Gå till innehåll

Någon som spelar OFC?


ellington

Recommended Posts

Blivit lite torsk på OFC och spelar främst via mobilen. Har givetvis ingen aning om vad jag håller på med men det roar mig. Finns det några andra PF:are som också är förtjusta i det? Spelar via en app som heter pineapple, är den bästa jag provat trots att chattfunktionen inte verkar fungera. Föredrar pineapple framför regular. Kan tänka mig att spela om en liten peng per point om någon känner sig manad annars går det bra att köra för nöjets skull också.

 

Nickar ellington på appen. Vet inte riktigt hur man skulle kunna lösa det hela praktiskt om det ska vara $ inblandat men jag tänker mig att summorna kommer vara tillräckligt små att ingen orkar scamma.

 

Nog måste det finnas fler OFC-frälsta än jag? Komigen nu PF 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.pokernews.com/poker-rules/pineapple-open-face-chinese-poker.htm

Du ska bilda 2 femkortshänder och 1 trekortshand där styrkan på händerna ska vara i fallande ordning. Mittenhanden får exempelvis inte vara starkare än bottenhanden, då foular du. Sen får du royaltypoäng baserat på händernas värde och får du damer eller bättre i toppen hamnar du i fantasyland och får nästföljande omgång alla kort direkt och kan placera hur du vill utan risk för foul.

 

Vilken app laddade du hem? ABC verkade väldigt laggig och tycker personligen att pineapple är cleanare och har mer funktion. Om vi ska upprätta någon sorts industriell standard lägger jag min röst på pineapple :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.pokernews.com/poker-rules/pineapple-open-face-chinese-poker.htm

Du ska bilda 2 femkortshänder och 1 trekortshand där styrkan på händerna ska vara i fallande ordning. Mittenhanden får exempelvis inte vara starkare än bottenhanden, då foular du. Sen får du royaltypoäng baserat på händernas värde och får du damer eller bättre i toppen hamnar du i fantasyland och får nästföljande omgång alla kort direkt och kan placera hur du vill utan risk för foul.

 

Vilken app laddade du hem? ABC verkade väldigt laggig och tycker personligen att pineapple är cleanare och har mer funktion. Om vi ska upprätta någon sorts industriell standard lägger jag min röst på pineapple :)

 

Tackar! Då förstår jag! Jag testar pineapple!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Tack för länken, verkar vara ABC det handlar om och efter lite googlade blev man mindre sugen på att spela där... Pineapple! verkar safe och RNG-certifierad men förmodligen bäst att vara försiktig där också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...