Gå till innehåll

NLT - Gick med i en reraisecraze!


Luca

Recommended Posts

Spelar NLT. Blinds 0.12/0.25. Buyin $25. Bordet är "normaltight". Raise preflop på mer än 4 g BB ger sällan action. Jag har spelat stabil ABC-poker (och har nog table image som sådan). Har jobbat upp min stack till drygt $65.

 

Sitter i cutoff. Den enda spelaren som har större stack än buyin är knappen som sitter på $55. Han har spelat några loosa preflopcalls men spelar i övrigt stabil ABC-poker liksom jag.

 

Jag: As Kd

 

UTG call 0.25

fold fram till mig

Jag raise $1

Fi: call

sb/bb fold

UTG:call

 

Flop Ad 7c 8c

 

Trevlig flop. Hoppas jag får lite napp nu. Bäst att inte överbetta och skrämma bort "bytet".

 

Pot $3.25

 

UTG: check

Jag: bet $2

Fi: raise to $4

 

Hmm, har han träffat tvåpar måntro. Han callar lite loose ibland men med A8? Kanske jag raisade för lite preflop i alla fall, men jag var ju trött på att aldrig få action så varför klaga. Jag fick ju som jag ville...

 

UTG:fold

Jag: Reraise to $14.

Fi: Reraise to $24

 

Vatusan? Börjar lukta AA eller möjligen KK. Det som talar emot är att han bara callade preflop. AK, AQ? Håller vi bara på att göda raken? Försöker han utnyttja sin (och min) tight image för att bluffa bort mig från potten? Tänker länge. Och...

 

Jag: All in to $65

Fi: call all in $55

 

En minst sagt ovanlig hand för mitt vanliga ABC-spel. Så udda att jag inte vet om jag gjorde rätt, eller var helt ute och cyklade. Vad tycker ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ställde honom aldrig på ett set. Vi hade spelat ganska länge så jag trodde mig ha read på honom. Att calla ett raise på 4gBB med 77 eller 88 var inte hans stil. Jag var mer rädd för att vara dominerad av AA eller KK.

 

Låt oss säga att jag var säker på att han inte hade triss. Var det heltokigt av mig att gå all in?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ställde honom aldrig på ett set. Vi hade spelat ganska länge så jag trodde mig ha read på honom. Att calla ett raise på 4gBB med 77 eller 88 var inte hans stil. Jag var mer rädd för att vara dominerad av AA eller KK.

 

Låt oss säga att jag var säker på att han inte hade triss. Var det heltokigt av mig att gå all in?

 

Förstår inte hur man kan vara säker på detta, men om man var det skulle jag nog köra hårt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ställde honom aldrig på ett set. Vi hade spelat ganska länge så jag trodde mig ha read på honom. Att calla ett raise på 4gBB med 77 eller 88 var inte hans stil. Jag var mer rädd för att vara dominerad av AA eller KK.

 

Låt oss säga att jag var säker på att han inte hade triss. Var det heltokigt av mig att gå all in?

 

 

Om han gör några loosa preflopcalls ibland som du sa, varför skulle han slänga 77-88 ?

 

Bara nyfiken på hur du kan vara så säker på den readen... Sällan jag muckar pocketpar preflop, men hans normala stil kanske är raise?

 

Och hur skulle du kunna vara dominerad av KK, du har ju träffat ditt ess?

 

Men vilken hand sätter du honom på då? Är han en supertomte som gör ett sånt här spel med Ax?

 

Eller så kanske han spelat A7-8s och träffat 2par.

 

Du slår ju AQ iaf, och det är ju möjligt att motståndaren övervärderar sin kicker, men utöver det så har jag svårt o se vad du slår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är solklart set. Som allra bäst är det split. Om han spelar ABC poker synar han inte en raise med Ax, och vill nog definitivt inte spela om sin stack med Top Pair utan Top Kicker. Verkar extremt osannolikt att din hand skulle vara bäst, förstår inte hur du kan vara säker på att han inte har triss, jag tycker det luktar set lång väg. Möjligtvis har han gjor en loose call med 87s eller Axs i :club:

 

Rimligtvis ligger du efter och bör folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag sa, vi har spelat ganska länge och loose call preflop för honom har inneburit call av BB inte call av 4xBB. Märk att jag har table image som ABC-spelare.

 

Naturligtvis slår jag KK - my bad.

 

Conclusion: Jag sätter honom på AQc eller AK (med oro för AA). Han visar upp AQc. Turn och river rag,rag inga klöver och jag tar potten. Han hade 12 outs. Coinflip. Bra poker? Känns ändå inte så. Glad att jag gick iväg med pengarna i behåll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Conclusion: Jag sätter honom på AQc eller AK (med oro för AA). Han visar upp AQc. Turn och river rag,rag inga klöver och jag tar potten. Han hade 12 outs. Coinflip. Bra poker? Känns ändå inte så. Glad att jag gick iväg med pengarna i behåll.

 

Håller med. Ganska dåligt spelat av dig. Finns väl egentligen bara en eller ett par händer du har ordentligt slagen i det läget och ett helt gäng som slår dig. Tror du har en stor lucka i ditt spel om du aldrig släpper TPTK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att calla $1 med pockets när ni sitter med $65 och $55 i stacken är inte loose på något sätt, oavsett om det är 4BB. I det läget vill man ju att han som raisar har KK/AA/AK och inte kan släppa då får man ruggigt bra implicita odds, SPECIELLT om du har spelat tight då man lättare kan sätta dig på en hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...