Gå till innehåll

2.5/5 på svs hu


Recommended Posts

GTECH G2 (Boss) - kr5 NL (2 max) - Holdem - 2 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

Hero (SB): 212.77 BB

BB: 300.47 BB (VPIP: 82.69, PFR: 63.46, 3Bet Preflop: 19.05, Hands: 61)

 

Hero posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB

 

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has 5:club: 4:club:

 

Hero raises to 2 BB, BB raises to 8 BB, Hero calls 6 BB

 

Flop: (16 BB, 2 players) 4:spade: 3:spade: J:heart:

BB bets 12 BB, Hero calls 12 BB

 

Turn: (40 BB, 2 players) 4:heart:

BB bets 50 BB, Hero ?

 

vi hade spelat ca 70 händer när denna handen inträffar, han var något tiltad efter att jag värdebetat tunt på river och han synat av, sen värdebeta jag tunt på river igen och då checkraisa han och jag synade och han var tom. Höjer vi turn? eller synar och isf vilka rivers synar vi av/höjer? Tacksam för svar, skriver sällan här! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för svaren, jag synade turn och river och hade synat alla rivers =)

 

GTECH G2 (Boss) - kr5 NL (2 max) - Holdem - 2 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

Hero (SB): 212.77 BB

BB: 300.47 BB (VPIP: 82.69, PFR: 63.46, 3Bet Preflop: 19.05, Hands: 61)

 

Hero posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB

 

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has 5:club: 4:club:

 

Hero raises to 2 BB, BB raises to 8 BB, Hero calls 6 BB

 

Flop: (16 BB, 2 players) 4:spade: 3:spade: J:heart:

BB bets 12 BB, Hero calls 12 BB

 

Turn: (40 BB, 2 players) 4:heart:

BB bets 50 BB, Hero calls 50 BB

 

River: (140 BB, 2 players) A:diamond:

BB bets 230.47 BB and is all-in, Hero calls 142.77 BB and is all-in

 

Hero shows 5:club: 4:club: (Three of a Kind, Fours)

(Pre 36%, Flop 68%, Turn 100%)

BB shows 6:club: 7:club: (One Pair, Fours)

(Pre 64%, Flop 32%, Turn 0%)

Hero wins 424.55 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag ställer turn för att balansera de gånger jag ställer kombodrag.

 

För att göra det lättöverskådligt ska du skriva upp vilka bluffhänder du ställer med på turn här (bland de händer som synar 3bet pre vilket bör va en ganska wide range HU) och så plockar du i lämplig mängd från toppen av din värderange (Den allra högsta toppen såsom 4444 och JJ44 kan man ju lägga in i synrangen, ev om du har J4 och 43 i synrange pre).

 

Så strax därunder hamnar ju 4x så det blir ställ för min del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag ställer turn för att balansera de gånger jag ställer kombodrag.

 

För att göra det lättöverskådligt ska du skriva upp vilka bluffhänder du ställer med på turn här (bland de händer som synar 3bet pre vilket bör va en ganska wide range HU) och så plockar du i lämplig mängd från toppen av din värderange (Den allra högsta toppen såsom 4444 och JJ44 kan man ju lägga in i synrangen, ev om du har J4 och 43 i synrange pre).

 

Så strax därunder hamnar ju 4x så det blir ställ för min del.

 

Krånglar man inte till det i onödan om det är en fisk man möter första eller andra gången genom att spela med sådan balans?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle säga att man krånglar till de i många spots med att försöka vara balanserad, men att ens ha tanke på att försöka spela balanserat mot en fisk är bortom mitt förstånd om man gillar pengar.

 

Det här är imo typ den vanligaste invändningen man hör när folk är för lata för att skapa balanserade ranges i sitt spel.

 

Tycker tvärtom man krånglar till det när man konstant försöker vara exploativ. Att spela någorlunda balanserat är väldigt krångelfritt när du väl tänkt igenom dina olika ranges i olika lägen, och det tänkandet gör man när man inte spelar.

 

Nu sprang vi in i den absoluta botten i hans range, men ligger han högre i sin range finns det en hel del rivers som dödar vår action, samt han lär syna av riktigt light mot vår jam.

 

Syn turn är i vart fall inte något misstag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De jag menar är att du inte ska vara balanserad för sakens skull utan isf för att motspelaren kräver att du är de. Är du duktig på att exploatera motståndare å då ffa nöjesspelare kommer du tjäna bra mycket mer pengar på de än att eftersträva att vara balanserad helt i onödan. Tex varför bluffa någon som aldrig foldar? Eller varför syna ner när vi är toppen av rangen mot någon som aldrig bluffar?

 

Ett stabilt balanserat grundspel med rejäla exploavvikelser (när de tillåts) är nöt IMO

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...