 3Bet Preflop: 7.73, Hands: 5,142)

 

SB posts SB k1.00, Hero posts BB k2.00

 

Pre Flop: (pot: k3.00) Hero has 9:heart: A:diamond:

 

fold, CO raises to k6.00, BTN calls k6.00, fold, Hero calls k4.00

 

Flop: (k19.00, 3 players) 2:spade: 9:spade: T:heart:

Hero checks, CO checks, BTN bets k7.00, Hero calls k7.00, fold

 

Turn: (k33.00, 2 players) 6:club:

Hero checks, BTN bets k12.00, Hero calls k12.00

 

River: (k57.00, 2 players) K:club:

Hero bets k76.00, BTN calls k76.00

 

BTN shows T:diamond: 8:heart: (One Pair, Tens)

(Pre 39%, Flop 80%, Turn 89%)

Hero shows 9:heart: A:diamond: (One Pair, Nines)

(Pre 61%, Flop 20%, Turn 11%)

BTN wins k203.78

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill bara flika in och säga att jag tycker att du är duktig på poker och att jag är imponerad av dina fräcka bluffar som du kan göra. Hur tänker du när du gör en fräck bluff som tex. den i hand 2 ovan (A9)? Skulle också vilja kunna göra sådana någon gång, men förstår inte riktigt tanken bakom än. Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill bara flika in och säga att jag tycker att du är duktig på poker och att jag är imponerad av dina fräcka bluffar som du kan göra. Hur tänker du när du gör en fräck bluff som tex. den i hand 2 ovan (A9)? Skulle också vilja kunna göra sådana någon gång, men förstår inte riktigt tanken bakom än. Tack på förhand!

Hmm, trodde jag var ganska tydlig med att den bluffen inte var särskilt "fräck"? Tråkigt att det visade sig att du bara är ett troll.

Redigerad av FRAEEN
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt skoj att följa dig kompis :) förstår inte hur jag kan ha missat detta forum, 2+2 nörd som man är.

 

Duktig snubbe du!

 

GL

 

För övrigt kostar 1.5timmas Olje massage i Thailand cirka 75 Svenska riksdaler :) vilket jag tyckte var oerhört värt både innan och efter utgång ;)

Kul att höra! Får man fråga vad du nickar på SvS?

 

Här i Filippinerna kostar en timmes massagen typ samma, runt 50kr. Riktigt värt är det! Ska skriva lite mer om resan senare, sitter på telefonen nu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Meh, tänkte bara lira lite poker innan jag drog ett mysigt inlägg här om Filippinerna, men det slutade i att jag genomled ett av mina sämsta sessions någonsin i BBs :mrgreen: 12 inköp ner på drygt 400 händer... Tycker dock att jag lirade helt okej så jag är inte alltför bitter.

 

Istället blir det en liten uppdatering på den lilla poker jag spelat här nere hittills.

 

Graf

Spoiler!
uXgMkMP.png

 

Det var kul fram tills idag som sagt :-) Aja, får se hur mycket poker det blir de kommande veckorna. Skolan börjar komma ikapp mig lite nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Är tillbaka på borden nu när sommaren dragit igång. Lirar fortfarande på SvS och jag måste säga att även om det känns lite obekvämt att lira utan HUD så är det samtidigt lite spännande. Däremot hörde jag av en fellow regular att man kan använda HUD igen via HM? Finns det någon här på forumet som kan bekräfta det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Den 2017-06-09 kl 11:44, säger FRAEEN :

Är tillbaka på borden nu när sommaren dragit igång. Lirar fortfarande på SvS och jag måste säga att även om det känns lite obekvämt att lira utan HUD så är det samtidigt lite spännande. Däremot hörde jag av en fellow regular att man kan använda HUD igen via HM? Finns det någon här på forumet som kan bekräfta det?

Jag tar tillbaka att det känns obekvämt att lira utan HUD. Efter ca 50h spelade tänker jag inte ens på det längre (jag tar dock fortfarande gärna emot svar på frågan jag ställde 9_9). Egentligen vill jag posta här oftare men det känns inte alls lika kul när det inte går att visa händer och grafer med samma smidighet som det gjorde innan. Kanske blir jag lite mer aktiv när jobbet är slut och skolan drar igång.

Redigerad av FRAEEN
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Dags att bumpa denna dagbok nu när PF är semi-hett igen! 

Befinner mig inte i Singapore längre, men vet inte hur man ändrar titeln... Anledningen till bumpen är för att jag fått tillbaka skriv- och pokersuget. Blev 99% klar med kandidaten i ekonomi nu i höstas (måste tyvärr läsa en distanskurs fram tills mars) och har fått ett både roligt och meriterande jobb som jag kommer vara kvar på åtminstone tills september. Om jag tröttnat på jobbet tills dess är tanken att hoppa på en master, annars kan jag med säkerhet vara kvar på jobbet i åtminstone ett år till. 

Varför vill jag då grinda när jag är nöjd med mitt jobb? Jo jag har precis köpt en lägenhet som tyvärr inte var gratis, vilket innebär att en stor del av lönen går åt till just boende. Jag är också trött på att inte bara vara orik, men även otränad. Därför har jag och en polare inlett ett träningsbet à la Thuritz (ni som sett dybban flyttar in förstår), så fram tills september blir det träning minst 3ggr/vecka annars får man betala! 

Jag kommer lira NL 5-max och 6-max på SvS, och som många gånger förr kommer jag börja på /2 och försöka klättra mig upp till /4 och /5 så snabbt som möjligt. Ska försöka posta intressanta händer (om det nu går) och uppdatera resultat med jämna mellanrum. Ses på borden!

Redigerad av FRAEEN
  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 timmar sedan, säger Luna :

GLGL!

 

11 timmar sedan, säger Jag och mina mig :

GL, har spelat en del med dig! :)

Tackar hörni! Tror jag listat ut vem du är också "Jag och mina mig" ;) Om det stämmer, känner jag igen ditt nick sedan lååång tid tillbaka...

-------------------------------------

Lirat lite sedan jag kom hem från jobbet idag och plussade cirkus 500kr. Efter att ha satt in en lax är rullen nu på ungefär 3200kr.

Nivån på /2 är sig lik, vilket kanske inte är så konstigt. Kul att se samma regs som man såg för flera år sedan, men man får hoppas att dessa inte är heltidsgrinders. Isåfall tycker jag mest synd om dem :/

Hamnade i ett intressant spot på ett anonymt bord. Vad hade ni gjort mot random fisk på ett anonymt bord i detta läge? Mer eller mindre obefintlig historik på FI. 

 


Hand: 55135636.hand.723 
Anonymt bord 20 (Texas Hold'em / Kontantspel) 
Anonyma kontantbord
LM/SM:1.0/2.0 SEK
Insatsgränser: No Limit
Pott: 105.09
Insats: 53.00
Vinst/förlust 0.00/53.00
Handen påbörjades: 2018/02/14 18:53:13
Spelarinformation

Plats 1: Angel(442.49) är Giv
Plats 2: Caveman(399.67) 
Plats 3: (Stå över)
Plats 4: Chief(311.86) 
Plats 5: KingArthur(127.94) 
Plats 6: Cleopatra(356.15) 
Mörkar

LM: Caveman post 1.00 
SM: Chief post 2.00 
Deal

Caveman [X, X] 
Chief [AH, KH
KingArthur [X, X] 
Cleopatra [X, X] 
Angel [X, X] 
Insatsrunda 1

KingArthur Syna 2.00
Cleopatra Lägg dig
Angel Lägg dig
Caveman Höj till 6.50
Chief Höj till 23.00
KingArthur Lägg dig
Caveman Syna 23.00
Flopp (bord):

[7H, QH, 4S
Sammanlagd pott 46.71
Rake: 1.29
Huvudpott: 46.71
Insatsrunda 2

Caveman Passa
Chief Insats 30.00
Caveman Syna 30.00

Turn (bord):

[7H, QH, 4S, JC
Sammanlagd pott 105.09
Rake: 2.91
Huvudpott: 105.09
Insatsrunda 3

Caveman All-in 346.67
Chief ??????

Redigerad av FRAEEN
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...