Gå till innehåll

En månad utomlands i sommar, nån som är på?


Recommended Posts

Hej hej

Jag är sugen på att grinda i sommar (var i karribien förra sommaren) men när jag söker på airbnb så inser jag att det vore lättare att vara fler.

 

Airbnb är ju fett men har inte så bra spridning överallt, typ mestadels i Phuket i Thailand och där vill jag inte vara. Phiphi, no luck.

 

Här är alternativ jag funderar på;

Karibien. Billigt och bra, viktigt dock att hitta AC, hyrde själv ett place utan och det gick knappt att grinda. Visst är det skillnad på länder och länder där men..

Thailand - se ovan

Cuba - Stryker för internet där är tydligen legendariskt värdelöst.

Bali - billigt men kanske lite trist att spendera en hel månad? Eller vafan, man kan ju resa runt lite om man blir uttråkad.

Indonesien - Finner det sjukt att man aldrig hör om detta land trots att de har 252 miljoner invånare. Måste ju finnas så sjukt mycket awesomeness där att upptäcka och lär vara billigt som fan.

Brasilien - Tråkigt att de pratar portugisiska när jag kan spanska. Tråkigt också att Sao paolo t ex är vinter under sommaren. Man vill ju ha lite beach!

Vietnam; Har varit där, minns ej riktigt vad jag tyckte. Kan vara intressant att undersöka.

Budapest - Lite mindre exotiskt men kan nog vara intressant. Rest till en hel del länder men inga öststater. Nån sa att det är the cultural paris of the east, coolt ju :).

Mexiko - Detta står nog högst upp på listan. Playa del carmen, där hänger ju alla pokerspelare tydligen men jag ska nog söka annan stad.

Ecuador - Verkar ju också rätt fett.

Colombia - Kanske är lite farligt, eller vad vet jag.

 

Oavsett vilket så tänkte jag om någon har något att tipsa om eller om nån kanske känner nån som har ett rum över nånstans kul eller en lägenhet eller nån bra kontakt, vad vet jag!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...