Gå till innehåll

Brm - PLO 100$ - Vad rekommenderar ni?


KlonkSteve

Recommended Posts

Hello!

 

Om man ska spela PLO 0.5/1$ 6max på Pokerstars, vilken bankrulle hade ni rekommenderat då?

 

Jag funderar på att ta skott på den nivån och tänker mig att en rulle på omkring 4 000$ bör räcka. Notera att jag kommer spela få bord(1-3) då jag vill börja sakta och fokusera på tankeprocessen primärt istället för volym.

 

Går jag under 3500 $ kommer jag droppa ner till 0.25/0.5$.

 

I min värld så borde detta vara ok givet att jag verkligen kliver ner i nivå när jag ska.

 

Men när jag googlat runt på rekommendationer så har jag läst allt mellan den typen av brm som jag tänkte köra på upp till 250+ BI vilket för mig bara låter insane!

 

Hur resonerar ni? Har det någon betydelse antalet bord som man spelar? Jag tar gärna emot tankar och idéer kring det här. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror på hur hårt du slår gamesen du ska spela. Ju större övertag du har desto mindre bankrulle krävs, om du inte slår nivån alls så kommer inget BRM i världen att hjälpa dig.

 

Sen beror det ju även på hur viktiga dessa $4k är för dig. Om det är allt du äger och har så är det ju bra med rejäla bankrulle krav, om det är en veckolön så kan du ju vara lite lösare med dina krav.

 

Saken är väl den att det är svårt att ge något konkret svar utan allt är relativt, men ta hellre det säkra före osäkra är min melodi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är många som spelar efter den principen när man ska försöka klättra upp en nivå, att avsätta några inköp och går det bra spelar man vidare. Går det åt pipan kan man gå ner och spela upp sig till ett nytt försök igen och jag gillar tankesättet.

 

Sen antalet bord resonerar jag själv främst efter hur många jag känner mig bekväm med att spela. Sen spelar man ju vissa gånger fler eller färre bord beroende på värdet, table selection är ju allt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På frågan om pengarna betyder mycket för mig så kan jag väl säga så här: Jag har ett heltidsarbete och 4k$ motsvarar väl 1.5-2 månadslöner. Så det skulle ju onekligen svida, det skulle det. Men skulle jag torska allt så överlever jag. Har en hel del andra sparpengar.

 

Har spelat lite ströhänder på nivån(ca 1k) på 1-2 bord och min bedömning är att jag borde kunna slå nivån. Därav jag vill ta ett seriöst skott. :)

 

Mitt resonemang bygger på det psykologiska. Att ha en alltför stor rulle skulle nog bara göra att jag slaskar runt för mycket, för egen del tror jag på ett mellanting som exemplet ovan. Sen har jag läst om folk som kör ännu aggressivare brm än det jag hade tänkt mig(20-25 BI:s). Bortsett från den större risken att gula så hade jag aldrig klarat av att hantera det psykologiska vid en downswing.

 

Min plan är att hålla mig strikt till 1-3 bord. Jag tror att det kommer hjälpa mig att hålla fokus, att kunna tänka igenom varje beslut noggrant osv. Min förhoppning är att kunna slå nivån på mellan 5-10bb/100. Borde vara gångbart om man är en spelare som slår nivån bra samtidigt som man bara kör tre bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att du ens behöver ställa en sån fråga 2015 säger att du inte är särskilt erfaren. Vad har du för tidigare bb/100 på lägre nivåer? PLO svänger sjukt mycket, och 40inköp räcker inte långt,jag har haft månader där jag sprungit 100inköp under ev, OM jag vore dig hade jag hellre börjat med $4k på PLO25.

Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...