Gå till innehåll

Välgörenhetsprojekt för skolbarn i Ghana


padrinosftw

Recommended Posts

Så en gemensam vän till mig och NikLasVegas har dragit igång detta afrikanskt grundade välgörenhetsprojektet. Mannen i fråga är extremt driven och passionerad för ämnet och har sedan länge varit aktiv inom Ghana och har således bra insyn och förståelse för kultur och behov där. Tänkte att jag bidrar med både en slant, en gammal laptop och den här posten. Hoppas att man får chansen att ramla in i någon pf:are där på lördag (=

 

Har du en gammal laptop hemma du inte längre använder?

Med hjälp av den kan du förbättra ett skolbarns framtid i Ghana!

 

Lördagen den 5:e september bjuder den ideella organisationen IT For Children (http://www.itforchildren.org) in till datorinsamlingsdag. Evenemanget äger rum på Centralbadets innergård, Drottninggatan 88 D, i Stockholm kl. 10 - 18. Mer information om evenemanget hittar du här: https://www.facebook.com/events/377789432420171/

 

Har du inte möjlighet att skänka en dator men vill bidra till projektet ändå?

Swisha då ditt bidrag till vårt nummer: 123 418 30 34

 

- 100 kronor ger en månads internetanslutning åt 50 skolbarn

- 300 kronor ger WiFi-routers åt 200 barn

- 500 kronor ger en månads internetanslutning åt 250 barn

- 700 kronor upprättar elförsörjning åt en skola

 

All support uppskattas givetvis, ta chansen och kamma in lite karmapoäng för den där dammsamlande prylen du aldrig använder ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggt! Bidrar med en liten swish. :) Bra uppstyrt, tycker det känns bra när någon tar tag i en liten välgörenhet här på PF och gör det enkelt att bidra.

 

Tack för dubbel support, uppskattas! Har personligen varit alldeles för lat/bekväm/snål med diverse välgörenhet senaste året så det är på tiden att jag åtminstone gör bare minimum. Lyckas man få med sig andra i det positiva fallet så är det bara en bonus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...
Postad (redigerade)

Passar på att bumpa den här tråden med ett meddelande från organisationens ordförande. Vet hur mycket han har kämpat och fått genomlida för att få allt att fungera, en äkta eldsjäl. Ta er gärna tiden att läsa igenom och bli delaktiga (=

 

Hjälp oss att bygga undervisningslokaler till skolbarnen i Ghana!

 

Vi i IT For Children (http://www.itforchildren.org) har bedrivit dagliga IT-lektioner med skolbarn i åldrarna 10-15 i byn Busua, Västra Ghana i drygt två månader nu. Vi ser redan helt fantastiska framsteg!

När vi började hade ingen av barnen tidigare sett en dator. Nu är de mest framstående eleverna på en sådan nivå att de självständigt arbetar i Microsoft Excel. De kan skriva in enklare formler, skapa tabeller, diagram och grafer. De arbetar sedan tidigare obehindrat i Microsoft Word, och nu har datoranvändandet intregrerats till att bli en naturlig del av skoldagen. Datoranvändandet spelar nu en självklar roll när barnen tränar skrivförmåga och rättstavning i engelska, räkneförmåga i mattematik, och kunskaper i geografi och historia - bland mycket annat.

 

Vi har hittills hållit till i kommunens lilla bibliotek. Rummet är litet och varmt och vi får inte plats med mer än 20 skolbarn åt gången. Då vi har betydligt fler datorer på plats än så, så har vi trånat efter att få större faciliteter – för att kunna nå fler skolbarn med vår undervisning. Som ett brev på posten har byns ledare nu bestämt sig, efter det vi har åstadkommit för byns barn de senaste månaderna, för att ge oss mark gratis. Det rör sig om en mark mitt på skolgården, där en cementgrund redan ligger. Här ska vi bygga våra alldeles egna undervisningsfaciliteter.

Nu behöver vi din hjälp för att finansera bygget. Hjälp oss att bygga fina, moderna och praktiska klassrum så att vi kan bedriva en förstklassig datorundervisning – och nå ännu fler skolbarn.

 

Bli månadsgivare åt IT For Children idag: https://www.itforchildren.org/#donate

 

Eller gör ett engångsbidrag via Swish till: 123 418 30 34

 

Alla som arbetar för IT For Children i Sverige gör det oavlönat, och alla bidrag går oavkortat till vår verksamhet på plats i Ghana. Vi innehar 90-konto från svensk insamlingskontroll.

 

Stort tack för din hjälp och ditt engagemang för Ghanas barn och unga!

 

Mvh

Torsten Kjellgren

Redigerad av padrinosftw
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att döma av Torstens facebooksida är han sannerligen en eldsjäl. Eldsjäl som i att sprida suspekta länkar från "anti rasist men" och andra svenskhatarkanaler. Vad gör man inte för att framstå som "god" och inkassera poltiskt korrekta poäng.

 

Hans artiklar i tankesmedjan tiden ger mig DDR kräkningar, och då speciellt hans försök till karaktärsmord på Arpi och Teodorescu.

 

Gillar man Ghana och hatar Sverige kan man med fördel swisha över en slant till denne man. Vill man endast stödja Ghana får man leta någon annanstans då Torsten tyvärr ej har det i sitt utbud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att döma av Torstens facebooksida är han sannerligen en eldsjäl. Eldsjäl som i att sprida suspekta länkar från "anti rasist men" och andra svenskhatarkanaler. Vad gör man inte för att framstå som "god" och inkassera poltiskt korrekta poäng.

 

Hans artiklar i tankesmedjan tiden ger mig DDR kräkningar, och då speciellt hans försök till karaktärsmord på Arpi och Teodorescu.

 

Gillar man Ghana och hatar Sverige kan man med fördel swisha över en slant till denne man. Vill man endast stödja Ghana får man leta någon annanstans då Torsten tyvärr ej har det i sitt utbud.

 

Oavsett vad du tycker om hans politiska åsikter så:

 

 

Alla som arbetar för IT For Children i Sverige gör det oavlönat, och alla bidrag går oavkortat till vår verksamhet på plats i Ghana. Vi innehar 90-konto från svensk insamlingskontroll

 

 

Förstår inte hur det drabbar Sverige negativt att hjälpa barns utveckling i ett land som verkligen behöver det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta för att jag kanske derailar tråden men... Sluta vifta bort 80%+ av svenskars åsikter pga av att du tycker de gör det för att vara politiskt korrekta. Jag har min åsikt, du har din åsikt, säg vad du tycker så säger jag vad jag tycker. Det är oerhört drygt att säga "så tycker du bara för att vara politiskt korrekt" eller "så tycker du har blivit hjärntvättad av media som hatar svenskar och vinklat blablablabla". Må så vara, men jag blir inte mer sugen på att byta åsikt för att någon kallar mig svenskhatare eller politiskt korrekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just begreppet "ge dom hjälp på plats" (eller varianter) känner jag igen från det s.k. invandrarkritiska partiet. Blir det mer "på plats" än detta?

 

Oavsett politisk läggning så verkar dom här människorna göra mycket mer än den stora majoriteten när det kommer till att göra världen lite bättre. I a f i en värld där handling >> snacka på nätet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att döma av Torstens facebooksida är han sannerligen en eldsjäl. Eldsjäl som i att sprida suspekta länkar från "anti rasist men" och andra svenskhatarkanaler. Vad gör man inte för att framstå som "god" och inkassera poltiskt korrekta poäng.

 

Hans artiklar i tankesmedjan tiden ger mig DDR kräkningar, och då speciellt hans försök till karaktärsmord på Arpi och Teodorescu.

 

Gillar man Ghana och hatar Sverige kan man med fördel swisha över en slant till denne man. Vill man endast stödja Ghana får man leta någon annanstans då Torsten tyvärr ej har det i sitt utbud.

 

Osympatiskaste inlägget i PFs historia?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Osympatiskaste inlägget i PFs historia?

 

Dömer man dig efter din avatar så verkar du hysa samma extrema politiska åsikter som herr Torsten, och därför får jag nog se ditt inlägg som en fin komplimang.

Som jag skrev innan så bör man leta efter andra kanaler för att bistå Ghana istället för att boosta vänsterextremisters godhetsjakt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dömer man dig efter din avatar så verkar du hysa samma extrema politiska åsikter som herr Torsten, och därför får jag nog se ditt inlägg som en fin komplimang.

Som jag skrev innan så bör man leta efter andra kanaler för att bistå Ghana istället för att boosta vänsterextremisters godhetsjakt.

 

Jaha, då vet vi att dumrasister inte gillar Stina Nordenstam. Lite otippat, svenskare musik får man leta efter...

 

224788883_9c83c57a-e102-4784-a958-a0b43557af15.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...