Gå till innehåll

Kayles db


kayle

Recommended Posts

Resten av lovet var ganska ensamt. Letade klasser inför nu, inte riktigt bestämt än. Började läsa GEB och har fastnat, är lite som när en författare till någon skolbok har med puns/kommentarer eller vad man ska likna det vid här och där, fast hela tiden.

 

Med "fastnat", menar du "hooked" eller att du kört fast?

En bekant kommenterade GEB med "det är alltså EN kille som skrivit boken?"

 

Kul db för övrigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 71
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad (redigerade)

Menar som i hooked, inte precis som att den "inte går att släppa" utan bara väldigt intressant.

 

Ska iväg och klättra utomhus för första gången någonsin imorgon. Har hört att det ska skilja sig väldigt från inomhus-klättring men hoppas att det är lika kul. Blev lite väl solbränd förra helgen så jag hoppas på moln.

På träningstemat fick jag in ett cardio-pass i morse, 2 mile treadmill, 2km rodd & 2 mile cyckling. Vet inte hur effektivt det är att dela upp det så men om jag ska lyckas få någon kontinuitet i det så tror jag att det behövs.

 

Verkar vara no fucks given från en lärare just nu. 80+ och förkyld/sjuk så han kan knappt gå. Drar diverse rants om vad han tycker om saker och ting, framförallt olika te-sorter men också hur dumma frågor vi kan lyckas ställa. Har kommit med en del (ofrivilligt) semisexistiska kommentarer: "The male gives the D, to the descendent" (på temat gener) "The male descendants are the ones that counts" (angående Kinas fd. 1barns politik) osv. Ända tråkiga är att han fått för sig att lektionen slutar 10 min efter att den egentligen slutar. Idag fick vi sluta 5 min tidigt.

Redigerad av kayle
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom hem från Ortega Falls vid 5 (vattenfallet var typ storlek vanlig kran), var sjukt roligt trots att där bara var två ställen att sätta rep (bara topprepsklättring) och därmed inte särskilt många leder.

 

Det var samling kl 0700 och var inte riktigt människa så okristligt tidigt men som sagt så är koffein bra. Tråkigt nog väntade vi 20 min på en no-show, men han trodde att det började 0800 istället så vi åkte utan honom.

De tog mer än 1h att åka dit, trafikstockning lördag morning. yey. Åkte med en som jag klättrat en del med tidigare (hon har tydligen en tvilling som är väldigt lik och jag har pinsamt nog träffat båda utan att märka det)

och två andra, varav en går i samma kurs som mig så det var lite kul.

 

Väl framme var approachen bara 10 min och vi stötte inte på några skallerormar som tur var. Där var en hel del ödlor och kolibris så lite exotiskt kändes det allt.

Trippen var med skolan så han som höll i det hade åkt i förväg och ockuperat platsen vilket var bra mtp att det var ett antal grupper som kom och gick när de såg oss (de som frågade fick självklart klättra där med, visserligen bara 1 grupp men det är väl tanken som räknas). Där var en del graffiti och krossade glasflaskor vilket sög lite.

 

Det var inte riktigt särskilt svår klättring, de sa de högsta ratingsen var 5.10A (vilket jag inte riktigt förstått hur svårt det är "objektivt" eller om det ens stämde). Inte heller var det särskilt högt, lite högre än inomhusgymmet men inte mer höjdrädsla än vanligt. Borde kanske inte vara förvånad eftersom det trots allt var organiserat av skolan men där var bara tre amerikaner, resten var utbytesstudenter eller liknande.

 

Dagens låt för min del är varken ny eller särskilt passande på temat men den är på radion ofta och har fastnat:

 

 

---

Middag var 450g friterad kyckling med bbq sås + diverse grönsaker. Följt av ~700g spaghetti med köttfärssås som min roomate lämnat (mest pasta), efterrätt 250g choklad. Deffen går bra :-(

Kvällen är tillägnad de 3 första nya Banshee avsnitten.

 

 

 

 

Valde så smickrande bilder det gick, jag på första bara.

 

2ewzin4.jpg

311nj8h.jpg

29o63pz.jpg

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Här händer inte mycket, men har fått inspiration av att läsa ViktorH's dagbok och vill försöka börja logga mat/träning jag med. Använder ingen app så formatet blir lite sådär men planerar inte att ändra mitt träningsupplägg särskilt mycket så kan nog copy-pasta en hel del efter en runda. Målet är att göra det till sommaren dvs 5 veckor. Börjar igår eftersom jag kommer ihåg det.

 

 

Träning: (morgon) bröst/axlar/triceps: 5x5 bänk 60 kg, dips 5x5 15 kg, ohp 10x3 30 kg, shoulder flyes 10x3 7 kg, bakåt-shoulder flyes 10x3 9 kg, 10x3 armhävningar.

Vikterna är i pounds men konverterar lite halvdant.

(kväll) klättring ~1h. Absolut inte konstant klättring men räknar tiden jag var där.

 

Mat: 1 shake 120 kcal, 1 proteinfrozenyogurt 160 kcal, 1 burgare ~1k kcal+sallad (nog lågt uppskattat; samma ställe som jag tror jag postat om tidigare menmen) 9 minitortillas med ost + skinka + jordnötsmör (~1.2k kcal) 1 skål yogurt + 300g jordgubbar + 1 päron (~400 kcal), 2 protein bars (470 kcal), 2 st godis-bars (320 kcal). Två vodka-cola ~300 kcal, 1 påse popcorn (400 kcal)

Totalt ~4,4k kcal.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkligt jag lyckats missa denna! My bad! Glgl :)

Tack!

Håller tummarna för en lyckad deff! Får hjärtklappning av att se klätterbilderna dock :shock:

Tack, deffen är dock ersatt av att enbart fokusera på disciplin. Klättrar ju med rep så ingen större risk och bilderna är så klart tagna med så bra vinkel som möjligt. Inget valborgsfirande här tråkigt nog.

 

 

träning:

ben:

knäböj: 10x1 60 kg, 8x1 83 kg, 6x1 83 kg, 3x1 92 kg, 2x2 92 kg.

1-bens knäböj : 10x3 9 kg (1st 10lbs kettlebell i var hand)

liggande hamstringscurls: 10x2 31 kg, 5x2 36 kg

sittande vadpress: 8x4 49 kg

(dvs hälften per ben i curlsen och pressen (och obv i squatsen)).

 

Skriver nog vikterna i lbs istället i fortsättningen.

 

Mat:

1 proteinfrozenyogurt 160 kcal ( en i huset fick en stor låda så får dem gratis just nu http://proyos.com/products/ ). 1 godisbar 150 kcal, 4 burritos med 800g köttfärsås + ~100g ost + 1 avodado + blandad sallad, ~2,3 k kcal. Halv äppelpaj 1,1k kcal, kvarvarande jordgubbar, 1 apelsin & 1 cheesestick 250 kcal.

Totalt: ~4k kcal.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns lite onödigt att posta varje dag om det bara är mat+träning, så det kommer jag inte göra. Noterar i varje fall allt än så länge. Lite kul på klättringen idag, gick mest för att supervisorn på tisdagar är riktigt trevlig. Av någon outgrundlig anledning frågade hon ifall jag gillade båtar och om jag ville se bilder på när hon jobbade på en yacht i helgen. Fick ur mig ett gaaaaanska svettigt "mjaeäe", besvarades med "I'll show you later".

 

I alla fall, högvarians i mat senaste dagarna. Note to self; köp inte salted caramel smak på proteinpulver i fortsättningen.

 

1/5/16 Träning:

klättring, 1h. Egentligen närmre 2 men vilade ovanligt mycket.

 

Mat efter träning: 3 st godis bars 500 kcal.

1 päron + yogurt + proteinpulver 400 kcal.

Resten av äppelpajen 1,1k kcal.

 

Middag: (Dining hall) 2 st double grilledcheese-burgers 1.6k kcal (vääääldigt godtyckligt uppskattat) 2 st fried steak med grönsaker 900 kcal, 1 fried chicken 400 kcal, liten skål med "chili" 200 kcal.

Totalt: ~5.1 k

 

 

 

 

2/5/16 Träning:

Cardio, 2 mile treadmill, 15 min inkl uppvärming, 2 km rodd 8,5 min, 2 mile cykling, 5 min.

 

Mat:1 shake, 120 kcal, 1 proteinfrozenyogurt 160 kcal.

Totalt~280 kcal

 

 

 

 

3/5/16 Träning:

Morgon, ben: knäböj (exkl bar) 10x1 90 lb 6x2 140 lbs 5x1 lbs 2x2 160 lbs <-kändes allmänt kasst.

1-bens knäböj 10x3 20 lbs totalt

liggande hamstringscurls 5x5 80 lbs totalt

sittande vadpress 10x1 90 lbs, 7x3 90 lbs

 

Kväll, klättring, typ 1h.

 

Mat: Pre+post workout: 1 shake 180 kcal, yogurt+äpple+apelsin+kanel, 400 kcal.

Innan klättring: 1äpple till + 1 proteinfrozen yogurt, 270 kcal.

Middag: ~900g kyckling + ~100g cheddar + lite sriracha + blandade grönsaker, 1600 kcal (förmodligen lite mindre mat än angivet).

Totalt: ~2,5k kcal

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns lite onödigt att posta varje dag om det bara är mat+träning, så det kommer jag inte göra. Noterar i varje fall allt än så länge. Lite kul på klättringen idag, gick mest för att supervisorn på tisdagar är riktigt trevlig. Av någon outgrundlig anledning frågade hon ifall jag gillade båtar och om jag ville se bilder på när hon jobbade på en yacht i helgen. Fick ur mig ett gaaaaanska svettigt "mjaeäe", besvarades med "I'll show you later".

 

I alla fall, högvarians i mat senaste dagarna. Note to self; köp inte salted caramel smak på proteinpulver i fortsättningen.

 

1/5/16 Träning:

klättring, 1h. Egentligen närmre 2 men vilade ovanligt mycket.

 

Mat efter träning: 3 st godis bars 500 kcal.

1 päron + yogurt + proteinpulver 400 kcal.

Resten av äppelpajen 1,1k kcal.

 

Middag: (Dining hall) 2 st double grilledcheese-burgers 1.6k kcal (vääääldigt godtyckligt uppskattat) 2 st fried steak med grönsaker 900 kcal, 1 fried chicken 400 kcal, liten skål med "chili" 200 kcal.

Totalt: ~5.1 k

 

 

 

 

2/5/16 Träning:

Cardio, 2 mile treadmill, 15 min inkl uppvärming, 2 km rodd 8,5 min, 2 mile cykling, 5 min.

 

Mat:1 shake, 120 kcal, 1 proteinfrozenyogurt 160 kcal.

Totalt~280 kcal

 

 

 

 

3/5/16 Träning:

Morgon, ben: knäböj (exkl bar) 10x1 90 lb 6x2 140 lbs 5x1 lbs 2x2 160 lbs <-kändes allmänt kasst.

1-bens knäböj 10x3 20 lbs totalt

liggande hamstringscurls 5x5 80 lbs totalt

sittande vadpress 10x1 90 lbs, 7x3 90 lbs

 

Kväll, klättring, typ 1h.

 

Mat: Pre+post workout: 1 shake 180 kcal, yogurt+äpple+apelsin+kanel, 400 kcal.

Innan klättring: 1äpple till + 1 proteinfrozen yogurt, 270 kcal.

Middag: ~900g kyckling + ~100g cheddar + lite sriracha + blandade grönsaker, 1600 kcal (förmodligen lite mindre mat än angivet).

Totalt: ~2,5k kcal

 

 

 

Hey..!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hey..!

 

Man kan gilla att läsa din dagbok och samtidigt tycka att det inte är värt att läsa/skriva här varje dag ;)

 

Har haft mycket i skolan senaste dagarna, biochem är inte riktigt vad jag väntat mig. Kan en del om Hillfunktionen och Hemoglobin nu i alla fall. Och; en distributionsfunktion måste väl ändå vara växande?

 

Kommer nog få minska mängden träning framåt finalsweek men kan förhoppningsvis fortsätta en vecka till i alla fall.

Målet var 100kg i knäböj innan sommaren, men fick påpekat idag att mina knän gick fram lite väl mycket och det är nog sant. I vilket fall, försökte "sätta mig på en stol/pall" och det blev redigt mycket tyngre så får se hur det går.

 

 

 

04/05/16 Träning:

Rygg/biceps:

marklyft, 5x1 90 lbs, 5x1 160 lbs, 5x4 180 lbs. (exkl stång)

Stående rodd, 8x4 70 lbs (exkl stång).

Sittande rodd, maskin, 10x3 (vet ej vikt, använde 8/9/10-settings)

Pullups, 0 lbs, 7x1, 6x2, 5x1.

 

Mat:

Innan träning; shake 180 kcal, Efter: protein frozen yogurt 160 kcal.

Mellanmål: yogurt + äpple + kanel, 280 kcal, 1 morot 40 kcal.

Middag: 450 g köttfärs 1130 kcal, 1 avokado 300 kcal, grönsaker 200 kcal.

Totalt: ~2,3k kcal.

 

 

05/05/16 Träning:

Bröst/axlar/triceps: bänk, 6x4 90 lbs, 5x1 90 lbs (exkl stång)

sittande militärpress, 5x1 20 lbs, 5x1 30 lbs, 5x4 40 lbs.

dips, 5x2 45 lbs, 5x4 45 lbs.

flyes, 10x2 15 lbs, 6x2 17,5 lbs (per arm)

framåt-flyes, 10x3 17,5 lbs (per arm)

15x1 armhävningar.

 

Mat:

Efter träning: proteinbar 270 kcal, mellanmål: yogurt + päron + apelsin, 300 kcal.

Middag: tacos (gratis! :ola: ) "Taco thirsday" (Cinco de mayo men I kid you not, pga. cultural appropriation fick det inte heta det).

Totalt: ~ 2k kcal.

 

 

06/05/16e Träning:

Morgon: ben+ lite abs:

Pga. kassa tekniken så blev det en salig röra set med få reps och varierande lägre vikt.

Liggande hammerstrings curls: 5x3 40 lbs 5x2 42.5 lbs. per ben.

Stående vadpress, 10x3 270 lbs.

1 set A's-cirkel-abs-pass.

 

Kväll: klättring ~1.5h (med J så ineffektivt).

 

Mat:

Innan träning: shake, 180 kcal. Efter: protein frozen yogurt 160 kcal. Mellanmål: 3xgodisbar, 500 kcal.

Middag: två burritos med ägg + kalkon + 50 g ost + grönsaker, 800 kcal.

1 st. Froyo B&J 720 kcal, 1 apelsin + 1 stort äpple + yogurt + kanel, ~400 kcal. cider ~400 kcal.

Totalt ~3,2 k kcal.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan gilla att läsa din dagbok och samtidigt tycka att det inte är värt att läsa/skriva här varje dag ;)

 

Har haft mycket i skolan senaste dagarna, biochem är inte riktigt vad jag väntat mig. Kan en del om Hillfunktionen och Hemoglobin nu i alla fall. Och; en distributionsfunktion måste väl ändå vara växande?

 

Kommer nog få minska mängden träning framåt finalsweek men kan förhoppningsvis fortsätta en vecka till i alla fall.

Målet var 100kg i knäböj innan sommaren, men fick påpekat idag att mina knän gick fram lite väl mycket och det är nog sant. I vilket fall, försökte "sätta mig på en stol/pall" och det blev redigt mycket tyngre så får se hur det går.

 

 

 

04/05/16 Träning:

Rygg/biceps:

marklyft, 5x1 90 lbs, 5x1 160 lbs, 5x4 180 lbs. (exkl stång)

Stående rodd, 8x4 70 lbs (exkl stång).

Sittande rodd, maskin, 10x3 (vet ej vikt, använde 8/9/10-settings)

Pullups, 0 lbs, 7x1, 6x2, 5x1.

 

Mat:

Innan träning; shake 180 kcal, Efter: protein frozen yogurt 160 kcal.

Mellanmål: yogurt + äpple + kanel, 280 kcal, 1 morot 40 kcal.

Middag: 450 g köttfärs 1130 kcal, 1 avokado 300 kcal, grönsaker 200 kcal.

Totalt: ~2,3k kcal.

 

 

05/05/16 Träning:

Bröst/axlar/triceps: bänk, 6x4 90 lbs, 5x1 90 lbs (exkl stång)

sittande militärpress, 5x1 20 lbs, 5x1 30 lbs, 5x4 40 lbs.

dips, 5x2 45 lbs, 5x4 45 lbs.

flyes, 10x2 15 lbs, 6x2 17,5 lbs (per arm)

framåt-flyes, 10x3 17,5 lbs (per arm)

15x1 armhävningar.

 

Mat:

Efter träning: proteinbar 270 kcal, mellanmål: yogurt + päron + apelsin, 300 kcal.

Middag: tacos (gratis! :ola: ) "Taco thirsday" (Cinco de mayo men I kid you not, pga. cultural appropriation fick det inte heta det).

Totalt: ~ 2k kcal.

 

 

06/05/16e Träning:

Morgon: ben+ lite abs:

Pga. kassa tekniken så blev det en salig röra set med få reps och varierande lägre vikt.

Liggande hammerstrings curls: 5x3 40 lbs 5x2 42.5 lbs. per ben.

Stående vadpress, 10x3 270 lbs.

1 set A's-cirkel-abs-pass.

 

Kväll: klättring ~1.5h (med J så ineffektivt).

 

Mat:

Innan träning: shake, 180 kcal. Efter: protein frozen yogurt 160 kcal. Mellanmål: 3xgodisbar, 500 kcal.

Middag: två burritos med ägg + kalkon + 50 g ost + grönsaker, 800 kcal.

1 st. Froyo B&J 720 kcal, 1 apelsin + 1 stort äpple + yogurt + kanel, ~400 kcal. cider ~400 kcal.

Totalt ~3,2 k kcal.

 

 

 

Jag slapp som tur var räknandet i den lilla biokemi jag läst men får igen det nu i biomekanik istället :cry:

 

När det gällde hemoglobin hade vi mer fokus på dess disassociationskurva :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag slapp som tur var räknandet i den lilla biokemi jag läst men får igen det nu i biomekanik istället :cry:

 

När det gällde hemoglobin hade vi mer fokus på dess disassociationskurva :)

 

Får ta och revidera att jag kunde en del, fick googla vad det där var för något :oops: Vad gör ni i biomekaniken?

 

Träningen går som den går, hade en vilodag igår (söndag) och helgen var händelselös. Skulle klättra nu ikväll men de hade någon typ av klättra-och-stapla-läskbackar-aktivitet och lite innan det var min tur lyckades tornet välta på en skylt (av glas) och det blev inte mer med det.

 

 

 

07/05/16 Träning: "cirketräning" tänk skolgymnastik. Gick runt och testade maskiner och även lite sparkar+slag på säck, smalbenen är inte vana. Klättrade med A ett litet tag.

 

Mat: yogurt + äpple + apelsin, 300 kcal.

Pizza: Vet inte, 2,4k kanske ännu mer? en halv Ginas' med anschovis och kyckling, tänkt för 5-6 pers. Känns väl rimligt att räkna 800 kcal/serving?

godisbar: 170 kcal.

Glass: 1160 kcal.

Totalt: ~4k kcal.

 

Spelade poker :shock:, lyckades förlora 160:-.

 

 

 

08/05/16 Träning: vila, gick ner till kylen iofs.

Mat: 4xgodisbar, 620 kcal.

proteinpulver 180 kcal.

B&J 1160 kcal.

8x minitortillas, 430 kcal. 4 ägg 280 kcal. ost ~300 kcal. skinka+grönsaker ~200 kcal.

yogurt + äpple + apelsin ~270 kcal.

 

Totalt: ~3,6k kcal

Hittade ett roligt citat relaterat till friterad pizza (nästa projekt)

«Any and all thing you can eat

But this proportion always heed:

A third from fat

A third from sugar

A third from alcohol

From time to time, you can eat a small amount of fruits, in the form of jams or preserves, or even better, distilled.»

 

 

 

09/05/16 Träning:

Morgon: rygg/biceps: 5x5 180 lbs marklyft,

10x4, 70 lbs stående rows (båda exkl stång)

10x3 sittande rows, första 2 på 9an sista på 10an (failade dock på 8 här).

25 pullups uppdelat i 4 set, 2 smala och 2 breda.

Passet kändes allmänt kasst och var otaggad, tog liksom inte i fullt ut.

 

Kväll: "klättring" eg. hjälpa till med pall-klättring.

 

Mat: 1 shake, 180 kcal. yogurt + halv mango, 190 kcal.

Middag: bönbiffar (svartabönor(220)+ägg(40)+morot+diverse kryddor, avodako(300) + tomat + kvarvarande morot ~600 kcal.

 

Totalt: ~1k kcal.

Tog en bild som kontrast till vissa andras lyxliv:

kb9nb4.jpg

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får ta och revidera att jag kunde en del, fick googla vad det där var för något :oops: Vad gör ni i biomekaniken?

 

Träningen går som den går, hade en vilodag igår (söndag) och helgen var händelselös. Skulle klättra nu ikväll men de hade någon typ av klättra-och-stapla-läskbackar-aktivitet och lite innan det var min tur lyckades tornet välta på en skylt (av glas) och det blev inte mer med det.

 

 

 

07/05/16 Träning: "cirketräning" tänk skolgymnastik. Gick runt och testade maskiner och även lite sparkar+slag på säck, smalbenen är inte vana. Klättrade med A ett litet tag.

 

Mat: yogurt + äpple + apelsin, 300 kcal.

Pizza: Vet inte, 2,4k kanske ännu mer? en halv Ginas' med anschovis och kyckling, tänkt för 5-6 pers. Känns väl rimligt att räkna 800 kcal/serving?

godisbar: 170 kcal.

Glass: 1160 kcal.

Totalt: ~4k kcal.

 

Spelade poker :shock:, lyckades förlora 160:-.

 

 

 

08/05/16 Träning: vila, gick ner till kylen iofs.

Mat: 4xgodisbar, 620 kcal.

proteinpulver 180 kcal.

B&J 1160 kcal.

8x minitortillas, 430 kcal. 4 ägg 280 kcal. ost ~300 kcal. skinka+grönsaker ~200 kcal.

yogurt + äpple + apelsin ~270 kcal.

 

Totalt: ~3,6k kcal

Hittade ett roligt citat relaterat till friterad pizza (nästa projekt)

«Any and all thing you can eat

But this proportion always heed:

A third from fat

A third from sugar

A third from alcohol

From time to time, you can eat a small amount of fruits, in the form of jams or preserves, or even better, distilled.»

 

 

 

09/05/16 Träning:

Morgon: rygg/biceps: 5x5 180 lbs marklyft,

10x4, 70 lbs stående rows (båda exkl stång)

10x3 sittande rows, första 2 på 9an sista på 10an (failade dock på 8 här).

25 pullups uppdelat i 4 set, 2 smala och 2 breda.

Passet kändes allmänt kasst och var otaggad, tog liksom inte i fullt ut.

 

Kväll: "klättring" eg. hjälpa till med pall-klättring.

 

Mat: 1 shake, 180 kcal. yogurt + halv mango, 190 kcal.

Middag: bönbiffar (svartabönor(220)+ägg(40)+morot+diverse kryddor, avodako(300) + tomat + kvarvarande morot ~600 kcal.

 

Totalt: ~1k kcal.

Tog en bild som kontrast till vissa andras lyxliv:

kb9nb4.jpg

 

 

Mycket räknande på krafter osv. Hur många newtons biceps behöver använda för att göra en hantelcurl t.ex. ;) Just nu labbrapport om counter movementhopp på force plate (kraftplatta). Kursen har varit salig blandning av "döda mig, jag hoppar av hela jävla utbildningen" och "hm detta var ju iofs rätt intressant". Tyvärr mest av den förstnämnda!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Labbraporter är aldrig roligt, men får hoppas att kvoten av "hm detta var ju iofs rätt intressant" ökar lite för dig framöver.

 

Lyckades äta >9k kcal igår, anser det vara lite av en achievement men obv. mest ett misslyckande.

Var och klättrade i Malibu state park med typ samma grupp som förra klätter-turen igår, + att A som jag gymmar med var med nu också (organiserat av skolan igen).

Längre approach (typ 20 min ifall vi inte gått långsamt) den här gången, så brände väl liiiite kcal där men självklart inte tillräckligt. Blir hungrig av att vara ute länge men gillar inte att äta mycket med 20 min till en rälig portapotty så var väldigt hungrig när vi väl kom hem, kring 9 på kvällen.

 

Vi träffades kvart i sju på morgonen och alla kom med den här gången. Jag och A åkte med en finska (som också var med förra gången) och jag agerade navigatör, vi körde fel två gånger :roll:

Första var när jag sa "one-o-one" (101) men hon tog av på 110 och andra gågen minns jag inte riktigt. I vilket fall fick vi ta Pacific Highway istället för den vad som borde varit snabbare freewayen men vi sprang bra och de andra fastnade i trafiken så vi kom fram först.

 

Spotten låg väldigt fint vid en liten sjö, tyvärr inte tillräckligt djupt för att dyka i. Det krävdes en liten traverse för att ta sig över, alla klarade sig bra på vägen dit, på vägen tillbaks trillade en i. Hon var trött men hade som tur var lämnat från sig mobil etc. till en annan.

 

Klättringen i sig var tyvärr lite sämre än förra gången, de satte bara topprepet på lättare leder och dum som man är har jag inte lärt mid leda än. Var i alla fall en rolig men kort led (~5.10-a/b-isch) som krävde några försök. Effektiv klättringstid var inte mer än ett lite längre pass på gymmet.

 

 

Träning+mat senaste dagarna (väldigt mycket överslag i går men inga marginaler eller så):

 

 

10/05/16 Träning: bröst/triceps/axlar:

Morgon: bänkpress 5x5 95 lbs

dips 5x3, 4x1 & 3x1 45 lbs

OHP: 10x2, 8x1, 20lbs

shoulderflies: 8x4 17.5 lbs/arm.

bakåt-shoulderflies 10x3 20 lbs (ganska kass teknik tror jag, spänner i nacken).

cableflies (bröst) 8x3 på 7:an

armhävningar 20 st på 4 set.

Kväll: Klättring, <1h.

Mat: innan/efter: 1 shake 180 kcal, 1 proteinfrozenyougrt 160 kcal.

mellanmål: yogurt+halv mango+banan, ~390 kcal.

Middag: kycklinggryta, typ 1kg rundar till 1,2k kcal, kan var både lite mer och mindre.

Totalt: ~1930 kcal.

Övrigt: vikt morgon efter träning 154.5

 

 

 

 

11/05/16 Träning: Eftermiddag, ben:

squats: 5x2 90 lbs, 5x2 110 lbs, 5x2 120 lbs, 3x2 130 lbs. <- jobbade på formen, har svårt att inte gå fram med knäna, omöjligt ifall jag går djupare än 90grader. (exkl stång).

enbensquats: 10x2 20 lbs, 7x2 30 lbs (totalextravikt)

liggande hamstringscurls: 5x4 45 lbs/ben. 4x1 42.5 lbs/ben <- borde nog gjort ett set uppvärning.

sittande vadpress: 10x1, 8x2, 7x1 110 lbs.

Mat: innan/efter: 1 shake, 180 kcal. yogurt+banan 290 kcal.

Middag: Järpar, 1,4k kcal. bbq-sås, 100 kcal, grönsaker 200 kcal.

Totalt: ~2.1k kcal.

Övrigt: Märker av underarmarna, borde kanske inte klättrat 2 dar i rad. Vikt efter träning 154 lbs.

 

 

12/05/16 Träning: Morgon, cardio: 2 mile treadmill, 15 min, 2 km rodd 8.5 min. 2 mile cykling 5,25 min <- sämre än innan.

Mat:efter:shake 180 kcal.

mellanmål: yogurt + äpple+apelsin, 340 kcal ((130+120+90)).

Middag: stekt kyckling (~500 kcal) grönsaker, 300 kcal. cheesestick 80 kcal.

Totalt: ~1,400 kcal.

Övrigt:vikt efter träning 155 lbs.

 

 

13/05/16e Träning:

Morgon: bröst/triceps/axlar

bänk: 5x1 95 lbs, 5x1 100 lbs, 3x2 105 lbs.

dips: 5x5 45 lbs.

stående ohp: 8x1 20 lbs 6x1 20 lbs 5x2 20 lbs <--jääävlar mycket svårare än sittande, kände av mage+rygg med.

raka axel-sid-flies: 8x4 17.5 lbs.

bakåt flies: 10x3 20 lbs.

20 armhävningar, totalt 3 set.

Mat:

innan/efter: shake 180 kcal, proteinfrozenyogurt 160 kcal.

mellanmål: proteinbar 180 kcal. yogurt + äpple+banan ~420 kcal.

Middag: stekt kyckling + ägg med rotmos, grönsaker och lite sriracha. ~650 kcal.

Totalt: ~1,6k kcal.

Övrigt: Lyckads idag men ändast pga klättring imorgon.

 

 

14/05/16 Träning: Klättring (endast lite, motsv 1h tror jag i.e 5 uppåt + traversen dit) + liten hike tror det hade tagit <20 min i normal/vettig fart nu 30 istället.

Mat:

Under tiden: en påse beef jerky, ~240 kcal. 1 proteinbar 170 kcal. 1 äpple+1banan ~300 kcal.

Middag: Ginas anschovis + kyckling, 1/3-isch av X-large, kanske 2k kcal?

Kväll: drygt halv b&J, 700 kcal. 600g godis, 3k kcal. 400g valnötter+cashews 2,4 k kcal, yogurt+äpple+apelsin ~430 kcal.

 

Totalt: ~9.3k kcal JÄVLAR.

 

 

 

 

Lite bilder:

 

 

 

Hike dit (tagen på vägen hem)+ djurliv, var sköldpaddor i dammen med.

2coq7mo.jpg

szehqv.jpg

106yi4k.jpg

 

Fick nog viss hjälp från repet:

 

2rrtnh3.jpg

 

selfie: :oops:

 

23rjrk9.jpg

 

gymbuddy:

 

155gkrm.jpg

 

traversen dit:

 

30l1em9.jpg

 

 

 

 

Nu blir det räkna, läxan ändrades med 1 dag till deadline.

Redigerad av kayle
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Veckan har varit som vanligt, iofs lite lugnare eftersom vi precis fått ett av två finalsprojekt och inte riktigt börjat. Tre veckor, sen är det här över.

Vet inte riktigt vad jag ska tycka, en del blandade känslor. Kommer sakna ganska många, vissa jag tänkt jag skulle sakna är egentligen lite skitsamma. Försöker jämföra med hur det var och kändes efter studenten.

Oavsett vilket, ingen anledning att gå runt och vara ledsen antar jag :-?

 

Träningen & dieten går som vanligt dvs tränar ungefär så mycket som jag vill men äter helt för mycket (1 B&J $2.9). Vägde in på 158 (lbs) idag. På temat nära misär får jag nämna att jag glömt ansöka om CSN sen i vintras och ganska säker på att det inte riktigt går att få i efterskott. Kommer få läsa lite längre än 5 år så "löser sig" kanske i och med det.

 

Var och hika i lördagsmorse i Crystal Cove state park med min roomate och gymbuddies, blev typ 10 mile på 4h så ett sakta mak men det får räknas som dagens träning. Hiken i sig var helt ok, fin natur och utsikt på vägen upp och vi var där vid 07:30 så relativt folktomt. Tillbakavägen var lite sämre med mer folk och allmänt tråkigare led. Lunch på Shake-Shack på vägen hem och mindre burgare är nog omöjligt att göra. De vara goda och såg fina ut osv (glömde fota) är allmänt mot In-n-out men här vinner de.

Resten av dagen har varit händelselös, läst på lite om Nanog & Oct4 och sen lagade vi fried chicken till middag.

 

Söndagen var allmän dålig, mådde bra och var inte trött fysiskt från hiken eller så men otaggad på att gå till gymmet så blev vilodag. Hade köpt biljett till Frightened rabbit som skulle spela i Santa Ana en månad tidigare men ville inte riktigt gå, matkoma efter konstant ätande hjälpte inte precis. Insläpp var 7 och förband skulle börja 8 och runt 19:30 ryckte jag upp mig, duschade snabbt och beställde sen en Lyft. Förbandet (Caveman) var oväntat bra och i övrigt var det som förväntat så jag är glad att jag åkte dit.

Caveman, var imo bättre live.

 

 

Hör inte hit men fastnat och ganska bra för gymmet:

 

 

Ett par bilder:

 

29z5zck.jpg

i20ap5.jpg

 

Försökte inte ens ta någon bra (nära) bild på konserten

33w5u6h.jpg

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Ganska jobbigt just nu, program som inte vill fungera osv. Fick påminna familjen om att Irvine inte är LA i förrgår eller när det nu var. Förra helgen var ganska rolig med två avslutningsfester, skriver kanske lite mer senare. Hinner inte gå på klättringen men gör inte så mycket då två förhårdningar fullständigt lossnat till öppna sår från marklyften. Måste börja packa nu med och bestämma vad som ska med hem och ifall jag ska skicka eller köpa till extra bagage.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack :)

 

 

Stressig vecka. Fick byta och starta om vårt finalprojekt i söndags, presenterade det i morse (tisdag) så vi satt hela natten (28h vaken) och försökte få rätt på skiten. Kul i efterhand sas; för att få någon som helst förståelse för vårt system försökte vi bygga en förenklad mindre modell, och den hade ett steady state för vissa parametrar. Testade vad vi trodde var motsvarande i den riktiga. Nope, exponentiell tillväxt. Hela jävla tiden. Ända bra med det var väl att vi fick ändra i det "stora" systemet med för det var fel.

 

Sov sen från två till åtta och fick trevligt nog en in timme klättring efter det. Gick dåligt och har kanske sträckt ett finger men ganska glad nu iaf.

 

Imorgon/idag (onsdag) blir det att försöka göra klart en sista läxa, börja på rapporten till projektet och sen en mindre avslutningsfest med klassen.

 

 

---

 

Gillar Spotifys discover weekly, algoritmerna kan sitt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tiden räckte inte till i onsdags, mycket tack vara att jag och en till blev sjukt lurade av resten av klassen.

Vår professor har tidigare fått sin email hackad eller liknande, så skäms inte allt för mycket. Vi fick i alla fall ett mail mitt i natten om att hans mail blivit hackad igen och att han skulle använda den nya mailen i stället :oops:

På morgonen kom sen ett nytt mail om att någon/några klagat på att sista läxan som motsvarade tentan inte motsvarade svårighetsgraden på kursen och istället för att kräva 6/8 besvarade frågor krävdes nu 8/8. :roll:

Av erfarenhet så visste vi att det innebar typ 5+ timmar extra och alla andra spelade så klart med då de inte var klara med de 6 riktiga. Ville så klart samtidigt veta vem som varit så pass ärkedryg att de klagat på svårighetsgraden. Fick det avslöjat på kvällen och får erkänna att de gjorde det bra. Vet i alla fall fortfarande inte vad en O-U process eller hur det nu ska kopplas till nån egenfunktions varians.

 

Torsdagen spenderades med rapporten, vi blev klara 23:30 med en halvtimme kvar. Därefter direkt till skolpubben. Fick se amerikansk polis i action för första gången,då där var några som började bråka med varandra. Polisen levde inte upp till stereotypen och det var kanske bra.

 

Idag har jag packat, städat och gymmat. Utflyttning imorgon. Blir att jag bor hos en i min klass tills på måndag då flyget går hem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

framme i CPH nu och väntar på bagaget. Hemma om en timme eller så. Tog en shuttlebus till flygplatsen och släpptes av på rätt plats så slapp gå runt. Flygningen gick Ok, hade velat sova mer så laddade upp först med en koffeintablett när jag vaknade, sen en redbull innan securityn följt av en coke medan jag väntade. Däckade ändå på LA-SF transfern som bara är en timme så att somna sen var betydligt svårare (obekvämt osv).

Satt bredvid nån äldre dam som tittade på film nästan hela vägen så pratade inte.

 

I övrigt så gick utflyttningen i lördags bra. Kändes lite melankoliskt och passande nog så småregnade det.

helgen var lugn, mest spännande var en hutlöst dyr (14 dollar) falafelsallad, var ett tag sen senaste Falafeln/Kebaben och insåg att mexikanskt nu bytas bort/tillbaka. Gymmandet gick bra, ska försöka göra en riktig update där och se ifall jag ökat något sen starten men det dröjer tills jag är hemma. fick testat boba-te tillslut också, ödet var dock i mot mig. Första stället var stängt och andra stället (20 min bort) sålde den sista till min kompis som var före i kön. Fick dock hans så det löste sig. Var inget vidare, för sött (och det är inte ofta jag tycker det) Bobabitarna i sig var dock helt Ok. Åt två pizzor på söndagen från mina favoritställen, de kommer saknas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Uppdatering; varit hemma i drygt en månad, precis varit i Stockholm en vecka hos kompisar utan att göra något vettigt men det är kul att träffa alla igen. Har gott och blivit småfet med, tränar i alla fall ganska mycket.

Får se hur det blir med allt till hösten då det börjar bli dags att leta efter exjobb. Kommer inte ha kvar dagboken ifall jag inte kommer på en vettig anledning, poker lär det nog inte bli något mer i alla fall.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...