Gå till innehåll

Cannes t&r för €2


Govno

Recommended Posts

Railar FT Unibet Open Glasgow och blir sugen på att försöka att kvala in till Cannes.

 

I sann Mini Media-anda sätter jag en gravt missvisande rubrik för att förhoppningsvis få några klick.

 

Dagboken ska alltså handla om "resan" till Cannes och jag avser att avsätta €200 för projektet. Har kvalat in några gånger för mindre summor än denna, så om jag har variansen på min sida kan det gå. Planen är att, i huvudsak i alla fall, börja redan på €2 steget -därav titeln på DBn. Ska försöka att klämma in så mkt spel som möjligt men eftersom jag jobbar och har småbarn så funkar det inte alltid att spela de tidiga kvalen.

 

För att DBn inte ska bli mördande tråkig kommer jag mixa upp med allmänna funderingar och lite kring mitt övriga pokrande. Vilket kanske inte är särskilt upphetsande heller för all del.. :S

 

Det lilla jag spelat på Unibet sedan de skaffade sin egna klient har jag sprungit skrattretande kallt och jag är inget fan av klienten så det kan bli ett epic fail av projektet men då skänker jag säkert någon skadeglad jävel en stunds sann glädje.

 

Sååå..nu kör vi!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kunde inte hålla mig från att "skotta" en €10 satte. Flippa ut mig med AQ<77 på 9/33 för en €10 biljett.

 

Hade €4 på kontot före insättning så rullen är €192 + €10 biljett med 99 dagar kvar till Cannes om jag räknat rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såntdär är fan omöjligt, har försökt i 10år..

 

Man måste ju helt klart ha en del flyt. Men i kvalstegen fram till finalsatelliten är det nästan 1 på 5 som går vidare och motståndet är soft. Finalen är nålsögat där det är 1 på 10 och rätt tufft motstånd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åkte std 13/46 i en €2:a (8 fick €10 biljett och 9an en ny €2) med AQs 3 vägs ai pre för 6bb+ uppe mot en AQ och en 99.

 

Känner att jag måste ta till ngt drastiskt grepp för att göra vad jag kan för att skaffa mig edge. Då slog det mig plötsligt: varför inte utnyttja Unibets unika möjlighet att byta nick till höger å vänster? Gäller bara att komma upp med något som kan sätta skräck i motståndaren, ett nick/namn som är vida känt i pokerkretsar. Funderar på Moorman, Antesvante, skämmes -ja, en hel massa namn och nick poppar upp. Men så är det plötsligt glasklart för mig, måtte det bara vara ledigt.

 

Det var ledigt!

 

 

Så nu nickar jag MiniBiff @Unibet :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Genidrag att byta nick, märkte att jag fick en helt annan respekt och dessutom sprang jag bättre än jag gjort på månader.

 

Först vann jag en viktig flip med 99 vs AQ där jag tom träffa ett set, sedan på €50 biljettsbubblan där vi har en shortstack som foldat får jag JJ i BB och SB som har likvärdig stack med mig raisar 3x. Jag går allin och får snapsyn av Kh10h och floppen kommer med 2 hjärter och ändå dogear jag alla hjärter och K!!

 

Saldot är €190+1 st €50 biljett med 98 dagar kvar.

 

Får korrigera mig angående nålsögat Finalsatelliten, det är tydligen 1 på 8 numera så det har vidgats en aning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åkte std 13/46 i en €2:a (8 fick €10 biljett och 9an en ny €2) med AQs 3 vägs ai pre för 6bb+ uppe mot en AQ och en 99.

 

Känner att jag måste ta till ngt drastiskt grepp för att göra vad jag kan för att skaffa mig edge. Då slog det mig plötsligt: varför inte utnyttja Unibets unika möjlighet att byta nick till höger å vänster? Gäller bara att komma upp med något som kan sätta skräck i motståndaren, ett nick/namn som är vida känt i pokerkretsar. Funderar på Moorman, Antesvante, skämmes -ja, en hel massa namn och nick poppar upp. Men så är det plötsligt glasklart för mig, måtte det bara vara ledigt.

 

Det var ledigt!

 

 

Så nu nickar jag MiniBiff @Unibet :-D

 

Hahaha, love it!

 

image.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska man ha en beef med någon på pf så kan jag inte tänka mig ngn bättre lämpad än en som nickar MiniBiff. Målet är naturligtvis att göra en jättehöna av denna fjäder och skapa en löjlig hype kring det hela, få Unibet att sponsra en fight på plats i Cannes. Väl där drar sig naturligtvis MiniBiff ur och friar helt överraskande (?) till namehere.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kom jag med i bilden :(

 

Försökte mig på en referens till när Ken Lennaárd tjafsa med nättrollet i hans blog vilket mynnade ut i en hypead boxningsmatch i samband med Battle of Malta. En stor affiliateportal som även har en del pokernyheter och bloggar (vars namn jag inte kan skriva ut i PF) hade sponsrat det hela om jag förstått det rätt och när den väl skulle bli av drog sig trollet ur och friade till sin dam istället.

 

Du och biffen verkar ju ha lite kärleksgnabb, vem ska jag annars hugga till med? Sry 4 collateral damage.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit slappt med kvalandet då det funnits en del annat att pyssla med. Var inne å vände på klienten igår iaf men det gick inget kval. Körde en sng som jag vann så saldot är åter €200.

 

Gjorde en utflykt till CC Gbg i afton och lirade 10/10, hittade plus 1540.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Den som trodde att denna DB var ett plötsligt infall och en dagslända var lika fel ute som Ines Uusman när hon slog fast att internet sannolikt bara var en fluga. Jag kan ju inte svika alla mina trogna läsare.

 

Jag har haft lite för mkt för mig och ingen riktig arbetsmoral så det har varit klent med kvalandet. Det lilla jag kört har jag haft oflyt i viktiga spots. Kommer ta tag i detta på allvar i slutet av veckan.

 

Sitter på tåget till Gbg för att spela sommarlaxen dag 1c. Vart lite strul så jag kunde inte ta bilen. Om cashgamet skulle gå trögt så att det inte känns aktuellt att spela till stängning och ta första tåget hem så tar jag tacksamt emot erbjudanden om ni känner er bekväma m att låta en vilt främmande tomte slagga på er soffa.

 

Gäller dig med MiniBiff -no hard feelins, right?

Inga tricks! Jag har spelat både bänkpress och thaiboxningen många år mannen!

 

Slutligen vill jag utfärda en varning till alla som spelar laxen idag, det kommer smälla friskt vid mitt bord. Jag käkade kikärtor, tonfisk, rödlök och ägg till lunch.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Dags för en uppdatering. Sommarlaxen gick åt skogen. Extremt tråkigt att vara iskall i en sån fantastisk turnering. Men med ett gäng väldigt spelsugna synstationer vid bordet valde jag att mestadels sitta och vänta på händer. Förgäves.. På 400/800 hittar jag till slut ett läge att sticka in mina sista 6K från CO. Jag har då en extremt tight image. 5h7h duger tycker jag mtp att BB är kompetent och lär ha koll på hur lite jag öppnat och faktiskt inte kommer autocalla bara för att jag har mindre än 10bb.

 

Fold till BB som faktiskt steker lite innan han kvidsynar med A5o lr om det var A7o, blockad var jag i vart fall, och sedan var det slut på det roliga. På plussidan får nämnas att hemreseproblemet aldrig infann sig. Ändå lite besviken på MiniBiff att han låtsas som det regnar och inte erbjuder sin copycat logi.

 

Sedan blev det inte som planerat spel på helgen, hade glömt att vi skulle på en tripp till Örebro..

 

I veckan spelades det en turnering på den lokala klubben och jag lyckades med en deeprun och slutade några K upp efter ~13h spel. Fin struktur mao :-)

 

Tog ikväll tag i kvalandet och hade faktiskt lite flyt och bärgade en €10 och €50 ticket. Saldot på kontot visar €142.20 och det är 61 dagar kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvalandet har gått småtrögt ikväll. Inte cashat i ett par €2 sattar och en €10a.

 

Ligger dock 1/7 atm i en €10. Är garanterad minst en ny biljett. Pacering 1-4 får en €50 biljett.

 

Spelade en liten Omaha turre som torskades runt bubblan och €1K Gtd daily 4 som jag gick och vann för €181.9.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste lite här o blev med sugen på unibet open. Lyckades casha i den i köpenhamn i februari så ska försöka kvala jag med till cannes:-D

 

Hade visst 7euro inne på unibet kontot så regga en 4sat o vann en 25 biljett så nu e man på g:-D

 

Ses i cannes!

 

Kul med lite respons! Hoppas också vis ses, vore skoj!

 

Grattis till att ITMa, det har jag inte lyckats med på mina tre försök. Har dock bättre record i sidoevent till UBO där jag vunnit det enda jag spelat. Så misslyckas kvalandet kanske jag ska satsa på lite semester, spela sidoevent och raila :)

 

GL med kvalandet, så länge vi inte möts ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...