Gå till innehåll

Problem med headsup


JackePoker

Recommended Posts

Har grindat hyper 6 sngs 1.5 dollar buyin. Har nu kommit andra plats 8 ggr i rad (vid headsup) och börjar fundera på om jag gör något fel...

 

Det slutar alltid med att någon går all in och jag sitter idag faktiskt på den bästa handen 7/8 ggr vid mina heads up men leder ändå till förlust. Söker tips hur jag ska undvika att behöva gå all in.. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har grindat hyper 6 sngs 1.5 dollar buyin. Har nu kommit andra plats 8 ggr i rad (vid headsup) och börjar fundera på om jag gör något fel...

 

Det slutar alltid med att någon går all in och jag sitter idag faktiskt på den bästa handen 7/8 ggr vid mina heads up men leder ändå till förlust. Söker tips hur jag ska undvika att behöva gå all in.. :(

 

Det finns en risk att problemet med ditt heads up-spel är just att du är favorit 7/8 ggr när pengarna åker in ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har grindat hyper 6 sngs 1.5 dollar buyin. Har nu kommit andra plats 8 ggr i rad (vid headsup) och börjar fundera på om jag gör något fel...

 

Det slutar alltid med att någon går all in och jag sitter idag faktiskt på den bästa handen 7/8 ggr vid mina heads up men leder ändå till förlust. Söker tips hur jag ska undvika att behöva gå all in.. :(

 

Nu är det ju inte så ovanligt som du tror att förlora 8/8 SNG's även om man är en vinnande spelare men som Chofritz antyder så spelas hyper sngs väldigt annorlunda än vanligt 100bb cash game. Jag skulle varmt rekommendera att du kollar på ett par instruktions-videor från t.ex Cardrunners.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det ju inte så ovanligt som du tror att förlora 8/8 SNG's även om man är en vinnande spelare men som Chofritz antyder så spelas hyper sngs väldigt annorlunda än vanligt 100bb cash game. Jag skulle varmt rekommendera att du kollar på ett par instruktions-videor från t.ex Cardrunners.

 

tack!(förlorade inte 8/8 ) cashade ju på alla men kom aldrig på första plats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en risk att problemet med ditt heads up-spel är just att du är favorit 7/8 ggr när pengarna åker in ;-)

 

Jo tack! Kollade igenom hand historiken igår kväll och det är möjligt, men det blir gärna att man limpar, tar några pots och kör rejält när man väl får en stark hand.(går gärna till flopp först men slutar ofta redan innan flop med all-in..)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ffs 1.5 dollar huper turbo sit and go. Lägg ner skiten. Gör nåt vettigt med ditt liv. Träna gå nån utbildning, nåt annat jobb.

 

När blir denna grabb bannad? Odds på det? Verkar haft en tuff tid på microlimits grundat på hans tidigare inlägg.

 

Varför har så många den här inställningen till micro/low-stakes spelare? Den dagen det inte finns nöjesspelare kvar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som har lite erfarenhet, när nivå två har kommit och någon går all in pre-flopp och ni sitter på AJ utan mycket info om dom andra spelarna. Callar ni eller blir det fold utan att tveka?

 

Tråkigt svar men hur du ska agera beror på din position o hur djup du är (hur många bb?) och på motståndarens position o djup (och ev. om han lirat som ett ärsle tidigare).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt svar men hur du ska agera beror på din position o hur djup du är (hur många bb?) och på motståndarens position o djup (och ev. om han lirat som ett ärsle tidigare).

 

Jo det stämmer och jag väntade mig ett svar som ditt. Spelaren i detta fall var inte jätte aggressiv, limpade lite och spelade som de flesta spelarna med lite koll. Vi låg på samma stack, den va runt start stacken.(12-13BB)

 

Jag callade, han satt på AQ :( Vet inte vad jag tycker om mitt beslut, kändes inte helt dumt men fortfarande lite tveksamt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack kollade på den en del igår, hjälpte mig lite med känns som jag redan har rätt bra koll på när jag ska gå in med pengarna.

 

Det tror jag inte. Om du är favorit sju av åtta gånger när pengarna åker in i mitten är det ren katastrof.

 

Se över ditt spel. Inte resultaten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tror jag inte. Om du är favorit sju av åtta gånger när pengarna åker in i mitten är det ren katastrof.

 

Se över ditt spel. Inte resultaten.

 

Att han var favorit sju av de åtta gångerna behöver visserligen inte betyda någonting. Är han favorit 7/8 (87,5%) av gångerna över stort sample är det däremot katastrof.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tror jag inte. Om du är favorit sju av åtta gånger när pengarna åker in i mitten är det ren katastrof.

 

Se över ditt spel. Inte resultaten.

 

Förstår hur du menar men varför är det katastrof? Att vara favoured är väl något alla vill vara. Det är ju inte så att jag ger honom halva min stack först innan jag hittar en bra hand... Svårt att förklara det bättre men tror du har missuppfattat situationen eller så är det jag som är borta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att han var favorit sju av de åtta gångerna behöver visserligen inte betyda någonting. Är han favorit 7/8 (87,5%) av gångerna över stort sample är det däremot katastrof.

 

det som är en katastrof är ju att jag förlorar 8/8 när jag är favoured i 7/8 av dessa händer. (det här var bara något som hände mig igår, nej är inte favorit 87.5% hela tiden...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det som är en katastrof är ju att jag förlorar 8/8 när jag är favoured i 7/8 av dessa händer. (det här var bara något som hände mig igår, nej är inte favorit 87.5% hela tiden...)

 

Du missförstod mig nog. 7/8 = 87.5%, menar inte att du var 87,5% favorit varje gång.

 

Det Big Less menar med att det är katastrof om du är favorit så ofta är att du förmodligen ställer för tight. Vet inte vad det brukar vara för blinds när man kommer till hu i hypers, men kan tänka mig att man inte har mkt mer än 10bb någonsin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du missförstod mig nog. 7/8 = 87.5%, menar inte att du var 87,5% favorit varje gång.

 

Det Big Less menar med att det är katastrof om du är favorit så ofta är att du förmodligen ställer för tight. Vet inte vad det brukar vara för blinds när man kommer till hu i hypers, men kan tänka mig att man inte har mkt mer än 10bb någonsin.

 

Jo jag förstod dig korrekt, självklart att 7/8 ggr är 87.5% av ggr inte att jag är favorit under floppen till 87.5%.

 

Man brukar ligga på 15-10BB när det blir heads-up. Bara för att jag är favoured 7/8 ggr då jag gick all i igår vid heads-up betyder inte det att jag spelar otroligt tight. T.ex kan jag ha A-9 mot K-7, K,8 och konstant förlorade potten. Troligen av variance men min tanke med den här tråden var att minska antalet all-ins då jag vet att det kan minska variance förlusten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...