Gå till innehåll

Granska hand historik


JackePoker

Recommended Posts

Hej!

 

Jag har kört poker nu sen i höstas och undrar om det är någon som vill hjälpa till och kolla på min senaste hand historik och ge lite kritik och kommentarer.

 

Skulle uppskattas enormt! :) Känns som jag förlorar väldigt mycket på grund av variance. Självklart gör jag misstag också men skulle vara kul att höra någons åsikt om det hela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju kolla in här: http://pokerforum.nu/forum/texas-nl-cashgame-lowstakes-max-2-4-10-20-kr/

 

Inkludera så mycket info som möjligt och gör det så trevligt som möjligt för ögat så ökar säkert chansen till vettiga svar. :)

 

Ja det är svårt att hitta massor med exempel men det gäller alltid samma typ av händer då jag får in mina pengar bra men inte vinner potten. Typ som igår, körde spin & go 1 dollar. Gick från 50 till 20 dollar på extremt kort tid då jag förlorar med pocket AA två gånger i rad?

 

Det här påverk ju mig väldigt mycket med en såg låg bankroll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är svårt att hitta massor med exempel men det gäller alltid samma typ av händer då jag får in mina pengar bra men inte vinner potten. Typ som igår, körde spin & go 1 dollar. Gick från 50 till 20 dollar på extremt kort tid då jag förlorar med pocket AA två gånger i rad?

 

Det här påverk ju mig väldigt mycket med en såg låg bankroll.

 

Vill du undvika varians SPELA INTE spin and go!!

 

Spela SitAndGoes turbo eller normal så lär du dig

mer poker och får mindre varians..

 

Prova spela mer loball och tänk inte för mycket på att " få in det "

 

Tex överväg att bara syna med AK ibland osv..

 

LYCKA TILL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill du undvika varians SPELA INTE spin and go!!

 

Antar väl att du har rätt, men tycker det är så sorgligt då jag BÖR vinna ungefär 70-75% av mina spin and go i den här nivån av spelar som går all in med Q10 mot mig som sitter med AK och vinner oftare än vad jag gör.

 

Vad kan du rekommendera själv för att undvika varians? No limit holdem 0.01/0.02 ?(tycker Omaha är sjukt kul), sngs? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar väl att du har rätt, men tycker det är så sorgligt då jag BÖR vinna ungefär 70-75% av mina spin and go i den här nivån av spelar som går all in med Q10 mot mig som sitter med AK och vinner oftare än vad jag gör.

 

Vad kan du rekommendera själv för att undvika varians? No limit holdem 0.01/0.02 ?(tycker Omaha är sjukt kul), sngs? :)

 

Kolla Ask splitsuits videor på Youtube...

Vet inte hur mycket du kan men dom

är bra utan att vara för svåra..

Börja krypa innan du går..typ :)

 

sngs alltid billigt och bra sätt att träna på men

tänk på att cashgame och stngos olika spel...

 

Ps Tänk på att AK inte är 70 75% favo mot Qj...mer 60% favo typ..

Mitt råd är som jag sa åvan..spela mer loball och mindre all in..

 

Good luck

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar väl att du har rätt, men tycker det är så sorgligt då jag BÖR vinna ungefär 70-75% av mina spin and go i den här nivån av spelar som går all in med Q10 mot mig som sitter med AK och vinner oftare än vad jag gör.

 

Vad kan du rekommendera själv för att undvika varians? No limit holdem 0.01/0.02 ?(tycker Omaha är sjukt kul), sngs? :)

 

Varför?

Hur kom du fram till det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är svårt att hitta massor med exempel men det gäller alltid samma typ av händer då jag får in mina pengar bra men inte vinner potten. Typ som igår, körde spin & go 1 dollar. Gick från 50 till 20 dollar på extremt kort tid då jag förlorar med pocket AA två gånger i rad?

 

Det här påverk ju mig väldigt mycket med en såg låg bankroll.

 

Att posta händer här och få feedback på dem här väldigt bra för utvecklingen, men ett tips är att inte posta händer som där du får in det med AA och blir utdragen. Pengarna ska ju in, och alla här har ju varit i situationer där vi gång på gång blivit utdragna med monsterhänder.

 

Posta tveksamma händer där du är mer fundersam på dina beslut istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar väl att du har rätt, men tycker det är så sorgligt då jag BÖR vinna ungefär 70-75% av mina spin and go i den här nivån av spelar som går all in med Q10 mot mig som sitter med AK och vinner oftare än vad jag gör.

 

Vad kan du rekommendera själv för att undvika varians? No limit holdem 0.01/0.02 ?(tycker Omaha är sjukt kul), sngs? :)

 

Skulle rekommendera dig någon sjuk deepstack turre på stars där du kan få sjukt mycket fold för pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SNG 6 1.5 dolllar buy in

 

boom hand : http://www.boomplayer.com/sv/poker-hands/Boom/14764434_23521BE624

 

Vad tycker in om att jag callar? Jag har ju givetvis mer info om personen än vad ni har då jag har iakttagit hur personen spelat dom andra rundorna. Får som vanligt in det "bättre" än motståndaren men fölorar en pott som kunde bidragit till att jag vunnit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SNG 6 1.5 dolllar buy in

 

boom hand : http://www.boomplayer.com/sv/poker-hands/Boom/14764434_23521BE624

 

Vad tycker in om att jag callar? Jag har ju givetvis mer info om personen än vad ni har då jag har iakttagit hur personen spelat dom andra rundorna. Får som vanligt in det "bättre" än motståndaren men fölorar en pott som kunde bidragit till att jag vunnit.

 

När du synar all in där är du aldrig big favo..

 

Inte en bra syn...låt inte fisken få den chansen...lowballa dom..;)

 

Den stora poängen är att du inte VET att du leder så du

bara gamblar ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du synar all in där är du aldrig big favo..

 

Inte en bra syn...låt inte fisken få den chansen...lowballa dom..;)

 

Den stora poängen är att du inte VET att du leder så du

bara gamblar ...

 

Jo jag förstår hur du tänker men jag var rätt säker post flop att jag satt på bästa handen. Tack för kritiken! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SNG 6 1.5 dolllar buy in

 

boom hand : http://www.boomplayer.com/sv/poker-hands/Boom/14764434_23521BE624

 

Vad tycker in om att jag callar? Jag har ju givetvis mer info om personen än vad ni har då jag har iakttagit hur personen spelat dom andra rundorna. Får som vanligt in det "bättre" än motståndaren men fölorar en pott som kunde bidragit till att jag vunnit.

 

Den synen är knappast bra och du leder inte med många % alls här, så att du blir utdragen är relativt standard i den där handen. Sen förstår jag inte poängen med att lägga upp händer där du blir utdragen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den synen är knappast bra och du leder inte med många % alls här, så att du blir utdragen är relativt standard i den där handen. Sen förstår jag inte poängen med att lägga upp händer där du blir utdragen?

 

Tanken är väl att jag ska förbättra mina dåliga situationer. Att jag callar på det här viset händer inte ofta, men i ett fall med den här spelaren tyckte jag det verkade klokt.

 

Ska jag lägga upp en hand när jag VINNER med AA eller vad tycker du att jag ska lägga upp ;) (förstår att man skulle kunna lägga upp en dominerande hand och fråga om bett-size är bra...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den synen är knappast bra och du leder inte med många % alls här, så att du blir utdragen är relativt standard i den där handen. Sen förstår jag inte poängen med att lägga upp händer där du blir utdragen?

 

Varför spelar det roll att han blir utdragen i handen. Är det bättre att folk konstant lägger upp händer av 1 lyckad bluff av förmodligen 100 försök och försöker tro att man är phil ivey.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snabb fråga om Omaha:

 

Hur kommer det sig att jag inte vinner en hand med 4 spader på bordet och jag sitter med A-spader(bör vara flush?) hata inte... ;)

 

(andra spelaren vann med K-spader flush.

 

För att i omaha måste du använda exakt 2 kort av din 4kortshand.

dvs du behöver 2 spader på din hand för att ha färg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snabb fråga om Omaha:

 

Hur kommer det sig att jag inte vinner en hand med 4 spader på bordet och jag sitter med A-spader(bör vara flush?) hata inte... ;)

 

(andra spelaren vann med K-spader flush.

 

För att reglerna säger att du MÅSTE använda två av dina hålkort. Du kan alltså bara tillgodoräkna dig 3 spader på brädan och har inte färg utan endast 4 spader totalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...