Gå till innehåll

Vadslagning om viktnedgång


Setcho

Recommended Posts

En pokerspelare jag känner vill att jag ska slå vad med honom om viktnedgång. Vi är lite oense om hur lätt det är att gå ner i vikt och även vad som är ett rättvist vad. Jag har dålig koll så jag nu frågar jag PF!

 

Min kompis väger nu 101kgs och är 186cm. Han är 27 år gammal och tränar 4 gånger i veckan. Han har föreslagit att han ska gå ner 10kgs på två månader vilket kommer att bli "jävligt svårt"

 

Vilka odds hade ni gett honom? Jag antar att han är 100% ärlig och inte kommer att fuska på något sätt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 gånger pengarna låter fair versus en vän. Som otränad tjockis går det ruskigt snabbt i början om man sköter kosten.

 

Hur skulle han kunna fuska. Träna fem dagar i veckan?

 

Om du fastar sista 24 och slutar dricka vatten samt bastu så lär du ju gå ner 7-8kg på ett dygn. Men han kommer alltså inte att göra det.

 

Du skulle alltså betta dina 2000kr vs hans 4000kr eller tvärtom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du fastar sista 24 och slutar dricka vatten samt bastu så lär du ju gå ner 7-8kg på ett dygn. Men han kommer alltså inte att göra det.

 

Du skulle alltså betta dina 2000kr vs hans 4000kr eller tvärtom?

Vill du din vän väl eller ej?

 

Skämt å sido Jag tänkte inte ordentligt. 1,25kg i veckan är inga problem om man sköter sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tänkte gå ner 10kg på en månad jag, och jag väger bara 80kg, 2 månader för att tappa 10kg låter ju för fan sinnessjukt enkelt?

 

Jag håller ju lite med Diazo. Jag är 187 cm och 80kgs och förra hösten så gick jag ner 8 kg bara genom att dra ner på kolhydrater. Men det är ju väldigt individuellt det där.

 

Vill du din vän väl eller ej?

 

Skämt å sido Jag tänkte inte ordentligt. 1,25kg i veckan är inga problem om man sköter sig.

 

Tja jag antar att alla som har ett uns av viljestyrka klarar det här 80% av gångerna. Jag är lite tveksam till dessa bets då jag vill att mina vänner ska ha bättre hälsa. Det blir ju lite lose / lose för mig men alla pokerspelare vill ju slå vad hela tiden :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tänkte gå ner 10kg på en månad jag, och jag väger bara 80kg, 2 månader för att tappa 10kg låter ju för fan sinnessjukt enkelt?

 

 

Inne på samma spår, 10kg på 2 månader är inte mycket om man nu verkligen vill ner i vikt, ta 10kg på 1 månad, så får han kämpa "lite" åtminstone :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10kg kan du droppa pånen vecka om det gäller ett vad. Jag är kampsportare (fd numera) och vi hade killar som droppade 4-5kg sista dygnet innan invägning före fight.Så 10kg/2mån är inget problem

 

Och det är småpotatis jämfört med många proffsfighters :)

 

Men nu tror jag inte tanken är att han ska göra en extrem kolhydrats- och vattentömning för att gå ner 10kg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att undvika "fusket" med bastu och så sista dagarna så ge ett odds med premissen att klarar han det till det datum ni säger, så skall han även hålla den vikten de kommande 4-6v efter det, då du får göra stickprov på vikten, och kliver han då över så har han förlorat.

 

Då jag misstänker att hans syfte är att gå ner dessa 10 och stanna där eller fortsätta ned i vikt, och inte bara svälta ut sig för att vinna vadet och sedan lägga vinster på kebabpizza o cola (lät iofs sjukt gott) :mrgreen: .

 

Som 150+ och med oduglig karaktär o disciplin så droppar jag då inte 10kg bara lite sådär :roll::shock: , men har han bra disciplin med träning o kost så bör det inte vara nå problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...