Gå till innehåll

Hi/Low PLO8, en änglalik saga


Angellike

Recommended Posts

  • Svars 248
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lol på den :)

Är bara övertygad om att ju fler kort desto bättre. Samma med hi/lo. M a o är väl Courchevel Hi/Lo det mumsigaste som finns tills dom börjar med multipla brädor :)

 

Angående svs så hatar jag klienten och har inte tillgång till fast bredband vilket gör att det blir för dyrt för mig att spela där. Finns ingen låg rake i världen som kan kompensera för inköp förlorade p g a disconnect.

 

Ja fyfan för svs på den fronten. På alla fronter egentligen men den är nog det värsta när man disconnectas o slängs bort ifrån alla bord medans alla andra klienter flyter perfekt. Pokerstars är väl iofs ingen favorit ifrån mig pga dålig cashback men den är iaf överlägset bäst där. Ongame är känslig me.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja fyfan för svs på den fronten. På alla fronter egentligen men den är nog det värsta när man disconnectas o slängs bort ifrån alla bord medans alla andra klienter flyter perfekt. Pokerstars är väl iofs ingen favorit ifrån mig pga dålig cashback men den är iaf överlägset bäst där. Ongame är känslig me.

 

De hade väl också (som de på senare tid iofs tagit bort?) en rätt stor avgift för att få casha ut pengar?

 

Det mest tiltande är när man påtalar detta för svs support och man får till svar:

- Har du fast internetuppkoppling? Inte? Skaffa det innan vi tar dig på allvar.

- Har du fast internetuppkoppling? Jasså? Vi kan försäkra dig om att problemet inte låg på vår site. Hoppas du varit nöjd med vår kundservice, hör gärna av dig om vi kan stå till tjänst med något annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en timme (med barn tar man all tid man kan få)

Gick bra fram tills att jag blev obarmhärtigt rånad HU av en shortstack som gick ifrån 20 kr till 220 kr, allt sponsrat av yours truly. Skyller på dagboksriggen, den är relativt erkänd ändå? Inte i samma skala som cashout-riggen iofs.

 

-170 kr

 

Jag har tre händer, jag vet inte hur man kan/får/bör göra men jag klipper bort deras nick. Dessutom kommer "facit" i nästa post.

 

Hand 1 - Vad göra på flopp?

 

Plats 1: Angellike (135.33)

Plats 2: Random (62.61)

Plats 3: (Tom)

Plats 4: Passiv shortstack (46.62)

Plats 5: Passiv nötfisk (61.04)

________________________________________

 

*** Spelarstatus ***

 

Passiv nötfisk är Givare

Angellike Lilla M 0.25

Random Stora M 0.50

________________________________________

 

** Giv **

 

Angellike [10s, 3r, 4s, Eh]

Random [N/A, N/A, N/A, N/A]

Passiv shortstack [N/A, N/A, N/A, N/A]

Passiv nötfisk [N/A, N/A, N/A, N/A]

________________________________________

 

*** Bet Runda 1 ***

 

Passiv shortstack Synar 0.50

Passiv nötfisk Synar 0.50

Angellike Höj till 2.50

Random Synar 2.00

Passiv shortstack Synar 2.00

Passiv nötfisk Synar 2.00

________________________________________

 

*** Flop(Board): ***

 

[3h, Er, Dh]

 

Du?

 

Hand 2 - HU #1 - (För) loose att få in 90bb pre? Motståndaren hade en tendens att antingen ha klickat i auto-pott eller fold, rätt säker på att det var en flip eller EV+. Vs random tomte känns det definitivt EV+ då de kan få in det med i princip vad som helst.

 

Plats 4: Motståndaren (45.38)

Plats 5: Angellike (99.32)

________________________________________

 

*** Spelarstatus ***

 

Motståndaren är Givare

Motståndaren Lilla M 0.25

Angellike Stora M 0.50

________________________________________

 

** Giv **

 

Motståndaren [N/A, N/A, N/A, N/A]

Angellike [5r, 2h, Eh, 8h]

________________________________________

 

*** Bet Runda 1 ***

 

Motståndaren Höj till 1.50

Angellike Höj till 4.50

Motståndaren Höj till 13.50

Angellike Höj till 40.50

Motståndaren All-In 45.38

Angellike Synar 4.88

 

Hand 3 - HU #2 - Fi har fortsatt ovanstående tendens med att antingen potta eller vik om handen spelas.

 

Plats 4: Motståndaren (136.66)

Plats 5: Angellike (102.43)

________________________________________

 

*** Spelarstatus ***

 

Motståndaren är Givare

Motståndaren Lilla M 0.25

Angellike Stora M 0.50

________________________________________

 

** Giv **

 

Motståndaren [N/A, N/A, N/A, N/A]

Angellike [Eh, 9h, 8r, 2s]

________________________________________

 

*** Bet Runda 1 ***

 

Motståndaren Höj till 1.50

Angellike Höj till 4.50

Motståndaren Synar 3.00

________________________________________

 

*** Flop(Board): ***

 

[7h, 6k, Ds]

 

Du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1 - Vad göra på flopp?

 

Plats 1: Angellike (135.33)

Plats 2: Random (62.61)

Plats 3: (Tom)

Plats 4: Passiv shortstack (46.62)

Plats 5: Passiv nötfisk (61.04)

________________________________________

 

*** Spelarstatus ***

 

Passiv nötfisk är Givare

Angellike Lilla M 0.25

Random Stora M 0.50

________________________________________

 

** Giv **

 

Angellike [10s, 3r, 4s, Eh]

Random [N/A, N/A, N/A, N/A]

Passiv shortstack [N/A, N/A, N/A, N/A]

Passiv nötfisk [N/A, N/A, N/A, N/A]

________________________________________

 

*** Bet Runda 1 ***

 

Passiv shortstack Synar 0.50

Passiv nötfisk Synar 0.50

Angellike Höj till 2.50

Random Synar 2.00

Passiv shortstack Synar 2.00

Passiv nötfisk Synar 2.00

________________________________________

 

*** Flop(Board): ***

 

[3h, Er, Dh]

 

Du?

 

Resten av handen

*** Bet Runda 2 ***

 

Angellike Passar

BB Satsar 1.50

Passiv shortstack Synar 1.50

Passiv nötfisk Synar 1.50

Angellike Synar 1.50

________________________________________

 

*** Turn(Board): ***

 

[3h, Er, Dh, 5s]

________________________________________

 

*** Bet Runda 3 ***

 

Angellike Passar

BB Satsar 1.50

Passiv shortstack Höj till 11.00 (typ alltid 24 för stegen, handen slut för min del och spelaren hade mycket riktigt 24).

 

Hand 2 - HU #1 - (För) loose att få in 90bb pre? Motståndaren hade en tendens att antingen ha klickat i auto-pott eller fold, rätt säker på att det var en flip eller EV+. Vs random tomte känns det definitivt EV+ då de kan få in det med i princip vad som helst.

 

Plats 4: Motståndaren (45.38)

Plats 5: Angellike (99.32)

________________________________________

 

*** Spelarstatus ***

 

Motståndaren är Givare

Motståndaren Lilla M 0.25

Angellike Stora M 0.50

________________________________________

 

** Giv **

 

Motståndaren [N/A, N/A, N/A, N/A]

Angellike [5r, 2h, Eh, 8h]

________________________________________

 

*** Bet Runda 1 ***

 

Motståndaren Höj till 1.50

Angellike Höj till 4.50

Motståndaren Höj till 13.50

Angellike Höj till 40.50

Motståndaren All-In 45.38

Angellike Synar 4.88

 

Conclusion: Motståndaren [Es, Er, 4h, 6h] Två par, ess och nior Vinnare: 88.50. Fick in det sådär...

 

Hand 3 - HU #2 - Fi har fortsatt ovanstående tendens med att antingen potta eller vik om handen spelas.

 

Plats 4: Motståndaren (136.66)

Plats 5: Angellike (102.43)

________________________________________

 

*** Spelarstatus ***

 

Motståndaren är Givare

Motståndaren Lilla M 0.25

Angellike Stora M 0.50

________________________________________

 

** Giv **

 

Motståndaren [N/A, N/A, N/A, N/A]

Angellike [Eh, 9h, 8r, 2s]

________________________________________

 

*** Bet Runda 1 ***

 

Motståndaren Höj till 1.50

Angellike Höj till 4.50

Motståndaren Synar 3.00

________________________________________

 

*** Flop(Board): ***

 

[7h, 6k, Ds]

 

Du?

 

Jag ska ingenstans på denna bräda och skrämmer gärna bort händer.

 

*** Bet Runda 2 ***

 

Angellike Satsar 7.00

Motståndaren Höj till 30.00

Angellike All-In 97.93

Motståndaren Synar 67.93

________________________________________

 

*** Turn(Board): ***

 

[7h, 6k, Ds, Kk]

________________________________________

 

*** River(Board): ***

 

[7h, 6k, Ds, Kk, Dh]

________________________________________

 

*** Showdown ***

 

Rake: 5.12

Totalpott: 199.74

Motståndaren [5s, Dk, 3r, Er] Triss i damer Vinnare: 199.74

Angellike [Eh, 9h, 8r, 2s] Par i damer Vinnare: 0.00

 

Tror det var 53/47 i EV. Kan vara mycket bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Session 2 var inte mycket bättre än den första. Inga intressanta händer utan mycket i stil med denna:

 

Jag 3b med A257, får syn, bräda K55, 7, J - KKxx står fint.

Eller en 500bb pott med nästnötlåg och Qh färg vs nötlåg och Kh färg.

 

Mycket nötfisk regulars som jag är vinnande över long term men det tar lång tid haha!

 

-273 kr och bland den värsta dagarna jag haft sett till resultat.

 

Som tur är vann Man Utd, jag har inte lyssnat på Premier League podden och det är fint väder i Stockholm :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en timme (med barn tar man all tid man kan få)

Gick bra fram tills att jag blev obarmhärtigt rånad HU av en shortstack som gick ifrån 20 kr till 220 kr, allt sponsrat av yours truly. Skyller på dagboksriggen, den är relativt erkänd ändå? Inte i samma skala som cashout-riggen iofs.

Hand 1 - Vad göra på flopp?

Hand 2 - HU #1 - (För) loose att få in 90bb pre? Motståndaren hade en tendens att antingen ha klickat i auto-pott eller fold, rätt säker på att det var en flip eller EV+. Vs random tomte känns det definitivt EV+ då de kan få in det med i princip vad som helst.

Hand 3 - HU #2 - Fi har fortsatt ovanstående tendens med att antingen potta eller vik om handen spelas.

 

Såg att du lagt ur resultatet nedan. Jag har inte kollat på de..

 

Hand1: Du har topp- och bottenpar i en fyrvägshand. Både färgdrag och wheeldrag ute. Du har iofs bluffesset men jag bortser från de på denna nivån. Betar jag räknar jag mest MINST två syn. I princip alla turnkort är dåliga utom A och 3. Jag hade försökt komma till showdown i denna handen så billigt som möjligt och verkligen inte börjat bloata potten.

 

Hand2: Ser ingen anledning att 4beta en envägshand och comitta 90bb mot en fisk. Allin springer de flesta händerna ganska lika i plo8 så det finns ingen anledning whatsoever att börja flippa mot en tomte när du bara har en envägshand. Kör hellre in såsen med AJJ5 och liknande. Ha lite is i magen och plocka hans stack på en kvart genom att spela ut honom post istället.

 

Hand3: Hade försökt få in allt på flopp om det går!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg att du lagt ur resultatet nedan. Jag har inte kollat på de..

 

Hand1: Du har topp- och bottenpar i en fyrvägshand. Både färgdrag och wheeldrag ute. Du har iofs bluffesset men jag bortser från de på denna nivån. Betar jag räknar jag mest MINST två syn. I princip alla turnkort är dåliga utom A och 3. Jag hade försökt komma till showdown i denna handen så billigt som möjligt och verkligen inte börjat bloata potten.

 

Hand2: Ser ingen anledning att 4beta en envägshand och comitta 90bb mot en fisk. Allin springer de flesta händerna ganska lika i plo8 så det finns ingen anledning whatsoever att börja flippa mot en tomte när du bara har en envägshand. Kör hellre in såsen med AJJ5 och liknande. Ha lite is i magen och plocka hans stack på en kvart genom att spela ut honom post istället.

 

Hand3: Hade försökt få in allt på flopp om det går!

 

Du har nog alla rätt. Tänkte likadant i 1 & 3 i alla fall ;) förmodligen ett EV- spel att få in allt, dock sett så många exempel där det får in med händer som JJ96, KQJ8 eller 568T. Dock är ditt resonemang sunt, behöver inte riskera att dubbla upp motståndaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På denna har i sann hemma-man anda:

 

Bokat in service på bilen

Förberett hemmet inför att städhjälpen kommer (för de som anlitar städhjälp så vet man att detta är i princip lika jobbigt som att städa - nästan)

Varit och tränat (och utnyttjat SATS väldigt, i mitt tycke, uppskattade mini-sats tjänst)

Handlat

Parkerat om bilen (bor i en väldigt ogästvänlig del av Stockholm sett till parkeringssituationen och vägrar betala 1250-2000 kr/månad för en garantiplats)

 

Jag vet inte hur ni andra är men jag känner att jag måste ta hand om bitarna i livet innan jag med gott samvete kan slå mig ned och grinda.

 

Givetvis har även dottern tagits väl om hand :) Nu ligger hon och sover så startar upp en kort session.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sessionen varade i 2h, resultatet 9.27 kr.

 

Glömt rapportera en session i helgen: 107 kr

 

Försökt mig på hand converstions, gått sådär. Står att jag lirar PLO hi på PartyPoker... Men allt är givetvis hi/low.

 

Testade även på lite Full ring 05/1, där min första hand kommer.

http://www.handconverter.com/hands/2765429 - kommentera alla gator. Potta pre? Potta på flop? Måste vika turn?

 

HU 0.25/0.50 på 5-max bord

http://www.handconverter.com/hands/2765433 - säkert super standard. Mina tankegångar: Väldigt få händer där du ligger illa till, väldigt många bra kort kan komma på turn och river.

 

I övrigt inga händer som stod ut.

 

Stats halvvägs in i augusti: Spelat 20h, +150 kr... Tiden är ju inte lika intressant som antal händer, något jag fr.o.m. nu tänkt ha koll på!

 

Om det kanske finns några som följer dagboken: Vad gillar ni? Vad gillar ni inte? Behöver inte mycket men om jag kan komma upp i ett följar-inlägg per mina fem (eller tio) vore jag tacksam.

 

I övrigt kan jag rapportera att min fru gav mig en väldigt omtänksam present idag - då jag är Man Utd fan och de väldigt sällan är i Sverige för att spela tyckte hon uppenbarligen att jag borde slå till när de väl är det. Tyvärr är det inte Malmö FF - Man Utd i kommande CL-bataljer men likväl Man Utd vs. Liverpool Legends i september! Definitivt något jag kommer se fram emot, kanske t.o.m. finns någon läsare som också ska dit och vill diskutera lite plo8 strategi? Eller hur det kommer gå för United nu när vi fått in Ronaldo och Müller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade även på lite Full ring 05/1, där min första hand kommer.

http://www.handconverter.com/hands/2765429 - kommentera alla gator. Potta pre? Potta på flop? Måste vika turn?

 

HU 0.25/0.50 på 5-max bord

http://www.handconverter.com/hands/2765433 - säkert super standard. Mina tankegångar: Väldigt få händer där du ligger illa till, väldigt många bra kort kan komma på turn och river.

 

Hand 1: Om det inte är så att CO är väldigt väldigt tight så hade jag 3betat pre för att komma HU eller iaf slå ut några av limparna. Okej, du är oop deep men A23Kss är för fin för att flatta, och speciellt på pl100SEK. Händer som A23K, AQ24 osv vill du inte spela multivägs. De är så otroligt mycket starkare HU mot andra sämre A3XX-händer som aldrig någon släpper mot en 3bet.

 

När CO dunkar på flopp med full kraft synar jag bara. Hur spelar du om du träffar en låg på turn, tex 7h?

 

 

Hand 2: Är han donk och inte släpper tvåpar vill man ju bara ha in de. Är han bättre och foldar 2p här hade jag väntat till turn innan jag tagit över kommandot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Angellike och tack för dagboken. Jag läser den flitigt, som den hobbyspelande omahaspelare jag är.

 

Angående önskemål från oss läsare, så ser jag gärna mer av handhistorik och funderingar kring händer och motståndare! Vad gäller kommentarer, så kan jag själv tycka att det kan vara svårt att själv ge kommenterar och synpunkter från hh:s. Som den amatör jag är ska jag göra ett eller två försök om dagboken fortsätter rulla.

 

Lycka till med spelet, livet och den trevliga dagboken!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Angellike och tack för dagboken. Jag läser den flitigt, som den hobbyspelande omahaspelare jag är.

 

Angående önskemål från oss läsare, så ser jag gärna mer av handhistorik och funderingar kring händer och motståndare! Vad gäller kommentarer, så kan jag själv tycka att det kan vara svårt att själv ge kommenterar och synpunkter från hh:s. Som den amatör jag är ska jag göra ett eller två försök om dagboken fortsätter rulla.

 

Lycka till med spelet, livet och den trevliga dagboken!

 

Tack så mycket! Hoppas kunna leverera något värt att följa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: Om det inte är så att CO är väldigt väldigt tight så hade jag 3betat pre för att komma HU eller iaf slå ut några av limparna. Okej, du är oop deep men A23Kss är för fin för att flatta, och speciellt på pl100SEK. Händer som A23K, AQ24 osv vill du inte spela multivägs. De är så otroligt mycket starkare HU mot andra sämre A3XX-händer som aldrig någon släpper mot en 3bet.

 

När CO dunkar på flopp med full kraft synar jag bara. Hur spelar du om du träffar en låg på turn, tex 7h?

 

 

Hand 2: Är han donk och inte släpper tvåpar vill man ju bara ha in de. Är han bättre och foldar 2p här hade jag väntat till turn innan jag tagit över kommandot.

 

Hand 1: Intressant, alltid tänkt att man vill ha in någon/några fler då man ofta kan kvarta någon. Med AXs hade jag 3bettat... Ska börja 3betta lite mer i sådana lägen :)

Om 7h kommer är jag nöjd med nötlåg + TPTK och får gladeligen in det. Fi hade f.ö. KQQ7dd! värdet fortskrider.

 

Hand 2: Debatterat med mig själv om man kanske vill få in lite mer pengar - även om 90% av spelarpoolen är donks.

 

Uppskattar feedbacken!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

47 kr på många timmar igår. Plus är alltid plus! Är som sagt inte heller beroende av någon pokerinkomst, ser det mer som en långtida investering som jag i hög grad kan påverka. (Även om det gärna får vara lite högre siffror.)

 

Tre händer (fr.o.m. nu syns riktiga namnen - kan ju bara hjälpa ev. spelare som får se exakt hur jag spelar och resonerar tänker jag):

 

0.25/0.50, HU på 5-max bord: http://www.pokerhand.org/?6756188 – fi som jag trott är ute och kör för mycket. Kan dock inte hitta mer bevis för den tesen än att han pottar ”för mycket” pre och på flop. Hittills har jag inte lyckats konvertera det till profit – dock mycket p.g.a. liknande händer. Dessutom drar han när jag får upp momentum... lite fult men vad ska man göra?

 

0.25/0.50, 5-max: http://www.pokerhand.org/?6756189 – här tror jag spelare synar för mycket, även jag. Dock uppfattar jag denna specifika spelare som en regular och tillika (extrem) nötfisk. Spelat x antal 1000 händer med denna spelare och kan inte minnas att jag sett honom (alla spelare refereras som honom oavsett nick) vara out of line. Är i princip alltid stegen, och om inte är det A3 med mer potential än min T9o. Sparar mina pengar för att dra ut honom senare ;)

 

0.25/0.50, 5-max: http://www.pokerhand.org/?6756190 – samma spelare som i handen ovan. Jag har, trots ovanstående motvering/read, sett att fi mot just mig börjat anpassa sig lite och spelar tillbaka. Jag tror att fi hade 3bettat pre med hand som är starkare än min som dessutom raisar den floppen (t.ex. AJlåglåg, A24x, Alåglågx med två spader) och tror han raisar för att få bort mig (då jag oftast höjer pre och CBar). Turn är inte optimal då jag ofta ska ha 24 men 1) det ska han med, 2) trodde han foldar tillräckligt ofta med den range som ändå synar flop. Där, efter lite eftertanke ändrar jag mig. Fi som jag ändå uppfattar som tight tror jag kommer hitta syn för ofta. 3) Känns för vekt att checka och folda mot halvpott+ bet. Fi synar blixt på turn – får ända inte känslan att det nödvändigtvis måste vara 24. River förbättrar inte min hand och det känns som fi synar av med AJ+, tvingas ge upp.

 

Let me have it!

 

Förresten sett att Viaplay börjat sända den nya säsongen av Hard Knocks, där man får följa ett NFL lag under pre-season. Högt produktionsvärde och man måste inte vara insatt i amerikansk fotboll för att få ut något av det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Switchar mellan olika hand-converters p.g.a. begränsningar i antal händer/dag. 38 kr på 4-500 händer. Vann en 466 kr pott som hjälpte mig närmare even. (AAxx, 4betad pre, AJT flop, x turn, blir all in, T river. Tror jag ledde hela vägen but you never know.)

 

http://www.handconverter.com/hands/2765714 - fi extrem tomte som pottar allting och CBar 98%, tyckte floppen var tillräckligt bra för att såsa. Höll tyvärr inte: Tomte [Knk, 9h, 8k, 10s] Två par, tior och nior Vinnare: 235.43

 

http://www.handconverter.com/hands/2765715 - tight motståndare som hit n runnat mig ett par sessioner i rad, inget undantag idag och alltid lika välkommet. När jag börjar få i alla fall hälften av potterna, då jävlar! :)

 

Totalpott: 204.37

Hit&Run [3k, 6k, Eh, 6h] Hög: Par i sexor Låg: 8,7,3,2,A Vinnare: 153.27

Angellike [3h, 5r, 2h, Er] Hög: Par i tvåor Låg: 8,7,3,2,A Vinnare: 51.09

 

http://www.handconverter.com/hands/2765716 - även lirat micros på Stars (insättningsbonus etc.) Summerar dagen kan man säga :) = Blev inte split.

 

Glöm förresten inte att CL-kvalen startar idag! United tar sig an Club Brügge som jag inte vet något om, bookies säger Man Utd storfavorit. Så länge de går vidare och ingen blir skadad är jag mer än nöjd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett par händer ifrån senaste sessionen. 155 kr tot. idag. Kanske är för att jag spelar mer men tycker mig se ett par fler spelare och något mer action än tidigare.

 

http://www.handconverter.com/hands/2765987 - FR ännu inte min grej. Generella tankar? Fi 1 muckade, fi 2 visade [8k, 6h, 3r, Knr]. Körde lite % och fick det till mellan 32-40% equity, räcker gott och väl således?

 

http://www.handconverter.com/hands/2765990 - finns i mitt tycke ingen poäng att höja på turn, jag vill ha in BTN och finns dessutom en risk att man blir freerollad (A3dd), dock blir det ju perfekt i denna handen och bara till att mosa in vs SB också. Funderade på fold på flop men BTN är en fisk ;) mot icke-fiskar kan man resonera att det finns för få bra kort på turn/river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: Intressant, alltid tänkt att man vill ha in någon/några fler då man ofta kan kvarta någon. Med AXs hade jag 3bettat... Ska börja 3betta lite mer i sådana lägen :)

Om 7h kommer är jag nöjd med nötlåg + TPTK och får gladeligen in det. Fi hade f.ö. KQQ7dd! värdet fortskrider.

 

Hand 2: Debatterat med mig själv om man kanske vill få in lite mer pengar - även om 90% av spelarpoolen är donks.

 

Uppskattar feedbacken!

 

Tänk inte att du skall kvarta någon. Tänka att du skall scoopa. Om du bjuder in till för mycket multivägspotter med händer som spelar bra HU/3handat så minskar dina scoopchanser.

 

Ang linjer i hand1 så betta rakt ut om du träffar låga och gå inte för check-raise som (jag tycker) allt för många gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

http://www.handconverter.com/hands/2765715 - tight motståndare som hit n runnat mig ett par sessioner i rad, inget undantag idag och alltid lika välkommet. När jag börjar få i alla fall hälften av potterna, då jävlar! :)

 

 

Tänk på din betsizing. Okej det är en fin flopp, men du vill inte ha fold från FI och du vill ha ammo kvar på rivern om det mot förmodan blankar ut. Okej, nu får du in det på turn okej ändå, men ser ingen anledning till så stora betts och forcera ut händer.

 

0.25/0.50, 5-max: http://www.pokerhand.org/?6756189 – här tror jag spelare synar för mycket, även jag. Dock uppfattar jag denna specifika spelare som en regular och tillika (extrem) nötfisk. Spelat x antal 1000 händer med denna spelare och kan inte minnas att jag sett honom (alla spelare refereras som honom oavsett nick) vara out of line. Är i princip alltid stegen, och om inte är det A3 med mer potential än min T9o. Sparar mina pengar för att dra ut honom senare ;)

 

Jättefold pre. OOP med riktigt skithand. Dumpa skräpet pre och du slipper precis dessa spots.

 

0.25/0.50, 5-max: http://www.pokerhand.org/?6756190 – samma spelare som i handen ovan. Jag har, trots ovanstående motvering/read, sett att fi mot just mig börjat anpassa sig lite och spelar tillbaka. Jag tror att fi hade 3bettat pre med hand som är starkare än min som dessutom raisar den floppen (t.ex. AJlåglåg, A24x, Alåglågx med två spader) och tror han raisar för att få bort mig (då jag oftast höjer pre och CBar). Turn är inte optimal då jag ofta ska ha 24 men 1) det ska han med, 2) trodde han foldar tillräckligt ofta med den range som ändå synar flop. Där, efter lite eftertanke ändrar jag mig. Fi som jag ändå uppfattar som tight tror jag kommer hitta syn för ofta. 3) Känns för vekt att checka och folda mot halvpott+ bet. Fi synar blixt på turn – får ända inte känslan att det nödvändigtvis måste vara 24. River förbättrar inte min hand och det känns som fi synar av med AJ+, tvingas ge upp.

 

Äckligt turnkort :(. Skulle sätta anna22 på ett drag här. Du reppar ju en väldigt stark höghand, typ AAA, eller ett megawrap här. Tyvärr har du inget utav det med 4e lågdrag + dåligt färgdrag + top/bottenpar. Förstår inte riktigt vad du vill åstadkomma med att slå om till 20.28... Om han nu vill pusha runt dig så give han some rope?

 

http://www.handconverter.com/hands/2765987 - FR ännu inte min grej. Generella tankar? Fi 1 muckade, fi 2 visade [8k, 6h, 3r, Knr]. Körde lite % och fick det till mellan 32-40% equity, räcker gott och väl således?

 

Limpa inte in! Visst det är ingen supernöthand men att bjuda in hela bordet med limp är inte the way to go. Straffa den första limparen och slå ut alla dåliga låghänder direkt.

 

Det va dom händerna jag kände att jag hade något att kommentera på. Men det är bara mina åsikter som sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det va dom händerna jag kände att jag hade något att kommentera på. Men det är bara mina åsikter som sagt.

 

Tack så mycket! Märker att det blir bra med objektiva kommentarer som kommer leda till ett bättre spel i framtiden. Kan alltid motivera varför jag gjorde som jag gjorde men bra att veta att det inte alltid är rätt. T.ex. betsizeingen vs hit n run killen eller vs anna22 med det äckliga turnkortet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...