Gå till innehåll

När är det läge att ta trevägs all in?


CharlesRane

Recommended Posts

Hej

 

I vilket läge i en MTT är det läge att ta en trevägs all in, låt säga att vi sitter på ett medelhögt pocket par 99-QQ/AK.

 

Vilka sorters MTT och i vilket skede i dom.

 

Nämn alla lämpliga situationer.

 

Låt oss anta att vi VET innan vi går till syn att vi har åtminstone 34% att vinna när bör vi då ta ett sådant läge och det kostar alla våra marker eller närmare 90% av dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säg att du har 99 och tror någon har A K och den tredje 55. Då är det så klart väldigt fördelaktigt. Speciellt med de låga paren som är stor dog mot dina 9:or.

 

Men tror du bara att du bäst är 34% favorit. Då är det nog aldrig någon idé att flippa. Allt vad som händer är att om du spelar på flippar hela tiden med så låga fördelar. Då slutar det bara med att du är en vinnare på kanske högst 10% ROI. Istället för 50% eller mer. Om du skulle spela flopp mer ofta och se vad som händer där. Och ta dina beslut från det. De är så de mest vinstrika spelarna spelar.

 

Men om du har en väldigt liten stack och känner att du inte kommer få bättre tillfälle. Eller du har en väldigt stor stack och är uppe mot två mindre stackar. Då kan du så klart flippa marginellt.

 

Men det kanske viktigaste är att veta om du är upp mot bra händer eller om du spelar i någon freeroll där det är mer eller mindre vilda västern.

 

Jag gjorde nyss en flipp all in från början i en $0.02 cents turnering på PokerStars. Jag hade 66. Ingen annan hade något par. Och de var tre spelare som hade JX varav en spelare hade QJ. Och en annan spelare hade en dam också.

 

Allt som allt var jag god för 24,8% all-in preflop. Mot fem andra spelare all in. Alltså sex spelare totalt. På andra handen av turneringen.

 

Om du ska flippa eller inte beror nog mycket på inköpet. Bättre spelare på $200+15 än sig $0.02 turneringarna. I alla fall spelar nog de flesta mer seriöst när det är högre inköp.

 

Får ta mina tips med en nypa salt. För jag är inte proffs direkt. Så skyll inte på mig om du kör järnet på mina tips och förlorar. Jag är inte pokerproffs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Inte bli sur nu m8 men du verkar prata mycket om flippar...

Mitt råd i mtts är enkelt!

UNDVIK dom!

Och resonemanget " anta att vi vet " gillar jag inte..för vi VET aldrig..

 

Jag kallsynar gärna med AK i turrar även mellan par....

 

I cash game annan sak..men turrar balans mellan överlevnad och pottodds..

Bara för man k a n s k e har pottodds i turrar behöver man inte syna...

 

Gl och hoppas din dåliga ew vänder..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...