Gå till innehåll

Recommended Posts

Jag får A-J tidig position, höjer 3 gånger BB.

Får syn av knappen.

Flopp 5-A-9 rainbow

Betar Pott.

Knappen dubblar.

Jag ställer in 5 gånger pott ca.

Knappen synar med A-K och vinner med K som Kicker.

 

Jag hade inte synat.

 

Kommentera gärna...

 

/Rikke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var cashgame. 6 spelare. Efter flop min bett pott dublar han. Jag sätter honom då på A-A eftersom att han dubblar min bett pott.

 

Men när jag ställer in borde han ju fundera på om inte jag träffat två par eller t.o.m. triss. Alltså borde han inte synat. Eller ?

 

Vi hade rätt gämna stackar.

 

Något proffs sa att A-J är en av dom svårare händerna, J som kicker.

 

/Rikke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska försöka att inte vara taskig och hoppas inte detta är ett trollande, men om då frågar om hjälp i en sån hand så ska ja ge dig ett tips som gör att du kommer slippa förlora så mycket pengar och det är att bluffa mindre och värdebetta mer.

 

Om du tror han har AA och mao träffat triss, folda! Om du tror han har AK, folda! Om du uppfattar honom som lös och att han lika gärna kan ha A8 som AA i denna situation så betta inte som en dåre, då kommer han folda A9 men syna med AA.

 

Poker går till mångt och mycket inte ut på att bluffa bort sina motståndare från toppen av sin range utan snarare att hitta marginella värdebett, hitta lägen där motståndaren är svag och bluffa bort honom samt att maximera sin profit då man har stål.

 

Edit: Och ja, AJ är i min uppfattning en av de svåraste händerna att spela men inte i detta sammanhang

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Men när jag ställer in borde han ju fundera på om inte jag träffat två par eller t.o.m. triss. Alltså borde han inte synat. Eller ?

 

 

Det spelar väl ingen roll vad du tror eftersom han kanske inte tänker i sådana termer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...