Gå till innehåll

Tjockare än katt3n


devalanteriel

Recommended Posts

  • Svars 221
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kära dagbok,

 

Stardate dag 8. Fortfarande tjockare än Katt3n.

 

Har haft en rätt medioker vecka hälsomässigt efter serverkraschen som medförde knappt 40h jobb över en 52h-period, så jag har skjutit upp att väga mig tills på måndag nästa vecka. Träningsschema och kaloriloggning börjar igen i morgon, är jag under 89 på måndag är jag nöjd. Borde inte vara så svårt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kära dagbok,

 

Stardate dag 8. Fortfarande tjockare än Katt3n.

 

Har haft en rätt medioker vecka hälsomässigt efter serverkraschen som medförde knappt 40h jobb över en 52h-period, så jag har skjutit upp att väga mig tills på måndag nästa vecka. Träningsschema och kaloriloggning börjar igen i morgon, är jag under 89 på måndag är jag nöjd. Borde inte vara så svårt.

 

You can do itttt

 

Själv kände man sig inte riktigt i toppform idag och skulle köra ett lugnt benpass. Slutar med att man skriker upp sina bensparks till failure efter böjen (och massa annat obv) och nu sitter här hemma och undrar varför man envisas med att göra såhär mot sig själv :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sade till taktfast att jag skulle träna varje dag resten av veckan. Blev bara 5h sömn i natt men jag kom iaf iväg. Tror hela veckan får gå på disciplin snarare än motivation.

 

 

Min nemesis var på gymmet i dag också. Det är en kille i min ålder, ~30, som klagar varje gång han är där på att det är så långt att åka dit från kontoret (~40 min bort) trots att han bor ca 10 min bort åt andra hållet. Sen står han och pratar med någon han känner högljutt över halva gymmet utan att träna i en halvtimme, tills han blir avbruten av något av de 3-4 jobbsamtal han tar lika högljutt varje gång. De låter ungefär så här:

 

- Men heeeeeeeeej Linda! Heeeeej, jaa, mm, heeeeej. Nej jag är inte på jobbet just nu, jag har haft möte, mm, nej, mm, jag är jätteglad att du ringde, vi hörs sen, heeeeeej Linda!

 

Allt i världens falskaste, smörigaste falsett. När han väl bestämt sig för att börja träna ställer han sig på en crosstrainer och kör på absolut max i typ 20 minuter, på lägsta styrkan. Ellipsmaskinerna är bland det säkraste som går att träna för nybörjare, men han kommer att lyckas skada sig förr eller senare ändå. Måste ändå ge honom lite cred, det är fan inte lätt att köra maxfart så länge ens på de lägsta nivåerna.

 

Till slut hoppar han över duschen och åker direkt till jobbet. Lyckligtvis är han bara på gymmet ett par gånger i månaden.

 

Jag är 99 % säker på att han jobbar som säljare.

Redigerad av devalanteriel
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min nemesis var på gymmet i dag också. Det är en kille i min ålder, ~30, som klagar varje gång han är där på att det är så långt att åka dit från kontoret (~40 min bort) trots att han bor ca 10 min bort åt andra hållet. Sen står han och pratar med någon han känner högljutt över halva gymmet utan att träna i en halvtimme, tills han blir avbruten av något av de 3-4 jobbsamtal han tar lika högljutt varje gång. De låter ungefär så här:

 

- Men heeeeeeeeej Linda! Heeeeej, jaa, mm, heeeeej. Nej jag är inte på jobbet just nu, jag har haft möte, mm, nej, mm, jag är jätteglad att du ringde, vi hörs sen, heeeeeej Linda!

 

Allt i världens falskaste, smörigaste falsett. När han väl bestämt sig för att börja träna ställer han sig på en crosstrainer och kör på absolut max i typ 20 minuter, på lägsta styrkan. Ellipsmaskinerna är bland det säkraste som går att träna för nybörjare, men han kommer att lyckas skada sig förr eller senare ändå. Måste ändå ge honom lite cred, det är fan inte lätt att köra maxfart så länge ens på de lägsta nivåerna.

 

Till slut hoppar han över duschen och åker direkt till jobbet. Lyckligtvis är han bara på gymmet ett par gånger i månaden.

 

Jag är 99 % säker på att han jobbar som säljare.

*lol*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är egentligen lämpligast att göra med överskottskalorier? Jag ska iväg och träna om en stund och kommer efter det att ha ca 1090 kcal kvar för dagen trots tre ordentliga mål mat. Det är beräknat på att 0 i över-/underskott ger -1kg per vecka, och då har jag ändå inte räknat med att jag står upp vid skrivbordet hela arbetsdagen.

 

Misstänker att Meta kommer att säga "PROTEINSHAKES BRO", men jag tränar mest cardio just nu så det känns lite meningslöst. Funderar på att köpa tio Reese's butternut cups.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är egentligen lämpligast att göra med överskottskalorier? Jag ska iväg och träna om en stund och kommer efter det att ha ca 1090 kcal kvar för dagen trots tre ordentliga mål mat. Det är beräknat på att 0 i över-/underskott ger -1kg per vecka, och då har jag ändå inte räknat med att jag står upp vid skrivbordet hela arbetsdagen.

 

Misstänker att Meta kommer att säga "PROTEINSHAKES BRO", men jag tränar mest cardio just nu så det känns lite meningslöst. Funderar på att köpa tio Reese's butternut cups.

 

Jag hade sett över mina måltider först och främst. Äter du knäckebröd med vatten eller? :mrgreen: En matsked olivolja över varje måltid rekas start iaf.

 

Sedan skulle jag påstå att det är mer hälsosamt att hamna på ett för stort kaloriunderskott än att jämna ut det med en massa godis/choklad...but hey, jag lever inte som jag lär på den fronten :roll:

 

Skicka PM om du vill ha två kostscheman jag gjorde till ett projekt jag var involverad i lite snabbt. 1400 och 2000kcal. 1400 var till kvinnor runt 60kg så det borde väl passa dig :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske borde klargöra att det om godis var ett skämt. :) Idén om olivolja är jättebra! Jag brukar fylla ut mellan måltiderna med mellanmål som mozzarella, ölkorv, leverpastejsmackor, soppa, minutrisgröt osv. I dag åt jag sparrissoppa till frukost med en massa majs, prästost och skinka, sen nån köpwindaloo med ris jag hittade i frysen till lunch, och kyckling i crème fraîche med en jävla massa blomkål till middag. Totalt inte så många kalorier.

 

Mitt kostschema styrs rätt hårt av att vi är två i hushållet dock. :) Så det funkar inte så bra att ta in externa. Tack ändå.

 

I Bologna nu. Hur räknar man kalorier där?

 

Rätt säker på att det är 1 kalori per öl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett gram alkohol (eller etanol som den egentligen kallas, kemisk formel C2H5OH) är faktiskt ca 7kcal men det går år såpass mycket energi att först göra om den till acetaldehyd (giftigt, verkar vara det som gör att vi mår så dåligt efteråt) innan den kan brytas ned vidare med hjälp av aldehyddehydrogenas.

 

MVH

MetasAlkoholskola89

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...