Gå till innehåll

Svs, utvecklas i pokerspelandet


xerdoin

Recommended Posts

Hej! Jag tittade igenom några trådar och såg att någon skrev att svs är för att tjäna pengar/ha kul medan Pokerstars är för att utveckla sitt spel, är detta sant?

Jag har spelat på svs i två veckor nu (endast på 0.25-0.50) och ligger 2k plus.

 

Är det sant att man utvecklas som spelare mer/snabbare om man spelar på sidor som Pokerstars än på svs?

 

Tack på förhand :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Jag tittade igenom några trådar och såg att någon skrev att svs är för att tjäna pengar/ha kul medan Pokerstars är för att utveckla sitt spel, är detta sant?

Jag har spelat på svs i två veckor nu (endast på 0.25-0.50) och ligger 2k plus.

 

Är det sant att man utvecklas som spelare mer/snabbare om man spelar på sidor som Pokerstars än på svs?

 

Tack på förhand :)

 

Sant och sant, det är sämre motstånd på SVS överlag vilket med stor sannolikhet leder till att man inte utvecklas lite mycket som om man spelar på Stars mot bättre motstånd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Jag tittade igenom några trådar och såg att någon skrev att svs är för att tjäna pengar/ha kul medan Pokerstars är för att utveckla sitt spel, är detta sant?

Jag har spelat på svs i två veckor nu (endast på 0.25-0.50) och ligger 2k plus.

 

Är det sant att man utvecklas som spelare mer/snabbare om man spelar på sidor som Pokerstars än på svs?

 

Tack på förhand :)

 

Det är möjligt/troligt att personen som skrev det menar på att SvS spelare inte är speciellt bra medan de generellt sett är bättre på Stars. Det beror givetvis på en hel j-a massa faktorer :) Sedan kan man fråga sig, vad går poker ut på? Om ditt mål är att tjäna pengar så är väl det mest effektiva sättet att göra det där det är som lättast. Sedan kan man å andra sidan utvecklas på en site och därigenom tjäna mer pengar på en annan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vettekatten ifall det spelar någon större roll för ens utveckling om man spelar på Stars/Svs. Är man nybörjare och inte riktigt vet ifall man är vinnande på de nivåer man spelar så skulle jag rekommendera Svs, för den låga raken. Stars är det dock lättare att få in mer volym.

 

Sen för att bli bättre och utvecklas är det nog offtable arbete och spela helvetes mucho som gäller :) För du blir inte mycket bättre av att sitta och möta 4-5 bättre spelare som krossar dig dag efter dag. Tror det skadar mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt seriös fråga: Tycker du fortfarande den där typen av "trollning" är rolig?

 

Hej Meta och tack för din fråga!

 

Svar ja, ibland tycker jag det är roligt att skoja till det lite men jag förstår såklart att folk har olika typer av humor. Jag är ledsen om du tog illa upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...