Gå till innehåll

cashgame


JackePoker

Recommended Posts

PF är wp, sen är det bara att check/syna ned alla gator. Omslag med den här näven är rätt kallt i teorin, men det kanske fungerar bra på nivåerna där nere! Så länge du har väldigt goda skäl för att slå om dvs (reads osv).

 

Jo precis. Min tanke med mitt raise när han bettade var att han troligen satt på färg eller Q-X. Jag ville med min raise få fram styrkan i hans hand beroende på om han satt med QA, eller QJ osv men också få honom att betala för att inte träffa färg.

 

Sen bettar jag för value 0.20 för att jag antar att jag har den starkaste handen. Hans raise med 1.2 dollar var först ett svårt call då han har många många outs som t.ex J9 för stege, stor chans för det. Även KK men jag tror själv att jag vinner en hand fler ggr än jag förlorar den då jag callar 1.2 dollar för 2.75 dollar med tanke på hur han spelade den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som spelat betta större på turn!

 

Ska du höja flopp måste du höja mer än en minraise. Höj till 0.65-0.70. Betta 70-80% på turn och river check-synar du.

 

Okej, antar att mitt bett va lite klent! Tänker bara på vad som händer om han höjer efter min raise på 0.70, dvs 1/3 av buyin-stack? Då är det ju ingen chans att jag callar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, antar att mitt bett va lite klent! Tänker bara på vad som händer om han höjer efter min raise på 0.70, dvs 1/3 av buyin-stack? Då är det ju ingen chans att jag callar..

 

Som tidigare sagts, din betstorlek på turn är lite märklig, du har ett syfte och bör fundera ut en bra nivå för att uppfylla syftet. Bli dock inte alltför statisk med att ha olika betstorlekar beronde på syfte - blir lättläst då. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...