Gå till innehåll

Skattedagboken


Carloskar

Recommended Posts

Ok, så ditt mål är att vinna potten på floppen. Då hoppas jag att du balanserar den raise med några bluffar också, för annars tappar du sjukt mkt värde.

 

Tror du överskattar mina motståndare :-D

Ska ha det i åtanke, kanske rent av släppa reraisen, då jag spelar högre stakes mot regulars.

 

Testat lite zoom idag. Gått rätt bra men skulle hellre spela med 200bb. Dock väger det kanske upp att hinna med så många händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om du tycker att dom är dåliga, då får du ju riktigt bra betalt, så varför vill du att dom ska folda mediokra händer, som dom hade betalat av med annars?

 

Jag menar att de är väldigt många nya som kommer och går. Inte många som gör anteckningar och skulle iaktta om jag bluffar på floppen ibland eller inte. Sedan betyder inte det att mitt toppar i J blir nöten på flopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag menar att de är väldigt många nya som kommer och går. Inte många som gör anteckningar och skulle iaktta om jag bluffar på floppen ibland eller inte. Sedan betyder inte det att mitt toppar i J blir nöten på flopp.

 

Ok, fast jag pratar om din handrange, inte om en speciell motståndare.

 

Men ska sluta nu =)

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska gå igenom tråden sedan då jag blivit bättre på spelet och se om jag förstår bättre vad du/ni menar. Det är lätt att egot tar över för mig!

 

Gick upp en nivå och spelade jättedåligt. Förlorade några inköp och gick tillbaka ned. Lyckades dock vinna tillbaka nästan allt.

 

Min trialversion av Holdem manager är slut. Förstod mig inte på statsen (spelade bara sitngos då jag hade trialversionen.)

 

Är det något jag måste skaffa? (Svar ja känns det som)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska gå igenom tråden sedan då jag blivit bättre på spelet och se om jag förstår bättre vad du/ni menar. Det är lätt att egot tar över för mig!

 

Gick upp en nivå och spelade jättedåligt. Förlorade några inköp och gick tillbaka ned. Lyckades dock vinna tillbaka nästan allt.

 

Min trialversion av Holdem manager är slut. Förstod mig inte på statsen (spelade bara sitngos då jag hade trialversionen.)

 

Är det något jag måste skaffa? (Svar ja känns det som)

Själv föredrar jag PokerTracker, men ja det är definitivt något du borde införskaffa om du vill utvecklas som spelare. Statsen tar inte lång tid att lära sig.

 

Tror det kostar runt 400kr för small stakes, vilket är värt varenda krona! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv föredrar jag PokerTracker, men ja det är definitivt något du borde införskaffa om du vill utvecklas som spelare. Statsen tar inte lång tid att lära sig.

 

Tror det kostar runt 400kr för small stakes, vilket är värt varenda krona! :)

 

Yes! Har meckat med pokertracker hela kvällen. Äntligen lyckats få det att fungera! Kör 30 dagars trial innan jag köper. Känns som att spela blind då man vet att andra har stats på en.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är som natt och dag att spela med hudstats ju. Underbart och absolut nödvändigt.

 

Vill göra min edge så stor jag bara kan. Sitter idag och kollar händer som gått till showdown och gör spelaranteckningar. Ska göra en grundlig sådan session efter varje 6k händer.

Redigerad av Carloskar
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen gubbar och tanter!

 

Vad tycker ni om att jag endast synade QQ här preflop? Borde jag ha isolerat?

 

På turn vet jag att jag borde förstått bättre, men nu lär vi oss av det gamla och tar nya tag :D Har fått tillbaka nästan hela stacken iaf :-D Men är synen preflop dålig?

 

PokerStars - $10+$1|300/600 Ante 70 NL - Holdem - 9 players

9 players post ante of 0.12 BB, SB posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB

 

Pre Flop: (pot: 2.55 BB) Hero has Qc Qs

fold, fold, fold, MP+1 raises to 7.34 BB and is all-in, Hero calls 7.34 BB, CO calls 7.34 BB, fold, fold, fold

 

Flop : (24.57 BB, 3 players) 3s 7c Jh

Hero bets 18.43 BB, CO calls 18.43 BB

 

Turn : (61.42 BB, 3 players) Jc

Hero bets 41.9 BB and is all-in, CO calls 21.74 BB and is all-in

 

River : (104.9 BB, 3 players) 9s

 

Hero shows Qc Qs (Two Pair, Queens and Jacks)

 

CO shows 7h 7s (Full House, Sevens full of Jacks)

 

 

MP+1 shows Kc Tc (One Pair, Jacks)

 

CO wins 104.9 BB

 

Själv tänker jag att en höjning bara blir pushad av AK/KK/AA så det var la OK att få med sjuorna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsätter grinda micros. Målet känns väldigt svårt att uppnå då jag är marginellt vinnande, men intresset att förstå spelet och utvecklas har aldrig varit större. Så jag jagar inte pengarna genom att kliva upp i nivå för fort. Tar en nivå i taget och tänker att jag ska bli så bra som möjligt och ha kul. För kul är det verkligen!

 

Ett hål i mitt spel har varit att syna värdebetar på river i tron om att det är en dålig bluff. Jag har bestämt mig för att inte syna ner i marginella situationer eftersom spelarna på micros inte är så pass kreativa att det på något sätt skulle vara lönsamt.

 

För att undvika bli bluffad på river (då jag ändå inte kommer syna ner och få ut värdet ur bluffen) kom jag på en liten strategi. Här är ett exempel från en av kvällens händer:

 

Jag öppnade AJs från co och SB trebettade (endast 2.4x) och jag synade.

Floppen kom QJx

Han checkar och jag checkar bakom.

Turn x

Han checkar och jag betar 4bb - En "bluff blockare" lol :-D

 

Det kan också ses som ett värdebet då sämre händer får odds att syna. Tror knappt 1% av microspelarna är så pass kreativa att de ser igenom beten och höjer utan att ha mig slagen.

 

På river är han ur position och måste antingen checka lr donka ut. Jag check/foldar

 

I just denna hand visade han AK och jag fick ut 4 extra BB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betta ~60-75% pott på nämnda gata istället. Kan vara många sämre händer som betalar av en gata. Ett gäng knektar, AK, 99/1010, färgdrag, konstigt spelande 10 9 osv.

 

Och varför "bluffblocka"? Låter märkligt att försöka förhindra motståndarna att bluffa.

 

Sant! Ska göra den större!

 

Jag är medveten om min begränsande kapacitet, därför letar jag upp riktigt dåliga spelare på microstakes och sätter mig i position på dem. Har märkt att de typ alltid har nötterna om det kommer en stor bet på river, så jag vill inte syna marginella situationer. Därför finns det inget värde för mig att låta dem bluffa på river. Om jag kan minska den risken med ett bet på turn så är det EV+ för mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en heldag med grind framför mig!

 

Idag ska jag:

- Spela fler potter i position

- Variera mina trebettar preflop beroende på position. Dvs 3x i pos, 3.5-4x ur position. Får se vart det leder.

 

Gör ni andra också så, eller har ni en standardstorlek? Eller varierar ni storleken efter andra preferenser?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plussade några inköp och klev upp i nivå. Skulle stacka noobs och blev utdragen 3 gånger irad. Efter allt hårt arbete. Jaja. Klev ner igen.

 

Efter nästa vip stellar reward byter jag till svs ett tag. Känns som om raken knullar mig.

 

Tror det blir perfekt med en "nystart" på svs. Har blivit sjukt mycket bättre och har en helt annan spelförståelse nu mot för bara några dagar sedan vilket känns kul. Jag vill inte läsa de första inläggen om KJ'n för nu förstår jag att det lät ganska fiskigt =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt att det inte gick lika bra som du hoppats på när du klev upp.

 

Jag har flera gånger funderat på att byta till SVS men alltså den klienten får mig att må dåligt så det har aldrig kunnat bli på ett seriöst vis tyvärr. Men man kanske borde ge det en chans till och göra ett orderntligt forsook eftersom alla säger att dom flesta spelarna är så otroligt dåliga :)

 

Oavsett hur du gör så önskar jag lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt att det inte gick lika bra som du hoppats på när du klev upp.

 

Jag har flera gånger funderat på att byta till SVS men alltså den klienten får mig att må dåligt så det har aldrig kunnat bli på ett seriöst vis tyvärr. Men man kanske borde ge det en chans till och göra ett orderntligt forsook eftersom alla säger att dom flesta spelarna är så otroligt dåliga :)

 

Oavsett hur du gör så önskar jag lycka till!

 

Haha :) Har inte spelat där på flera år men antar att det fortfarande är samma mjukvara... Om man gör bytet den 25e så bör det väl fungera bra trots ful klient... ;)

Tack detsamma!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upptäckte en ny läcka. Här måste jag ju värdebetta och folda för höjning... Ska bli bättre på att värdebeta.

 

 

 

Hero posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB, 5 players post ante of 0.5 BB

 

Pre Flop: (pot: 4 BB) Hero has Ac As

fold, fold, fold, Hero raises to 3 BB, BB calls 2 BB

 

Flop : (8.5 BB, 2 players) 9c 4s 9h

Hero bets 6 BB, BB calls 6 BB

 

Turn : (20.5 BB, 2 players) Kh

Hero bets 15 BB, BB calls 15 BB

 

River : (50.5 BB, 2 players) 8s

Hero checks, BB checks

 

Hero shows Ac As (Two Pair, Aces and Nines)

(Pre 79%, Flop 88%, Turn 95%)

 

BB mucks 4c 5c (Two Pair, Nines and Fours)

(Pre 21%, Flop 12%, Turn 5%)

 

Hero wins 48.5 BB

 

Man ska ju lära sig av misstag så i denna pott ville jag ha ut maxvärde:

 

SB posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB, 6 players post ante of 0.5 BB

 

Pre Flop: (pot: 4.5 BB) Hero has Qc As

Hero raises to 4 BB, fold, fold, fold, SB calls 3.5 BB, fold

 

Flop : (12 BB, 2 players) 9c 7s Qh

SB checks, Hero bets 11.5 BB, SB raises to 34 BB, Hero calls 22.5 BB

 

Turn : (80 BB, 2 players) 4d

SB bets 77 BB, Hero calls 77 BB

 

River : (234 BB, 2 players) 4c

SB checks, Hero bets 134.5 BB and is all-in, SB calls 134.5 BB

 

Hero shows Qc As (Two Pair, Queens and Fours)

(Pre 70%, Flop 14%, Turn 7%)

 

SB shows 9d Qd (Two Pair, Queens and Nines)

(Pre 30%, Flop 86%, Turn 93%)

 

SB wins 488 BB

 

:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inatt har jag fått smaka på variansens negativa sida. Det känns sjukt men jag förstår att det måste få vara så ibland. Reser bort en vecka nu!

 

Ska släppa pokern helt denna vecka! Tror det är bra! Har lärt mig så fruktansvärt mycket på kort tid och fått nya insikter. Blir bra att låta allt vila ett tag och sedan äga sönder då jag kommer hem! =))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...