Gå till innehåll

Zoom på heltid (Numera Svs och Ipoker på heltid)


Dilledalle

Recommended Posts

  • Svars 56
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Dagens pokerspel har väl gått sådär och jag kikade nyss databasen och såg att dom senaste 15k handsen så har jag en timlön på 33 kronor. EV säger iallafall att jag är mer plus så får väl lita på den.

 

Sa tidigare att jag skulle lägga upp lite grafer så här har ni det.

 

Dagens:

 

50k:

 

Tänkte jag skulle lägga upp någon handhistorik imorgon så kan ni få hjälpa mig och säga om jag spelade så bra jag kunde eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lördag: Lagat mat, lirat lol och även fått in några händer poker.

 

Äntligen en lagom härlig session där dom större potterna gick åt mitt håll.

 

Dagens första session:

 

Hade en hand också där jag tänkte "inte snapsyn inte snapsyn" på river

 

 

Table 'Aenna' 6-max Seat #1 is the button

Seat 1: ProkkER ($415.57 in chips)

Seat 2: Dilledalle ($210.33 in chips)

Seat 3: laurensds ($215 in chips)

Seat 4: bdiddy1313 ($230.78 in chips)

Seat 5: GLKING723 ($1204.45 in chips)

Seat 6: Boesjkb ($278.38 in chips)

Dilledalle: posts small blind $1

laurensds: posts big blind $2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Dilledalle Ace of ClubsQueen of Hearts

bdiddy1313: folds

GLKING723: folds

Boesjkb: raises $3.10 to $5.10

ProkkER: folds

Dilledalle: raises $12.90 to $18

laurensds: folds

Boesjkb: calls $12.90

*** FLOP *** 8 of Hearts10 of Spades3 of Hearts

Dilledalle: bets $19

Boesjkb: calls $19

*** TURN *** 8 of Hearts10 of Spades3 of HeartsAce of Spades

Dilledalle: bets $38

Boesjkb: calls $38

*** RIVER *** 8 of Hearts10 of Spades3 of HeartsAce of Spades6 of Hearts

Dilledalle: bets $135.33 and is all-in

Boesjkb: calls $135.33

*** SHOW DOWN ***

Dilledalle: shows Ace of ClubsQueen of Hearts (a pair of Aces)

Boesjkb: shows Jack of DiamondsAce of Hearts (a pair of Aces - lower kicker)

Dilledalle collected $419.86 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $422.66 | Rake $2.80

Board 8 of Hearts10 of Spades3 of HeartsAce of Spades6 of Hearts

Seat 1: ProkkER (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: Dilledalle (small blind) showed Ace of ClubsQueen of Hearts and won ($419.86) with a pair of Aces

Seat 3: laurensds (big blind) folded before Flop

Seat 4: bdiddy1313 folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: GLKING723 folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: Boesjkb showed Jack of DiamondsAce of Hearts and lost with a pair of Aces

 

 

Nu blir det en sväng till gymmet för att sedan hem, äta och grinda

 

Laters

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lördag: Lagat mat, lirat lol och även fått in några händer poker.

 

Äntligen en lagom härlig session där dom större potterna gick åt mitt håll.

 

Dagens första session:

 

Hade en hand också där jag tänkte "inte snapsyn inte snapsyn" på river

 

PokerStars Zoom Hand #138211187983: Hold'em No Limit ($1/$2) - 2015/07/18 20:53:02 CET [2015/07/18 14:53:02 ET]

Table 'Aenna' 6-max Seat #1 is the button

Seat 1: ProkkER ($415.57 in chips)

Seat 2: Dilledalle ($210.33 in chips)

Seat 3: laurensds ($215 in chips)

Seat 4: bdiddy1313 ($230.78 in chips)

Seat 5: GLKING723 ($1204.45 in chips)

Seat 6: Boesjkb ($278.38 in chips)

Dilledalle: posts small blind $1

laurensds: posts big blind $2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Dilledalle Ace of ClubsQueen of Hearts

bdiddy1313: folds

GLKING723: folds

Boesjkb: raises $3.10 to $5.10

ProkkER: folds

Dilledalle: raises $12.90 to $18

laurensds: folds

Boesjkb: calls $12.90

*** FLOP *** 8 of Hearts10 of Spades3 of Hearts

Dilledalle: bets $19

Boesjkb: calls $19

*** TURN *** 8 of Hearts10 of Spades3 of HeartsAce of Spades

Dilledalle: bets $38

Boesjkb: calls $38

*** RIVER *** 8 of Hearts10 of Spades3 of HeartsAce of Spades6 of Hearts

Dilledalle: bets $135.33 and is all-in

Boesjkb: calls $135.33

*** SHOW DOWN ***

Dilledalle: shows Ace of ClubsQueen of Hearts (a pair of Aces)

Boesjkb: shows Jack of DiamondsAce of Hearts (a pair of Aces - lower kicker)

Dilledalle collected $419.86 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $422.66 | Rake $2.80

Board 8 of Hearts10 of Spades3 of HeartsAce of Spades6 of Hearts

Seat 1: ProkkER (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: Dilledalle (small blind) showed Ace of ClubsQueen of Hearts and won ($419.86) with a pair of Aces

Seat 3: laurensds (big blind) folded before Flop

Seat 4: bdiddy1313 folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: GLKING723 folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: Boesjkb showed Jack of DiamondsAce of Hearts and lost with a pair of Aces

 

 

Nu blir det en sväng till gymmet för att sedan hem, äta och grinda

 

Laters

 

 

Trevligt med en dagbok med lite högre nivåer!

 

Inte så ofta jag skriver mina tankar kring händer, men just den här handen undrar jag lite vad tankarna kring riverbet är? Bluff eller värde?

 

Finns väl bara i princip en enda hand att få värde av och det är AJ, ser nog hellre en check på river och hoppas man slipper få ett bet i ansiktet samtidigt man hoppas man står :)

 

lycka till och kör hårt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevligt med en dagbok med lite högre nivåer!

 

Inte så ofta jag skriver mina tankar kring händer, men just den här handen undrar jag lite vad tankarna kring riverbet är? Bluff eller värde?

 

Finns väl bara i princip en enda hand att få värde av och det är AJ, ser nog hellre en check på river och hoppas man slipper få ett bet i ansiktet samtidigt man hoppas man står :)

 

lycka till och kör hårt :)

 

Hej z4muz,

 

Kul att du tycker det är trevligt :)

 

För mig är det en fråga om balans skulle jag säga, när jag träffar turn så pass bra och också har en blocker till hjärter så tänker jag betta turn och river på i princip alla kort förutom möjligtvis en T. Tanken bakom det är att jag kommer också vilja ha en del bluffar som alla spaderdrag och köra bet bet bet även då.

 

Vad spelar du? Stars? Svs? Stakes?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej z4muz,

 

Kul att du tycker det är trevligt :)

 

För mig är det en fråga om balans skulle jag säga, när jag träffar turn så pass bra och också har en blocker till hjärter så tänker jag betta turn och river på i princip alla kort förutom möjligtvis en T. Tanken bakom det är att jag kommer också vilja ha en del bluffar som alla spaderdrag och köra bet bet bet även då.

 

Vad spelar du? Stars? Svs? Stakes?

 

jodå, klart man ska ha bluffar med i det här läget, fast just AQ ser jag ingen anledning att använda som bluff i detta läget när du ändå har godkänd showdownvalue.

 

Ta en titt i CREV :)

 

Spelar lite överallt, nl200 och uppåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillbaka hemma efter att ha smällt en brioceburgare och kände såklart på väg hem att magen ville bråka så blev även ett halvdant löppass idag.

 

Då jag ibland har lite svårt att fokusera en längre stund på saker och ting som tex att läsa böcker, kolla på film så har jag beställt hem Tyrosin. Tänkte ta det om en stund och se om det kanske kan hjälpa mig att hitta ännu bättre fokus vid grind också.

 

Någon som har några erfarenheter av tyrosin?

 

Du kan alltid lita på att placebo kommer ta dig ganska långt så kör! Annars Amfetamin ska vara perfekt för poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jodå, klart man ska ha bluffar med i det här läget, fast just AQ ser jag ingen anledning att använda som bluff i detta läget när du ändå har godkänd showdownvalue.

 

Ta en titt i CREV :)

 

Spelar lite överallt, nl200 och uppåt.

 

Tror mig ha en ganska agressiv image vid borden vilket gör att jag anser att AQ är botten av min värderange i det här läget. Dela gärna med dig vad du fått fram i CREV här eller via pm

 

Nl200$ menar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan alltid lita på att placebo kommer ta dig ganska långt så kör! Annars Amfetamin ska vara perfekt för poker.

 

Haha ja det är ju faktiskt så :) Har testat 2 gånger nu men känner ingen direkt skillnad tyvärr. Tror att det är ganska stor chans att jag har ADHD så jag kanske borde kolla upp det och se vad man blir erbjuden för mediciner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha ja det är ju faktiskt så :) Har testat 2 gånger nu men känner ingen direkt skillnad tyvärr. Tror att det är ganska stor chans att jag har ADHD så jag kanske borde kolla upp det och se vad man blir erbjuden för mediciner.

 

 

Haha, jo du kan nog sluta med Tyrosine och alla naturläkemedel, det ger ingenting, finns vissa på forum så hävdar annorlunda men finns ingen forskning öht som stödjer något, den skulle isåfall säkert vara $$$ baserad. Det folk missar är att man ska ha extrem brist på något ifall man behöver tillskott, tex D-vitamin brist är totalt överreklamerat. Man måste vara lite kritisk.

Jag tror inte du har ADHD, tycker det låter dumt att självdiagnosticera dig själv. Kan någon med ADHD ens vara så pass duktig som du är på poker? Kanske bättre att försöka utnyttja de egenskaper du har fått som får dig att tro det isåfall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, jo du kan nog sluta med Tyrosine och alla naturläkemedel, det ger ingenting, finns vissa på forum så hävdar annorlunda men finns ingen forskning öht som stödjer något, den skulle isåfall säkert vara $$$ baserad. Det folk missar är att man ska ha extrem brist på något ifall man behöver tillskott, tex D-vitamin brist är totalt överreklamerat. Man måste vara lite kritisk.

Jag tror inte du har ADHD, tycker det låter dumt att självdiagnosticera dig själv. Kan någon med ADHD ens vara så pass duktig som du är på poker? Kanske bättre att försöka utnyttja de egenskaper du har fått som får dig att tro det isåfall.

 

Hej BjornL. Har kollat runt lite och det verkar som att folk fått bättre fokus av det. Själv känner jag än så länge ingenting skulle jag säga.

 

Du har nog rätt i att jag borde sluta försöka självdiagnostisera mig och istället försöka kolla på vad det är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

My bad :-P

 

Inget som vill outas då heller antar jag? :)

 

Inte just nu iallafall men det lär säkert komma fram senare :)

 

Hur upplever du skillnaden på stars zoom och borden på svs? Mycket mer synglada på svs? Variansen på stars har varit ganska elak senaste veckan så funderar på att testa svs igen efter något/några års uppehåll.

 

 

Har inte så stor volym på svs detta året men skulle av första intrycket iallafall säga att folk är mer synglada (iallafall preflop) och i allmänhet sämre. Tycker själv att i tunga perioder kan det vara ganska skönt att byta klient då det känns som en nystart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

trackar den cg? heter sidan isf? finns svs med?

 

stars, 888 och ftp är det som trackas vad jag vet, cg japp. Svs finns inte trackat någonstans, går inte att minea händer där på samma sätt. Sidan nämns inte på forum, leta lite så hittar du!

 

Får ursäkta om jag på något sätt dödade dagboken när jag skrev min förra post..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...