Gå till innehåll

#SNChase + 100K händer


TGrinder

Recommended Posts

Ok, vad är din 4betsrange i denna spot? Och om du har en synrange i denna spot kan du ju säga ngefär vad den är med

 

Vad har min 4-bets range med en 5-bets syn att göra? Förstår inte riktigt..

 

Förstår inte riktigt anledningen till att kall4b folda KK här. Om du nu inte vill spela för stacks så översyna 3b helt enkelt. Men att kall4b folda är ganska kallt. Finns bättre händer att kall4b folda här :) så tycker inte vi kan vika här tbh. 4b du så ska vi in helt enkelt:) tror du blir rätt förvånad att folk trycker in rätt mkt, tidigt i dessa turrar med. regs inkluderade. så vi får syna, spy när fi visar AA å gå vidare. men jag lovar dig att det inte är AA jämt:). gl i fortsättningen m8 :)

 

Jag 4-bettar ju givetvis för värde. Fast jag vill fortfarande inte spela KK OOP 3-vägs med UTG kvar i potten som får jättebra odds att syna in.

Jag har inga bluffar i min range just i den här spotten och det vet mycket väl UTG+1 eftersom vi har inga händer mot varandra eller historik sen tidigare. Det finns absolut ingen anledning för honom att gå out of line här. Därför vet han ungefär hur min range ser ut och ser nog inte att jag foldar ut speciellt många händer. Vilket gör hans 5-bets jam supernutted.

 

Har diskuterat den här handen men ett ex antal spelare som spelar rätt högt och dem flesta tycker folden är helt berättigad. Med det sagt så behöver den inte vara korrekt spelad men samtidigt så tror jag inte det är så horribelt som folk får det att låta.

 

Tack för en vettig input även om vi verkar ha lite skilda åsikter. GL till dig med! (:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 109
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Men med tanke på hur mycket du har fått in i mitten redan så måste han ju ha AA väldigt ofta för att folden ska vara korrekt, hur ofta tror du att det är? Och bara för att han inte har några händer på dig betyder väl inte det att han vet något om dina ranger?(snarare tvärtom?) Han behöver väl inte ens veta att du är reg? Dessutom behöver han inte tro att du bluffar för att möjligen slänga in en sämre hand där med 75bb?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men med tanke på hur mycket du har fått in i mitten redan så måste han ju ha AA väldigt ofta för att folden ska vara korrekt, hur ofta tror du att det är? Och bara för att han inte har några händer på dig betyder väl inte det att han vet något om dina ranger?(snarare tvärtom?) Han behöver väl inte ens veta att du är reg? Dessutom behöver han inte tro att du bluffar för att möjligen slänga in en sämre hand där med 75bb?

 

17.5BB för att vara exakt.

 

Läs ovan.

 

Trots en så pass lång diskussion har fortfarande ingen gett min motståndare en 5-bet range (bör vara av största intresse i just den här handen). Vilket är minst sagt, intressant.

 

Blev tyvärr inget grind idag, enbart blivit analyserande av HH's och spenderat en hel del tid med Flopzilla. Produktiv dag, vilket känns bra inför morgondagens turrepass.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som du rationaliserar ditt eget spel i efterhand. Du har inga stats på FI därför vet han att du är ubertajt och bara 4bettar nötter. Och du VETatt han bara jammar AA. Menar du att han viker QQ/KK? Varför ska inte du kunna ha 1010+ i denna spot alternativt AK?

 

Lägg till oddsen du får för en syn så fattar du snabbt att du måste vara jävligt säker på att han endast har AA för att detta ska vara en fold. Tror t o m Glimne tagit synen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som du rationaliserar ditt eget spel i efterhand. Du har inga stats på FI därför vet han att du är ubertajt och bara 4bettar nötter. Och du VETatt han bara jammar AA. Menar du att han viker QQ/KK? Varför ska inte du kunna ha 1010+ i denna spot alternativt AK?

 

Lägg till oddsen du får för en syn så fattar du snabbt att du måste vara jävligt säker på att han endast har AA för att detta ska vara en fold. Tror t o m Glimne tagit synen.

 

Hur är man "ubertajt" om man inte har en cold 4-bets range som är sämre än KK+ i den här spotten?

 

Haha, vet inte vad du vill att jag ska säga men tycker jag har förklarat mina tankar rätt tydligt (utan att avslöja för mycket hur mina exakta ranger ser ut).

 

Vet inte om du trollar när du frågar "Varför ska du inte kunna ha TT i denna spot"..

 

Förslagsvis ger du min motståndare en 5-bet range eller så får du gärna hålla dig utanför diskussionen eftersom du verkligen inte bidrar med något just nu.

 

Sen har ingen påstått att han ska vika QQ/KK, möjligheten att spela flat och ta en flopp 75BB deep IP finns också. Det är trots allt inte 2009 längre..

 

Haters gonna hate

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu spelar jag iofs bara cashgame så mitt tänk kanske är aningen off för dylika spots. Iaf, klart är att han har AA ofta men uppskattar ändå att syn är bättre än fold. Blir väl 37,4% equity vs 5bet rangen som krävs för syn om jag räknat rätt? Ger man FI 3st AA, och 1st vardera av KK/QQ/AKs hamnar vi på precis b/e för syn och den rangen tror jag är aningen tightare än vad som är fallet här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är man "ubertajt" om man inte har en cold 4-bets range som är sämre än KK+ i den här spotten?

 

Haha, vet inte vad du vill att jag ska säga men tycker jag har förklarat mina tankar rätt tydligt (utan att avslöja för mycket hur mina exakta ranger ser ut).

 

Vet inte om du trollar när du frågar "Varför ska du inte kunna ha TT i denna spot"..

 

Förslagsvis ger du min motståndare en 5-bet range eller så får du gärna hålla dig utanför diskussionen eftersom du verkligen inte bidrar med något just nu.

 

Sen har ingen påstått att han ska vika QQ/KK, möjligheten att spela flat och ta en flopp 75BB deep IP finns också. Det är trots allt inte 2009 längre..

 

Haters gonna hate

 

Vad du säger är att du har en fyrbetsrange endast innehållande KK och AA och KK viker du om du får motstånd?

 

Jag skulle gärna vilja ha med AK, QQ och på vissa bord 1010 och JJ i den rangen med beroende på vilka spelare vi är uppe mot. Och med det utgångsläget är det rätt att 5betta mig med QQ+ vilket jag också tror FI kan ha.

 

Men eftersom du vägrar svara på ranger blir det ju svårt att diskutera, jag ville prata om att jag tror det är en lucka att ha en supertajt range och sen vika halva den vid lite motstånd. För du menar att du kallsynar 1010-QQ i denna spot? Eller viker du dem rätt av mot ett 3bet?

 

Har han QQ+ är det en flipp och du behöver 37% som trollet skrev. Sen ska vi väga in att det finns några procent bluff och definitivt ett antal procent som tycker deg med AK är ok i denna spot även om vi vet att det är kass

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tiltar på alla tards, ingen 5bets bluffar pre ante. Detta är inte 1/2 på svs.

 

Folk 4/5betar 1010 pre ante? jojo visst....

 

Du får läsa nogrannare...

 

Jag sa att i vissa fall kan man tänka sig ett 4bet med 1010 mot rätt typ av motståndare.

 

Jag sa också att några procent kan man tillgodoräkna sig för bluff typ AK/AQ/AJ. Säger inte att det är ofta, men någon/några gånger av hundra lär det hända att han degar dem. Vem vet det kan ju faktiskt sitta en fpp kvalgubbe där för allt vi vet.

 

Men oavsett vad så gör det bara synen aningen mer klar än den redan är, det enda som kan diskuteras i denna handen är om FI är kapabel att ha QQ+ här eller bara KK+ för där går brytpunkten.

 

Och enda motiveringen jag kan tänka mig eftersom jag inte spelar denna turre men har spelat million en hel del är att denna 109:an är snortajt och kryllar av regs medans million såklart fylls upp av en massa kvalspelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Is this 2006?

 

Nix, nu är det 2015 och i tiden ligger det att man istället för att sticka ut hakan med risk för att bli ertappad att ha fel och bidra till debatten hellre skriver klatschiga oneliners eftersom det då verkar som man vet nåt om saken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte riktigt anledningen till att kall4b folda KK här. Om du nu inte vill spela för stacks så översyna 3b helt enkelt. Men att kall4b folda är ganska kallt. Finns bättre händer att kall4b folda här :) så tycker inte vi kan vika här tbh. 4b du så ska vi in helt enkelt:))

 

+1!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad du säger är att du har en fyrbetsrange endast innehållande KK och AA och KK viker du om du får motstånd?

 

Jag skulle gärna vilja ha med AK, QQ och på vissa bord 1010 och JJ i den rangen med beroende på vilka spelare vi är uppe mot. Och med det utgångsläget är det rätt att 5betta mig med QQ+ vilket jag också tror FI kan ha.

 

Vad är det du inte förstår i min förklaring att i just den här spotten har jag inga bluffar i min 4-bets range? Måste jag vara balanserad mot en regish spelare som jag har 0 händer mot, ingen historik, vi är pre ante (återigen) och vi är 75BB djupa med UTG kvar i potten?

Förstår att du är av det gamla gardet och vill ha med TT/JJ i din cold 4bet range här men jag håller inte med alls!

 

Sen angående "klatschiga oneliners" så var det väl ändå DU som droppade "Scared money?".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tiltar på alla tards, ingen 5bets bluffar pre ante. Detta är inte 1/2 på svs.

 

Folk 4/5betar 1010 pre ante? jojo visst....

 

Tydligen så gör man det enligt sulla. Men jag håller med dig, det är få, om ens några som 5-bets bluffar pre ante i en 109:a.

 

TT är det ingen som 4/5-bettar i den här spotten pre ante så den diskussionen får gärna någon annan ha med sulla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan nån "MTT-nörd" ge en avg reg en 5bets range och slå in det i ett program för att se hur ofta han ska ha AA för att vi ska folda?

 

Hur spelar du QQ+ och Ak i fi:s spot. Vad får du värde av när du cold 4bettar?

 

"Ingen 5betsbluffar pre ante" Liveatpompei så du menar att QQ+ och AK är 5betsbluffar.

 

KK kan ju slå av några av fi:s 5bets händer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sa att i vissa fall kan man tänka sig ett 4bet med 1010 mot rätt typ av motståndare.

 

Och när är det "rätt typ av motståndare"?

 

Du har, precis som jag 0-händer mot FI. Att börjar prata om några andra scenarios är helt orelevant. Vi har fortfarande KK och vi behöver inte veta hur min 4-bets range ser ut. Och om den är balanserad eller ej.

Faktum kvar står fortfarande att det är FI 5-bets range som är intressant.

Antingen synar vi eller så foldar vi.

 

I vilket fall som helst så tänkte jag dra igång ett turrepass om någon timme, folk får gärna diskutera vidare. Jag har förklarat mina tankar angående handen på bästa sätt och har inte så mycket mer att tillägga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan ju knappast 5b AK för värde där.

 

uppenbarligen den bästa blufftassen i spelet dock, och om fi vägrar to mig trots att jag tokreppar AA så har vi ändå 30% equity mot kungarna så låt oss slita ut when called imo så låt oss justifiera vårat lvl100 play med all them dead monies när vi väl lyckas få kungarna att vika

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det du inte förstår i min förklaring att i just den här spotten har jag inga bluffar i min 4-bets range? Måste jag vara balanserad mot en regish spelare som jag har 0 händer mot, ingen historik, vi är pre ante (återigen) och vi är 75BB djupa med UTG kvar i potten?

Förstår att du är av det gamla gardet och vill ha med TT/JJ i din cold 4bet range här men jag håller inte med alls!

 

Sen angående "klatschiga oneliners" så var det väl ändå DU som droppade "Scared money?".

 

Det är helt ok att vara obalanserad här, ber också om ursäkt om jag var dryg i min oneliner.

 

Men du är väl ändå med på att FIs uppfattning om din range påverkar hans spel? Han ska vara jävligt säker på att din range efter 4 bettet är exakt KK/AA för att inte han ska ställa en hand som QQ eller KK. Tror du han är så säker på att en 4bet betyder stål från din sida?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tydligen så gör man det enligt sulla. Men jag håller med dig, det är få, om ens några som 5-bets bluffar pre ante i en 109:a.

 

TT är det ingen som 4/5-bettar i den här spotten pre ante så den diskussionen får gärna någon annan ha med sulla.

 

Du väljer att misstolka, i vår värld är AK deg en bluff, men det finns ett antal FI som skulle tycka att deg med AK är ok här som flip eller som värde eller bluff. Man kan lika lite som du antar att han är dålig anta att han skulle vara bra.

 

Du vägrar dock fortfarande berätta hur du hade spelat QQ om du var FI, du hade alltså vikt den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak som ingen reflekterat över (om jag inte missat det) är OPs size på 3betten. Om du vet att han är REG och att UTG är Tight så tror jag OP sizear större med nötkaka (A-A/K-K). Troligare att han isolerar med något sämre som Q-Q/J-J/A-K. För att folda mot 4bet om UTG1 är gristight. När du som då för honom är random(Inget illa ment grinder, men du är ny i turrescenen på stars och ni har inga händer) så kanske han väljer att lasta Q-Q och A-K. Speciellt en söndag när okända spelare många gånger är horribla.

Står inte bakom din 4betsfold alls. Du 4bettar för värde, får värde och foldar? Så egentligen inforaisar du. Antar att du menar då att du får värde av flats. Om OP är REG kommer han näst intill aldrig flatta. Om han gör det kanske han väljer att bara göra det med äggen också som trap. Tror inte han 3bets/flattar 4bet med Q-Js exempelvis.

 

Föredrar den här rangefördelningen.

 

Fold: 10-10/J-J några kombos av A-Ko

Flat: A-Ks/Q-Q

4bet: Några kombos av A-Ko(fold) K-K/A-A (få in)

 

Alternativt flatta även K-K och J-J...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak som ingen reflekterat över (om jag inte missat det) är OPs size på 3betten. Om du vet att han är REG och att UTG är Tight så tror jag OP sizear större med nötkaka (A-A/K-K). Troligare att han isolerar med något sämre som Q-Q/J-J/A-K. För att folda mot 4bet om UTG1 är gristight. När du som då för honom är random(Inget illa ment grinder, men du är ny i turrescenen på stars och ni har inga händer) så kanske han väljer att lasta Q-Q och A-K. Speciellt en söndag när okända spelare många gånger är horribla.

Står inte bakom din 4betsfold alls. Du 4bettar för värde, får värde och foldar? Så egentligen inforaisar du. Antar att du menar då att du får värde av flats. Om OP är REG kommer han näst intill aldrig flatta. Om han gör det kanske han väljer att bara göra det med äggen också som trap. Tror inte han 3bets/flattar 4bet med Q-Js exempelvis.

 

Föredrar den här rangefördelningen.

 

Fold: 10-10/J-J några kombos av A-Ko

Flat: A-Ks/Q-Q

4bet: Några kombos av A-Ko(fold) K-K/A-A (få in)

 

Alternativt flatta även K-K och J-J...

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak som ingen reflekterat över (om jag inte missat det) är OPs size på 3betten. Om du vet att han är REG och att UTG är Tight så tror jag OP sizear större med nötkaka (A-A/K-K). Troligare att han isolerar med något sämre som Q-Q/J-J/A-K. För att folda mot 4bet om UTG1 är gristight. När du som då för honom är random(Inget illa ment grinder, men du är ny i turrescenen på stars och ni har inga händer) så kanske han väljer att lasta Q-Q och A-K. Speciellt en söndag när okända spelare många gånger är horribla.

Står inte bakom din 4betsfold alls. Du 4bettar för värde, får värde och foldar? Så egentligen inforaisar du. Antar att du menar då att du får värde av flats. Om OP är REG kommer han näst intill aldrig flatta. Om han gör det kanske han väljer att bara göra det med äggen också som trap. Tror inte han 3bets/flattar 4bet med Q-Js exempelvis.

 

Föredrar den här rangefördelningen.

 

Fold: 10-10/J-J några kombos av A-Ko

Flat: A-Ks/Q-Q

4bet: Några kombos av A-Ko(fold) K-K/A-A (få in)

 

Alternativt flatta även K-K och J-J...

 

^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...