Gå till innehåll

Kenan83 är tillbaka!


Kenan83

Recommended Posts

Runitonce - essential för $10/mån skulle jag reka.

 

Tack, ska kika på den.

 

Här kommer resultat av mina första 10K händer på nivån:

 

2j176fb.jpg

 

Skoj att tappa 3 200bb inköp (600 kr) 3 händer i rad, det sista som händer idag, mot bordets största fisk, en hand hade han 11% dom andra 2 runt 30% :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • Svars 127
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

bump

 

Tja tja, bloggern :D

 

Jag är tillbaka! Hade en riktigt bra resa, och laseroperationen gick riktigt bra! Jag är mer än nöjd, har haft glasögon och linser sen jag var 10 år, så det känns sjukt bra nu! Gick smärtfritt, och jag hade tur med vädret i Bosnien, det var ca 15 grader på dagen, vilket är bra för mitten av November. Jag hann även med att se Bosnien spela mot Irland i EM kval, det var en riktigt sjukt upplevelse. Har sett landslaget live innan, dock aldrig på hemmaplan.

 

Annars så fördrev jag dagarna med att gå runt på stan, njuta av naturen och sällskapet där nere, och bara må bra! Jag hade det så bra där nere att jag har bestämt mig att flytta ner nu i mitten av November, så fort jag gjort klart lite saker som jag måste göra här i Sverige. Mitt jobb kan jag sköta via datorn, och det finns flyg Sverige-Bosnien för ca 300 kr ToR. Så i mitten av Januari drar jag!

 

Poker har jag ej hunnit spela, försökte med det gick ej att logga in, och orkade ej fixa det. Har försökt spela 20K händer på nivån, men tröttnade och började spela dåligt, så avsluta sesionen nyss. Men det går bra, har fått lite krikit av andra här på forumet att jag whinar mycket, så jag måste sluta med det. Men tittar man på min grav så ser man ju att det går upp och ner som fan, dock så går det stadigt upp, så jag får va nöjd.

 

Har rulle för 1/2, så jag flyttar upp i nivå till helgen tror jag. Få se hur jag gör, känner att jag har lite läckor till jag vill täppa, men har hört att dom är lika dåliga på 1/2, att det är först vid 2/4 det blir tuffare motstånd. Dock så blir det nog att jag spelar 10K händer till innan helgen och sen flyttar upp till 1/2.

 

Results.jpg

uploading pictures

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till med din come back. :) Har gått samma väg som du, var väldigt aktiv runt 2005-2006, sen har jag varit borta under flera år, tills nu. Kör PLO för första gången ever, sjukt kul. Lirar också på SvS btw.

 

Tack! Känner igen din nick, vet ej varför, men varje gång jag ser nån inlägg av dig så för jag för mig att det är en het tjej som är bakom användaren :D Jag lirar också lite omaha, speciellt Omaha Hi/low, då jag läst flera dagböcker här med användare som krossar nivån. Det blir mest när jag är lite småtilt dock :D

 

 

 

Jag vet att jag sagt att jag ska spela 30K händer på .5/1 men jag hann inte göra det, och jag ville testa 1/2 under helgen. Så jag fick nöja mig med 25K händer, och har idag spelar 3K händer på 1/2. Har hört att det är ingen större skillnad mellan dom två nivå, och jag har ju BR, så jag tänkte lika bra att hoppa upp och utnyttja helgen. Riktigt rolig nivå, har några reggs som varit lite jobbiga mot mig, men vi är vänner nu tror jag. Så här ser det ut fram tills nu:

2w4wtj8.jpg

Det här är ca 2 veckor spel hittills. Startade dagboken och spelet 2015-10-22, och var 2 veckor i Bosnien då jag ej spelade poker, sen även 5 dagar i Oslo som var pokerfria. Jag började med att stoppa in 1200 kr, och har nu ca 12K på sajten (spelar även sportbetting och Omaha när tillfälle ges, är nog BE där).

 

Nästa mål är att spela 50K händer på 1/2, då jag känner att jag har sjukt många luckor jag måste fixa till, men som tur är min motstånd sämre än mig, så jag lyckas plussa =)

 

Så målet är att vara klar med 50K händer till julafton och testa 2/4 och 2.5/5 då.

Redigerad av Kenan83
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta inte detta som "svenska-avundsjukan", eller ett påhopp. Inte alls menat i någon mån som något negativt.

 

Du är garanterat bättre än 99 av 100 spelare på upp till den nivån du lirar på nu 1 - 2. Med det sagt för din egen skull, ha en plan på hur du kommer hantera när du inte kommer springa lika bra som du gör.

 

Rent för din egen skull. För jag har lirat en hel del mot dig på 2 nivåer och du är helt klart bättre än spelarna där. Men bara mot mig så har du hamnat i en hel del coolers i din favör.

 

LYcka till på de högre nivåerna samt i Bosnien. Hoppas du klättrar till 2 - 4 snabbt så jag slipper dig på 0,50 - 1.00 och 1 - 2 :)

 

Med vänliga hälsningar,

En reg du mött en hel del :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta inte detta som "svenska-avundsjukan", eller ett påhopp. Inte alls menat i någon mån som något negativt.

 

Du är garanterat bättre än 99 av 100 spelare på upp till den nivån du lirar på nu 1 - 2. Med det sagt för din egen skull, ha en plan på hur du kommer hantera när du inte kommer springa lika bra som du gör.

 

Rent för din egen skull. För jag har lirat en hel del mot dig på 2 nivåer och du är helt klart bättre än spelarna där. Men bara mot mig så har du hamnat i en hel del coolers i din favör.

 

LYcka till på de högre nivåerna samt i Bosnien. Hoppas du klättrar till 2 - 4 snabbt så jag slipper dig på 0,50 - 1.00 och 1 - 2 :)

 

Med vänliga hälsningar,

En reg du mött en hel del :)

 

Hej!

 

Absolut inte.

 

Jag känner också lite så, men främst känner jag att jag har massa luckor som jag måste täppa. Anledningen till att jag brukar klaga är för jag blir arg när jag blir utdragen, oavsett hur stor potten är :D Men det går över rätt så snabbt, tycker bara det är roligt att skriva och meddela alla mina pokervänner att jag håller på och gular på facebook :D

 

 

Tack för lyckoönskningar! Det hoppas jag med =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! Känner igen din nick, vet ej varför, men varje gång jag ser nån inlägg av dig så för jag för mig att det är en het tjej som är bakom användaren :D Jag lirar också lite omaha, speciellt Omaha Hi/low, då jag läst flera dagböcker här med användare som krossar nivån. Det blir mest när jag är lite småtilt dock :D

 

Om jag hade sett ut som Jennifer Tilly hade jag nog onanerat framför spegeln. ;-) Du får lära mig mer om Hi/Low, är inge vidare på det. Själv brukar jag köra 5 card draw eller 7-stöt när jag är på bushumör. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Om jag hade sett ut som Jennifer Tilly hade jag nog onanerat framför spegeln. ;-) Du får lära mig mer om Hi/Low, är inge vidare på det. Själv brukar jag köra 5 card draw eller 7-stöt när jag är på bushumör. :)

 

Läs sunbird88 dagbok, efter det kommer du vara helt såld på Hi/Low.

 

 

 

Jag kommer ej skriva här så mycket ang mitt spel och resultat, det är ganska många jag möter som läser min dagbok har jag märkt, dom flesta reggs (eller ja, 20/16/2 nits), men jag tycker inte jag får ut nåt av det. Har mina vänner jag pratar händer med via skype och facebook, och det får räcka.

 

Dock så funderar jag att dra iväg till Afrika i 1-2 månader, så skriver kanske lite om det, ifall det blir av.

 

Och har även, efter lite påtryckning av meta, aktiverat nån bonus på 500 kr för att betta på UFC ikväll. McGregor kommer ju vinna, men Aldo har för bra odds, så vi får se vem jag kommer satsa på. Kommer nog även sätta allt på United nu, så har jag dubbelt så mkt pengar att leka med inatt :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8-)

 

hahaha jag fegade ut!

 

Satte hälften på united, hälften på inter :D Fy fan va dåliga united är, men Metaddict som är en stor fan av dom övertalade mig att sätta på dom.

 

Inter räddade mig dock, så nu är vi all in på nattens UFC gala.

 

Här kommer en bild med min kompis från UFC 95

 

40040_107877185937468_8084460_n.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan, varför ska jag lyssna på fisk! Visste ju att McGregor skulle vinna. Känns lite som jag kände efter den här handen just nu:

 

Boss $200.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2831299

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

CO: $275.97 - VPIP: 67, PFR: 33, 3B: 8, AF: 2,8, Hands: 162

BTN: $408.33 - VPIP: 30, PFR: 13, 3B: 2, AF: 2,5, Hands: 118

Hero (SB): $571.50 - VPIP: 26, PFR: 20, 3B: 9, AF: 2,4, Hands: 59542

BB: $444.00 - VPIP: 37, PFR: 2, 3B: 2, AF: 4,3, Hands: 139

UTG: $179.00 - VPIP: 32, PFR: 20, 3B: 8, AF: 4,0, Hands: 88

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is SB with A :club: A :spade:

3 folds, Hero raises to $8, BB calls $6

 

Flop: ($16.00) 5 :spade: 8 :diamond: K :spade:(2 players)

Hero bets $12.00, BB raises to $36, Hero raises to $102, BB calls $66

 

Turn: ($220.00) T :diamond:(2 players)

Hero bets $165.00, BB raises to $334, Hero calls $169

 

River: ($888.00) 9 :spade:(2 players)

 

Final Pot: $888.00

BB shows 9 :heart: 9 :club:

BB wins $873.00

(Rake: $15.00)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flera 20/15 "grinders" mobbar mig att jag spelar för löst, säger jag att dom är tighta så säger dom att jag inte vet vad postflop spel är :/

 

Sen så undrar dom varför jag inte spelar högre, fast dom grindar micro själva :/

 

Jag har bara lust att dra till max o äta orginalmeny och sen wandas och be en strippa trösta mig, hatar o va full på en Onsdag

Redigerad av Kenan83
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blixtsyn på river, undrar vad för notes han har på mig :D

 

Boss $200.00 No Limit Hold'em - 4 players - View hand 2833009

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BTN: $512.87 - VPIP: 27, PFR: 18, 3B: 8, AF: 3,5, Hands: 1961

SB: $195.00 - VPIP: 24, PFR: 16, 3B: 8, AF: 2,4, Hands: 1291

BB: $246.52 - VPIP: 32, PFR: 19, 3B: 10, AF: 2,4, Hands: 989

Hero (CO): $550.35 -

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is CO with 6 :diamond: 6 :heart:

Hero raises to $7, BTN raises to $26, 2 folds, Hero calls $19

 

Flop: ($55.00) 5 :spade: 8 :heart: T :diamond:(2 players)

Hero checks, BTN bets $41.25, Hero calls $41.25

 

Turn: ($137.50) 3 :diamond:(2 players)

Hero checks, BTN checks

 

River: ($137.50) A :club:(2 players)

Hero bets $111.00, BTN calls $111

 

Final Pot: $359.50

Hero shows 6 :diamond: 6 :heart:

Hero wins $350.52

(Rake: $8.98)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...