Gå till innehåll

Frågor om winrates på SvS


GTOGUDEN

Recommended Posts

Tja!

 

Funderar kring vilka winrates de bättre regsen kan förvänta sig på olika nivåer @ svs.

 

Alla siffror gäller bb/100 händer.

 

1: NLHE

/0.5 och /1 = 20+?

/2 = ?

/4-5 = ?

/10 ?

/20-50?

 

2: Är winrates bland regs på SvS högre, likvärdiga eller lägre för PLO?

 

3: Bonusfråga... Hur är trafiken inom HU (nl, husng eller cash)? Likadant (cash) som på andra sidor, dvs fullt med bumhunters och inte tillräckligt många amatörspelare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen vinner på /4+, hög rake och ingen rakeback. Bättre att lira på stars eller nåt där man åtminstone kan rakeback-grind

 

PLO ska vara mycket mer lukrativt än NL på svs

 

svs har reducerad rake istället för rakeback och därmed lägsta raken av alla nätverk.

 

du måste ha minst supernova på stars för att slå den reducerade raken som svs har.

 

iom detta kan väldigt höga winrates uppnås på svs iom att den reducerade raken (rakeback) som svs har går direkt in i din winrate, ju lägre du spelar desto högre bb/100 WR adderas till din winrate.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

svs har reducerad rake istället för rakeback och därmed lägsta raken av alla nätverk.

 

du måste ha minst supernova på stars för att slå den reducerade raken som svs har.

 

iom detta kan väldigt höga winrates uppnås på svs iom att den reducerade raken (rakeback) som svs har går direkt in i din winrate, ju lägre du spelar desto högre bb/100 WR adderas till din winrate.

 

++++++

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
svs har reducerad rake istället för rakeback och därmed lägsta raken av alla nätverk.

 

du måste ha minst supernova på stars för att slå den reducerade raken som svs har.

 

iom detta kan väldigt höga winrates uppnås på svs iom att den reducerade raken (rakeback) som svs har går direkt in i din winrate, ju lägre du spelar desto högre bb/100 WR adderas till din winrate.

 

Plus att raken på de högre nivåerna blir ännu mindre eftersom cap:en är på 15kr oavsett nivå.

 

Sen varför SvS har sån bra rake på poker men skyhöga 30-35% på tips är ju lite konstigt tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo,

 

Dubbla det du läser i ditt PT där det står BB så får du din bb och kan jämföra med andra

 

Du menar halvera? Ponera att min WR i PT är 10BB/100. Jag vinner alltså 10 big blinds på 100 händer. Konverterar vi det till "riktiga" BB/100 blir det ju hälften, dvs 5BB/100, då 1 big bet = 2 big blinds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar halvera? Ponera att min WR i PT är 10BB/100. Jag vinner alltså 10 big blinds på 100 händer. Konverterar vi det till "riktiga" BB/100 blir det ju hälften, dvs 5BB/100, då 1 big bet = 2 big blinds.

 

Det står BB (bigbet) i min PT. alltså dubblar jag det som står i PT för att få verklig bb/100 enligt det du skriver: 1 big bet = 2 big blinds

 

Kanske jag som är otydlig men vi verkar mena samma sak.

Big bet är ju inte så intressant i NL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står BB (bigbet) i min PT. alltså dubblar jag det som står i PT för att få verklig bb/100 enligt det du skriver: 1 big bet = 2 big blinds

 

Kanske jag som är otydlig men vi verkar mena samma sak.

Big bet är ju inte så intressant i NL

 

Nej, du missförstår. Som jag skrev i det första inlägget blev jag förvånad över att PTs beskrivning av BB är just big blinds och inte big bets i NL- och PL-spel: https://www.pokertracker.com/guides/PT4/tutorials/bb100-versus-bb100. Väldigt förvirrande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...