Gå till innehåll

När "dog" onlinepokern


Lingonklonk

Recommended Posts

Jag är en spelare som börjat spela "igen" för kanske ett halvår sen, från att varit jätteaktiv 08-10 och knappt spelat något alls på 5 år. Jag märker på forumen och siteras aktivtet att det är en HELT annan grej nu för tiden. Jag har googlat lite i ämnet och ett datum man hitta är ju "Black Friday 15 April 2011" Men är det hela sanningen? Någon som vill uppdatera mig lite hur och när pokern "dog"

 

Vidare till anledningen, är det för alla verktyg och att alla är för "bra" att det blir omöjligt att hitta värde och slå rejken för oss halvkassa spelare?

 

Puss !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är ytterst individuellt när pokern "dog", dvs relativt till hur stor önskan man har att hänga med i utvecklingen. Men de flesta föll av mellan 2012 och 2013 tror jag, och det andra stora bortfallet var nog strax innan 2011. (Många som trodde de var bättre än vad de var 2006-2009 som började backa 2010 och la av efter ett år i misären typ).

 

Det är en blandning av bra extremt duktiga och extremt bumhuntiga individer som fortfarande spelar som inte har något bättre för sig. Jag hör till kategori#2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokern är helt död för mig sen ett par år tillbaks, följer dock fortfarande pokern som sport.

 

Hur kan den vara död för dig men inte för andra?

 

Du menar inte att du är så dålig att du inte anser det längre värt att lägga ner tid och pengar på?

 

Du har alltså slutat spela poker?

Pokern är inte död för det, det finns gott om annat folk som fortfarande spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allmänt anses väl onlinepokerns "död" ha inträffat i samma stund som hela det gigantiska amerikanska fiskbeståndet försvann över en natt.

 

FT och PS lyckades hålla det levande ett litet tag till men det höll inte till slut.

 

Sedan kom den andra smällen när italien och frankrike låste in sitt fiskbestånd i nationella nätverk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...