Gå till innehåll

Vilket trackerprogram är det som gäller nu för tiden?


Klyka

Recommended Posts

Hej, ungdomar.

 

Läge sen man hängde med i pokersvängen. Tänkte slaska bort lite stålars igen.

 

Vilket trackerprogram är det som gäller nu för tiden? På min tid var det Poker Tracker eller Poker Office. Håller de än? Finns det andra? Nåt som är gratis?

 

Sorry för att jag förmodligen är i helt fel delforum. Länge sen, som sagt.

 

EDIT: Spelar på SvS till att börja med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PT4 eller holdem manager 2.

 

PT4 är vida överlägset om du håller på med sngs/mtts

 

cashgames så kör dom flesta hem2.

 

Har själv haft alla, men sista åren bara Pokeroffice. Vad är det enligt dig som gör att PT4 är bäst på MTT? Funderar på om det är värt att byta, men har svårt att tänka vad som kan adderas?

 

Also, har ett problem med att jag när jag kommer upp till 100k-150k händer i databasen så orkar den inte jobba in lika snabbt. Speciellt inte om man har +6 bord öppna. Hur funkar PT4 där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har själv haft alla, men sista åren bara Pokeroffice. Vad är det enligt dig som gör att PT4 är bäst på MTT? Funderar på om det är värt att byta, men har svårt att tänka vad som kan adderas?

 

Also, har ett problem med att jag när jag kommer upp till 100k-150k händer i databasen så orkar den inte jobba in lika snabbt. Speciellt inte om man har +6 bord öppna. Hur funkar PT4 där?

Är det hårddisken som inte orkar jobba? Om du inte har en SSD-hårddisk så byt. Det är helt klart värt det.

 

---

 

Fungerar PT4 och HM2 på alla sajter?

Jag som spelar på 888 och SvSp kan använda båda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det hårddisken som inte orkar jobba? Om du inte har en SSD-hårddisk så byt. Det är helt klart värt det.

 

 

2,4ghz, 8 RAM och 256 SSD på en bärbar som är snorsnabb i vanliga fall och allt funkar bra upp till runt 100-150k händer på PO.

 

Kan ju inget om sånt här men har sett att Java jobbar med PO och att det ligger enorma mängder data där när man har igång PO. Borde väl då vara RAMet man ska ha mer av?

 

Men frågan man skulle vilja ställa är typ, är det nån därute som har 500k eller en miljon händer i sin databas, och vilken prestanda på er dator samt vilket program kör ni då? Eller får man bara acceptera detta, jag brukar tex file:a in mina gamla händer varje halvår i andra mappar vilket gör att jag lätt kan få fram resultatstatsen och så men HUD:en blir ju lidande

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2,4ghz, 8 RAM och 256 SSD på en bärbar som är snorsnabb i vanliga fall och allt funkar bra upp till runt 100-150k händer på PO.

 

Kan ju inget om sånt här men har sett att Java jobbar med PO och att det ligger enorma mängder data där när man har igång PO. Borde väl då vara RAMet man ska ha mer av?

 

Men frågan man skulle vilja ställa är typ, är det nån därute som har 500k eller en miljon händer i sin databas, och vilken prestanda på er dator samt vilket program kör ni då? Eller får man bara acceptera detta, jag brukar tex file:a in mina gamla händer varje halvår i andra mappar vilket gör att jag lätt kan få fram resultatstatsen och så men HUD:en blir ju lidande

Jag har ingen aning om hur det fungerar, men skulle det gå snabbare och smidigare om man hade en speciell pokerdator som man endast hade för poker? Problemet kan väl vara att om man kör poker på sin "vanliga dator" att man på den har en jävla massa annat installerat som kör i bakgrunden och suger kraft? Någon med koll?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2,4ghz, 8 RAM och 256 SSD på en bärbar som är snorsnabb i vanliga fall och allt funkar bra upp till runt 100-150k händer på PO.

 

Kan ju inget om sånt här men har sett att Java jobbar med PO och att det ligger enorma mängder data där när man har igång PO. Borde väl då vara RAMet man ska ha mer av?

 

Men frågan man skulle vilja ställa är typ, är det nån därute som har 500k eller en miljon händer i sin databas, och vilken prestanda på er dator samt vilket program kör ni då? Eller får man bara acceptera detta, jag brukar tex file:a in mina gamla händer varje halvår i andra mappar vilket gör att jag lätt kan få fram resultatstatsen och så men HUD:en blir ju lidande

 

 

Sitter på en i7 , 64gb ram och SSD, och har ett x antal miljoner i min DB och det fungerar fint!

 

Använder även notecaddy flitigt, så min databas är är på 60gb tack vare det, men det flyter.

 

Ett tips är nog att prova uppgradera till 16gb ram, det kan nog hjälpa oerhört mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...