Gå till innehåll

Katt får trepar. Oanvändbart.


Katt3n

Recommended Posts

Antog det, menade mer utvecklat och om någon antytt att det skulle kunna vara svenskt rekord :)

 

Måste kolla med gympaläraren. Men en bit över hans eget huvud...

 

Fattar ingenting, har jag gått och närt en sportfåne vid min barm?

 

Edit: hahahaha europarekordet i längdhopp för nioåringar är nästan 5 meter. Tror aldrig jag hoppat ens i närheten av det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollega: Ja det är ju kul att prova olika nya öl, men det känn sådär att spendera flera tusen varjw månad på systembolaget....

Jag: Mmjooooo....

 

Skål på er ungdomar. Imorrn är det squatmassaker i Sheikoprogrammet (Hjort, neeej, inte på det sättet!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visste inte om du följde eller ej :-) Iofs inget nytt med öl som "sportdryck" :-D

 

Finns massa bra grejer i öl vet du väl?

 

Har varit på klätterklubben med junior idag. Provade på att klättra och visade hur fantastiskt smidig jag är. Saker som kylskåp och bogserbåt nämndes.

 

12 set mark satte sina spår. Passade även på att testa att maxa bänk, har nog ett ganska rejält pb på gång efter denna Sheikoomgången. I o f s från en väkdigt låg nivå, men ändå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaja, här ligger man och vilar middag på en arbetsdag. Trillade nog på nån form av cns overload. Sovit dåligt inatt och jag brukar normalt sett sova från att jag lägger huvet på kudden vid halv elva tills klockan ringer kvart i 7.

Det i kombo med ett tungt mark/bänkpass igår var nog ingen hit.

 

Efter lunch fick jag npn form av semiinfluensaliknande matthet i kropoen kombinerat med total avsaknad av initiativförmåga. Ett tag kände jag mig lika tappad bakom vagnen som tjejen i rummet bredvid mig.

 

Så jag gick hem och la mig och tokdäckade i npn slags feberyra i tre timmar. Men nu är jag pigg igen och redo för lite lätt calistenics i utegymmet senare ikväll. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Älskar att höra argument som: "Du, jag har faktiskt bara spelat på Keno en gång och då vann jag 700 kronor! Och en gång vann jag 10000 på triss!"

 

Meningen var fortsättingen på ett sarkastiskt fnys angående att vi skulle tlll Vegas för att spela poker och hade inställningen att vi skulle vinna....

 

Detta från en medelålders kvinna som spenderar åtskilliga hundringar i månaden på lottpåsar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej dagboken, jag igen.

 

Dag 7 av Sheiko. Gillart!

Enda anmärkningen är att man ska vara säker på vad manmaxar, annars komner vikterna att kännas lite mesiga.

 

Grundupplägget är tre pass i veckan. Ett pass mark och bänk, de andra böj och bänk. Gott om set, inte så många reps.

Det betyder att du får mycket teknikträning eftersom du blrjar om så ofta (varje set) och då kan fokusera rätt. Bänk varje pass är lysande om man som jag inte varit bekväm med övningen.

De relativt låga vikterna innebär också att du kan nöta in teknik i alla led av rörelserna, t.ex har jag jobbat mycket med djupet i bänken genom fokuserade rörelser och pauser. Samma med bänk, en övning som jag äntligen känner att jag behärska tekniskt nu.

 

Det är dock inget nybörjarschema. Det tillkommer en massa variationer främst i mark som är rätt krävande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilar mig i form inför lördagen med gazpacho och 170kronors rötjut.

 

Tänkte på det där med en pokerroman, det är fan inte enkelt alltså. T o m Jens Lapidus lyckas ju fucka upp det å det grövsta. Inte lätt vilken nivå man ska lägga skildringen av spelet på om man vill fånga både Svensson, internetaspisarna och Ola på källarklubben.

 

Det är ett kul tankeexperiment att skissa ihop nåt bättre. Finns det en marknad tror ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilar mig i form inför lördagen med gazpacho och 170kronors rötjut.

 

Tänkte på det där med en pokerroman, det är fan inte enkelt alltså. T o m Jens Lapidus lyckas ju fucka upp det å det grövsta. Inte lätt vilken nivå man ska lägga skildringen av spelet på om man vill fånga både Svensson, internetaspisarna och Ola på källarklubben.

 

Det är ett kul tankeexperiment att skissa ihop nåt bättre. Finns det en marknad tror ni?

 

En väldigt snabb koll på sales-data från Amazon på sökord som "poker fiction" och liknande visade ett RUNGANDE nej.

 

Jag skulle kunna tänka mig att man kan väva in en del (väldigt lite) poker i en alpha/romance-bok. Men thats about it..

 

Fast allt beror ju på marknadsföring etc. Lapidus har ju ett stark varumärke i sitt namn och kan väl sälja böcker om vad som helst... Sen om hans story inte är pokerteoretiskt korrekt spelar nog mindre roll. Merparten av läsarna kommer säkert ha ännu mindre insyn i spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En väldigt snabb koll på sales-data från Amazon på sökord som "poker fiction" och liknande visade ett RUNGANDE nej.

 

Jag skulle kunna tänka mig att man kan väva in en del (väldigt lite) poker i en alpha/romance-bok. Men thats about it..

 

Fast allt beror ju på marknadsföring etc. Lapidus har ju ett stark varumärke i sitt namn och kan väl sälja böcker om vad som helst... Sen om hans story inte är pokerteoretiskt korrekt spelar nog mindre roll. Merparten av läsarna kommer säkert ha ännu mindre insyn i spelet.

Jo precis, man kan inte ha pokern som bärande del i det hela. Däremot så kan man ju ha pokern och den bakomliggande kulturen och folks fördomar som en backdrop. Rounders var ju hyffsat framgångsrik medan ingen hört om the Grand.

Det är ju ofta strax utanför folks bekvämlighetszon man hittar dom intressanta berättelserna. Inte i vardagssmeten och inte i nåt urballat parallelluniversum med extrem dödsturneringar.

 

Om jag orkar nån dag ska jag skriva ihop ett synopsis och se om det funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Obligatorisk koll för alla som inte är så unga längre, eller varför?

 

Har fått ett par rätt tunga attacker med hjärtklappning/tryck över bröstet/skenande puls det senaste halvåret. Ett arbets-ekg visade på nedsatt arbetsförmåga för ett tag sedan.

 

Så långtidstestet är väl för att kolla om det är några felaktigheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fått ett par rätt tunga attacker med hjärtklappning/tryck över bröstet/skenande puls det senaste halvåret. Ett arbets-ekg visade på nedsatt arbetsförmåga för ett tag sedan.

 

Så långtidstestet är väl för att kolla om det är några felaktigheter.

 

Ajdå, hoppas allt är väl! Och om det är så, vilken startgrupp ser man herrn i på lördag? 10:00 med resten av eliten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo precis, man kan inte ha pokern som bärande del i det hela. Däremot så kan man ju ha pokern och den bakomliggande kulturen och folks fördomar som en backdrop. Rounders var ju hyffsat framgångsrik medan ingen hört om the Grand.

Det är ju ofta strax utanför folks bekvämlighetszon man hittar dom intressanta berättelserna. Inte i vardagssmeten och inte i nåt urballat parallelluniversum med extrem dödsturneringar.

 

Om jag orkar nån dag ska jag skriva ihop ett synopsis och se om det funkar.

 

https://www.moviezine.se/nyheter/svensk-satsning-pa-pokerserie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ajdå, hoppas allt är väl! Och om det är så, vilken startgrupp ser man herrn i på lördag? 10:00 med resten av eliten?

 

Än är jag med imatchen i a f.

Startar 10.50 om jag inte minns fel. Så håll utkik efter en svartklädd 99kilosklump med svartgula skor och handskar. Kommer säkert att vara helt unik med den kombon.

 

Ska du själv springa?

 

Enligt väderprognosen ska temoeraturen leta sig ner under 10 grader i luften. Det sätter ju lite ribban för vattentempen. Mina kulor kommer nog inte krypa ur kroppen igen förrän frampt juni...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...