Gå till innehåll

Osmanovski bjuder PF på fest.


Nebo

Recommended Posts

12325305_564450200373401_785672136_n.jpg

 

bättre kvalitet:

http://s14.postimg.org/cnsk9pyep/12325305_564450200373401_785672136_n.jpg

 

 

 

Det är en mörk och kylig septemberkväll. Hösten har precis anlänt till Nynäshamn. Vädret kan man inte påverka så mycket tänker jag när jag promenerar mot den lokala ICA-butiken vilken är snudd på öde förutom en äldre kvinna som sitter utanför entren.

 

"Hej Hej please."

 

Jag tittar ner i backen och går skamfullt in i butiken utan att möta hennes blick som så många gånger förr. Låtsas som att hon inte finns. Mina tankar är på annat håll. Ikväll har jag bjudit in till fest för pokerforums medlemmar. Ett tiotal har accepterat min inbjudan från Sveriges alla olika hörn. Jag ser fram emot kvällen med skräckblandad förtjusning. Hur ska det gå egentligen? Jag har aldrig träffar någon av personerna som kommer ikväll förut. Vad händer om de inte är som på forumet? Hemska tanke.

 

Inköpen till kvällen har varit klar sedan länge men jag fick en specialbeställning i sista sekund från en av forumiterna. Padrinos hade svarat i sista minuten att han bara ämnade dyka upp om det fanns hamburgare på menyn. Suck, allt folk aldrig kan vara ute i god tid. Men jag var för inställsam för att säga nej. Måste lära mig säga nej. I kassan sitter det en söt tjej. Jag har träffat henne ett par gånger förut ute på det lokala haket här i byn. Kanske jag till och med gett henne mitt nummer en sen kväll? Jag bestämmer mig för att chansa och bjuder med henne ikväll. Möjligen har hon några vänner som kan följa med? Mina nya vänner kanske inte uppskattar en korvfest?

 

-"Hej, du..vad ska du hitta på efter jobbet ikväll? Jag ska nämligen ha fest ikväll. Lust att komma? Du får ta med dig lite vänner om du vill också?

 

-"Vad kul! Ja, kanske. Vad är det för folk som ska dit?"

 

-"Det är ett gäng jag hittat på nätet. Vi spelar samma dataspel"

 

Sara som hon heter tittar tveksamt på mig med ett ömkande leende och säger "kanske en annan gång.. vill du ha kvitto?"

 

Jag tar kvittot och går ut. Den äldre kvinnan sitter kvar. Det är blött. Hon hälsar inte på vägen ut. Regnet idag är annorlunda än vad det brukar vara. Hårdare. Det piskar från sidan. Mitt ansikte gör ont. Paraplyet skyddar föga. Men nu måste jag snabba mig hem, de första gästerna ska komma om en timme.

 

Väl hemma möts jag av en skinande lägenhet. Många hårda timmar har det tagit men nu är det äntligen värdigt en fest. Jag har satt upp två ballonger på lägenhetsdörren för att markera var festen är. En är blå och en är gul. Sveriges färger. Nu kommer dem snart. Jag lägger mig på sofflocket för att samla tankarna. Jag ligger på rygg med armarna ned. Jag har på mig en vit skjorta med slips. Hade någon sätt mig nu hade de trott det var en likvaka. Måste vakna till liv igen. Plötsligt ringer det på dörren. En gång, två gånger, tre gånger. Jag stället mig upp i panik. Hjälp, jag somnade. Tar några sekunder innan jag återfår medvetandet. Brevinkastet öppnas. En kvinnlig röst ropar "ho ho..någon där?" Vem kan det vara? Jag har förstått att Syryoyo ska vara feminin av sig men inte kan hans röst låta sådär? Jag öppnar dörren.

 

Ute i trapphuset står en äldre dam och bakom henne tittar det fram en yngre pojke. Han kan inte vara en dag över tjugo år tänker jag.

 

-"Det här är Namehere och jag är hans mamma" presenterar sig damen som.

 

-"Ville bara kolla så allt är under kontroll" fortsätter hon.

 

-"Gå nu Mamma.." muttrar Namehere bakom henne och ger en inte så osynlig knuff.

 

Vad folk är överbeskyddande nuförtiden tänker jag, men jag har också varit ung en gång i tiden. Nu är jag 30 år. Känner mig yngre. Men kroppen börjar ta slut. Det hårda industriarbetet har tagit på krafterna. Vill mest ligga och vila efter arbetspasset är slut. Men nu är det fest. Lidandet får ta en paus till imorgon.

 

Den äldre damen nyper min nya bekantskap i kinden och säger "ha så kul nu i kväll, mamsen hämtar dig klockan 23".

 

-"ja ja GÅ NU mamma" utbryter han lätt irriterat. Som en arg viskning.

 

Han är lite för tidig. De andra kommer inte än på ett tag. En lätt stel stämning utspelar sig. Han nämner något om sina tjejkompisar. Jag lyssnar inte så noga men nickar och spelar medlidande. Dörrklocka ringer igen. Äntligen! Vem kan det vara den här gången? Jag rusar upp på lätta ben. Känner mig som om jag vore 18 igen.

 

Tar en snabb blick i titthålet. Utanför står en stor kille iförd Manchester United matchtröja över sin jacka. Jag skymtar också en halsduk, även den röd-vit. Det måste vara Metaddict. Blir lite besviken. Tvekade i det längsta om att bjuda in honom. Jag är ändå en stor City-supporter. Men så läste jag ett inlägg där han inte kände sig hemma i sin studiegrupp. Fick ångest. Måste göra honom glad. Kanske han ville komma? Ja, han flög upp direkt från Helsingborg vilken tur. Han tar av sig matchtröjan till bara t-shirten. Fyndig t-shirt. "Anna bolla?" Tryckt med stora vita bokstäver. Under en liten bild på en tjej och en fotboll. Förklarar varför folk frågar om han går på anabola i skolan.

 

Nu strömmar det in folk från alla håll samtidigt. För mycket hålla reda på. På talk om t-shirtar. Heltok är här. Han har en t-shirt med ett stort kattansikte på. Gulligt tänker jag.

 

Jag befinner mig i ett lyckorus. Så många trevliga människor på samma ställe. Jag är lyckligt lottad som får anordna en sådan här fest. Många legender på samma ställe. På tal om legender. Trillske har precis anlänt. "Det här är inte vasastan direkt" säger han på gävlemål med ett snett leende. Jag blir imponerad. Han är precis som jag tänkt mig. Mörka kläder. Slank. Lite väl kort? Men han kompenserar det genom tighta kläder som avslöjar figuren. Han håller något i handen. Vad kan det vara? Det luktar starkt. Jaha det är en parfymflaska.

 

-"Den här är från amerika" nämner han. Folk flockas omkring honom. Nu ska vi äntligen få höra historier ifrån andra sidan atlanten. Som vi väntat. Men han avbryts av att klockan ringer på dörren igen. Är inte alla här nu? Det är Sara från ICA. Vilken överaskning. Kommer hon själv? Ja det gör hon. Det trodde jag aldrig. Hon sneglar åt ena hörnet. Där sitter Heltok. Han spelar schack mot en intellektuell robot i form av en toalett. Han hade byggt ihop den på egen hand inför festen. Han tänker då på allt.

 

-"Om tjugo år så kommer man kunna printa ut självgående toaletter från bitcoin-automater" säger han nöjt. Detta är framtiden. Jag känner mig lite skeptisk. Men vad vet jag. Sara tar inte av sig skorna utan stannar i hallen. Metaddict hoppar i ett hörn med halsduken virad runt ena handen. Han skriksjunger en sång. "Top of the league!" Mitt i lägenheten pratas det engelska. Det är Trillske som funnit en annan amerikanare. Jackvegas. Han har nog varit i Vegas många gånger. Men varför säger han vartannat ord på svenska? Jag förstår inte riktigt.

 

Sara är på väg att vända. Nu gäller det agera snabbt. Från ingenstans dyker norrlänningen Killerwolf upp. Kan han rädda situationen?

 

-"Hej där vill du känna på mina vadmuskler?"

 

Sara har redan öppnat dörren. Bakom henne fortsätter norrlänningen, mer desperat den här gången.

 

"Jag är sjätte generationens sosse!"

 

Men hon är redan borta. Att vara socialdemokrat här tillskillnad från norrland smäller inte lika högt. Kulturkrock. Vart är Sverige på väg? Festen fortsätter som om ingenting hänt. Med denna historia så öppnar jag min nya pokerdagbok. Jag gillar att skriva. Och spela poker. Och lurka omkring på forum. Mig finner ni sedan två veckor tillbaka på Svenska spel. /4 till /5. Välkomna.

Redigerad av Osmanovski
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta var det absolut bästa jag läst på detta forum. Herregud min skapare.

Jag har funnit en broder. Det är alldeles uppenbart att du lever i samma typ av bubbla av fantasier som jag gör. Vred mig av garv när den riktigt sköna snubben Namehere och dennes mamma gör entre. Helt jävla sanslöst skruvat.

 

Jag vill läsa mer, jävligt mycket mer. Att se dig bygga en fantasivärld kring forumets profiler kan bli jävligt kul så kör utav helvete bara.

 

-Idag ska jag åka till familjens lantställe i minst 1 månad då jag behöver ta ett brejk från internet och aktier och all annan skit jag håller på med från morgon till kväll. Läsa böcker, baka äpplepaj (vi har prisbelönta äpplen från roslagen på tomten) samt börja springa löprunda varje dag är planen. Finns varken internet eller TV. Vårda själen helt enkelt. Som arbetslös har jag allt tid i världen.

 

Men om/när jag kommer tillbaka har du en "stammis" i mig iallafall. Hoppas det finns riktigt mycket kul att läsa i din Dagbok då.

 

Förresten skriver du på ett underbart underhållande sätt. Väldigt fint flow.

Jag sa ju att du var en bubblare. Nu visar det sig att du var vassast av alla.

 

Bara Syryoyo ser sånt.

 

Ha det bra så hörs vi

 

Mvh Syryoyo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Första inlägget är nu uppdaterad med en bild ritad för pokerforums julkalender :-)

 

Hittade din dagbok efter att ha sett ditt bidrag i Julkalendern - Ser fram emot fler historier. Känner ju själv ingen personligen här på PF, så alla karaktärsbeskrivningar är uppskattade - fiction eller ej :-D

 

Lycka till vid borden!

// Nick

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...