Gå till innehåll

Sbobs resa från Bikinibotten mot toppen!


sbob4kant

Recommended Posts

Hallå PF! Jag heter Tobias och är 21 jordsnurr gammal. Bor i Nynäshamn och pluggar grundlärarprogrammet på Stockholms universitet. Tränade och spelade hockey fram till jag blev 18, men fick lägga av pga skador. Riktigt tråkigt för hade en elitsatsning, men livets vägor äro outgrundliga så nu satsar jag på pokern istället. I pokerväg har jag inga jätteklonkar ännu, men har gjort för mig fina pengar ändå på gamla entraction nätverket och sen maj 2013 är 180 manna turbo på stars mitt bread and butter. Nickar sbob4kant. Håller till på 2,5 nivån ännu, men är på väg att klättra uppåt. Har hyror och räkningar att betala i sommar så vill inte kliva innan dess, men inom en överskådlig framtid iaf.

 

Mitt slutmål eller dröm med pokern är att nå världseliten i turneringsväg. Älskar spelet i sig mer än pengarna (även om pengar är chef med ;-) . Delmål innan dess är att grinda 180 man, alla nivåer.

 

Utveckla mtt spelet så långt det bara går. Har planet för den kommande sommaren och har döpt det till pokercamus. Återkommer mer detaljerat om det i juni.

 

Bli bättre postflop och även utvecklas i cash game.

 

Inom 5 år är målet att behärska alla varianterna av poker.

 

Resa till vegas sommaren år 2020. För detta behövs minst 10k$ pokerrulle och 50k kr i livsrulle.

 

Utöver pokern brinner jag för träning och kör generellt 4 gympass/vecka. Älskar musik och Iron Maiden är de absoluta favoriterna. Försöker också njuta av livet till max i alla dess former.

 

Det blev en lång förstapost, men egoistisk som en är passar det mig bra att ha en dagbok att prata om mig själv i ;) Stort lycka till allihopa så höres vi och ses kanske på borden :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar så ödmjukast Kolle och Magnifikt :)

 

idag lördag och imorgon söndag står det MTT's på agendan. Det har gått bra i 180 man i en dryg månad nu och har en 5:e plats i hot 4.4 i början på maj som möjliggör att ta några skott. Jag spelar det mesta upp till 27$ för normal struktur och 11$ för turbos. Slutligen blir det scoop main (lågeventet)

 

Ha en fortsatt bra helg allihopa och må variansen vara på er sida :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga framgångar i MTT spelet i helgen. Ett FT som bäst i en 5,4$ ko turbo, men bust som 9:a.

jag gör tyvärr en del misstag i spelet ibland som skulle kunna undvikas. det är oftast samma typ också. det är så att säga en läcka i mitt spel. visst har jag täppt till många med, men eliminerar jag de återstående kommer det här bli riktigt bra. har ganska bra koll på vad jag behöver göra också så framtiden ser ljus ut trots att resultaten har lämnat en del och önska. Men det är genom att misslyckas som man lär sig lyckas.

 

Har för övrigt ändrat lite i den vanliga grinden. Mixar numera 180 man med alla turbos upp till 11$ i princip. Körde första passet i afton och det kändes faktiskt riktigt bra och roligt att alltid ha den där extra spänningen med mtt's och chansen att klonka en större enskild summa. Startfälten är massiva, men oh boy vilket värde det finns ändå. Just nu sitter jag och railar eisenhower1 på ft i SCOOP Main. gogogog:-D :-D :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så var det äntligen sommarlov! Ska bli helt underbart att ha 3 månader med fullt fokus på pokern och bara njuta av livet. Har köpt mental game of poker 1 & 2 samt matheamtics of poker som jag ska jobba med under sommaren. Funderar också på att signa upp på typ tournament pokeredge, men är det värt det? kanske bättre att lägga pengarna på holdem resources, flopzilla och cardrunners EV? Eller så investerar jag i allt?

 

Drar till Göteborg ikväll och stannar tills onsdag så får se hur mycket poker det blir, men lite ska spelas iaf. I övrigt blir det sommarlaxen i juli. Någon mer som ska spela den? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

It's all about da grind 'bout da grind. Ursäktar att jag inte skrivit något. Sen sist har jag börjat spela nytt schema.

 

nb5hKS.png

 

 

Sprungit in i en dowswing, men vann min första 8$ 180 man igår så det finns hopp för framtiden. ;) det handlar ju bara om att trycka in så mycket volym som möjligt och att vara självkritisk och utvärdera spelet. Tycker ändå jag gör mycket rätt, men det finns alltid saker som kan förbättras!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Du synade av mig BVB ~8bb med 810off? :roll:

 

det kan hända :P hur många bb hade jag? Och om synen är korrekt eller inte. den kan vara lite i det lösaste laget mot vissa spelartyper. Mot en reg är det en ganska enkel syn imo :)

 

lite svammel såhär på nattkvisten i takt med wsop rail och highstakes cash game. Ganska ofta funderar jag på varför jag studerar på universitetet egentligen och inte spelar poker fullt ut som nu under sommaren. Skulle kunna köra en yolo, flytta hem, bygga upp en redig bankrulle och sen fixa lägenhet igen och spela heltid, men med den enorma lärarbrist som råder i vårt avlånga land är det ett korkat beslut att inte fixa lärarlegitimation eftersom det i princip garanterar jobb. En bra grund att falla tillbaka på och det gör att kommer kunna gambla med livet lite mer.

 

Nu när jag dessutom är godkänd på alla kurser under första terminen i kombination med pokerframgångar (nån iaf ;) ) är det dumdristigt att inte fortsätta på den inslagna vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det kan hända :P hur många bb hade jag? Och om synen är korrekt eller inte. den kan vara lite i det lösaste laget mot vissa spelartyper. Mot en reg är det en ganska enkel syn imo :)

 

Hmm, om jag jammar 100% är det fortfarande en -EV syn.

 

EDIT; iaf om jag jammar 90% är det -EV. Vi hade inga händer med varandra så du borde inte anta att folk jammar så brett BVB på den nivån, inte vad jag har märkt iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, om jag jammar 100% är det fortfarande en -EV syn.

 

EDIT; iaf om jag jammar 90% är det -EV. Vi hade inga händer med varandra så du borde inte anta att folk jammar så brett BVB på den nivån, inte vad jag har märkt iaf!

 

Det var därför jag nämnde att synen kan vara i det lösaste laget utan några reads då alltså, men det beror på :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...