Gå till innehåll

Daily fantasy sports


Recommended Posts

  • 3 months later...

Jag har testat https://www.fanteam.com i en vecka nu. De erbjuder spel på europeisk fotboll (engelska, tyska, spanska, italienska, finska, svenska, skotska ligorna bl.a.). Till en början gillade jag sidan, men har redan hunnit ledsna.

 

De har samma poängsystem som i Premier Leagues officiella fantasyspel med skillnaden att de själva verkar utse vilka som ska få de "bonuspoängen" varje match. Nu i helgens Palace-City (slutade 0-1 till City) möte gav de 3 poäng till Palace målvakt McCarthy, 2 poäng till Palace Zaha och 1 poäng till Kolarov från City. Helt sjuk poängsättning i min mening och när jag mejlade dem för att höra varför de fördelat poängen så fick jag till svar.

Hi, The actual formula is not available from our providers OddsModel, however McCarthy had a good day with several saves and Zaha seems to have played a seemingly flawless match with good passing accuracy and won tackles. The bonus points are not based on who scored or assisted, but many other variables. Unfortunately we can't provide a detailed breakdown. Regards / Kristoffer

 

Utöver oklara regler så är det få aktiva spelare där, "raken" rätt hög (finns tävlingar mellan 2 och 100 euro i inköp och de tar 10% i rake för varje spel), samt relativt höga insättningsavgifter.

 

Har någon här testat någon liknande sida?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DraftKings sägs vara redo att öppna i Storbritannien under hösten. De har i princip alla licenser de behöver för att köra över more or less hela EU, och de har fått in en jävla massa kapital så de vill nog vara första stora aktör på marknaden även här. Tror inte det dröjer länge innan de kör på här också. Hoppas inte det iaf. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...