Gå till innehåll

frittsson4 1120h


frittson4

Recommended Posts

Hajsan!

 

Tar nu min pokerforum oskuld genom att starta en dagbok som jag hoppas på ska ge mig mer motivation och utveckling till mitt pokrande.

 

Vem är jag då? Fritjof, 22 från skåne. Börja som många andra ett par månader innan man fyllt 18 på svs. Första året gick som väntat stabilt back med mycket pröva på poker i alla dess former. För lite drygt två o en trekvarts år sedan började jag spela mer seriöst och sade upp mig för cirka två år sedan. Har huserat mest på 2/4 2.5/5 tills jag åkte på en downswing och tappade suget för online cash, så jag skolade om mig till online mtts. Efter det så stack jag och en kompis ut på en långresa där ja spela mycket live cash, en del live turrar och online mtts.

 

Kom hem i nov förra året med många nya erfarenheter och några tusen på mitt bankkonto. När ja kom hem satte ja in en liten slant på svs och tänker nu grinda upp den tills det förhoppningsvis bär av till en ny resa i slutet av detta år.

 

Skapade denna dagbok som motivationkraft, för jag har satt upp ett högt volymmål nu med 40 h varje vecka tills vi dar. Huserar mest på 1/2 men är uppe på 2/4 snart igeen förhoppningsvis.

 

Har absolut ingen aning hur man postar händer o sånt så skulle vara tacksam för tips!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gl M8 :)

 

Tackar!

 

Har alltid trott att snacket i chatten om att du heter Fritjof var ett skämt. :-P

 

Närå det är sanning :)

 

Trevligt trevligt, roligt roligt! Vilka platser besökte ni? Lycka lycka till!

 

Vi var en kortare tid i USA sen 8 månader i Australien på olika ställe sedan Nya Z och så avslutade vi med sydost Asien i några månader. Tyty!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar dagboksriggen stämmer även för mig för senaste 3 sessionerna har jag hämtat igen det jag tappade på 2 veckor :) Jag har fått in volymen som jag satte upp som mål och tycker även jag har spelat fokuserat och bra.

 

Förhoppningsvis är jag uppe på 2/4 i slutet på veckan! Här nedan kommer ett par händer jag är lite osäkra på:

 

Första handen är mot en passiv fisk och den andra mot en stabil normal reg:

 

Seat 4 is the button

Seat 2: Player2 ( $398.76 USD )

Seat 4: Hero ( $405.78 USD )

Seat 5: Player5 ( $191.50 USD )

 

Hero posts small blind [$1.00 USD].

Player2 posts big blind [$2.00 USD].

 

Dealt to Hero [ Ts 9s ]

 

Hero raises [$5.00 USD]

Player2 calls [$4.00 USD]

 

** Dealing Flop ** [ 7d, Js, Kc ]

Player2 checks

Hero bets [$9.00 USD]

Player2 raises [$39.00 USD]

Hero calls [$30.00 USD]

 

** Dealing Turn ** [ Ks ]

 

Player2 bets [$67.50 USD]

Hero calls [$67.50 USD]

 

** Dealing River ** [ Ah ]

Player2 checks

Hero bets [$293.28 USD]

Player2 calls [$286.26 USD]

 

Player2 shows [Kh, Jc ]

Hero shows [Ts, 9s ]

 

Player2 wins $782.52 USD from main pot

 

 

 

Seat 2 is the button

Seat 1: Player1 ( $409.86 USD )

Seat 2: Player2 ( $377.53 USD )

Seat 3: Player3 ( $410.75 USD )

Seat 4: Hero ( $599.21 USD )

Seat 5: Player5 ( $250.16 USD )

 

Player3 posts small blind [$1.00 USD].

Hero posts big blind [$2.00 USD].

 

Dealt to Hero [ Ks Ac ]

Player5 folds

Player1 raises [$5.75 USD]

Player2 folds

Player3 calls [$4.75 USD]

Hero raises [$25.50 USD]

Player1 raises [$62.25 USD]

Player3 folds

Hero calls [$40.50 USD]

 

** Dealing Flop ** [ Jd, Qs, 8h ]

Hero checks

Player1 checks

 

** Dealing Turn ** [ 4s ]

Hero bets [$82.00 USD]

Player1 calls [$82.00 USD]

 

** Dealing River ** [ 6c ]

Hero bets [$449.21 USD]

Player1 calls [$259.86 USD]

Player1 shows [Kh, Qc ]

Hero shows [Ks, Ac ]

Player1 wins $810.47 USD from main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan sumera första veckan som mycket bra både volymen och spelmässigt. Här e graf för april:

 

http://imgi.se/image.php?di=MTLW

 

Började bra även denna vecka och ska snart på mitt andra pass för dagen. Undrar bara hur man postar händer så dem blir lätta att läsa av? Tack på förhand!

 

Härlig graf!

 

Dock, med dina flippskills ska borde det nog vara tredubbla ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Började bra även denna vecka och ska snart på mitt andra pass för dagen. Undrar bara hur man postar händer så dem blir lätta att läsa av? Tack på förhand!

 

Det enklaste är väl att kopiera handen i forum-format direkt i HM2. Hittade följande svar på en annan sida:

 

"Hold'em Manager 2 has built-in capability for outputting to several common forum formats.

 

From the reports tab, right-click and select view. Then choose the format you want in the dropdown near the bottom right (which probably says "HM2 (Default)" to start out). Then click the "Copy To Clipboard" button and voila: you are ready to paste the hand history into the forum of your choice."

 

Mvh PT-användare :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hajsan!

 

Tar nu min pokerforum oskuld genom att starta en dagbok som jag hoppas på ska ge mig mer motivation och utveckling till mitt pokrande.

 

Vem är jag då? Fritjof, 22 från skåne. Börja som många andra ett par månader innan man fyllt 18 på svs. Första året gick som väntat stabilt back med mycket pröva på poker i alla dess former. För lite drygt två o en trekvarts år sedan började jag spela mer seriöst och sade upp mig för cirka två år sedan. Har huserat mest på 2/4 2.5/5 tills jag åkte på en downswing och tappade suget för online cash, så jag skolade om mig till online mtts. Efter det så stack jag och en kompis ut på en långresa där ja spela mycket live cash, en del live turrar och online mtts.

 

Kom hem i nov förra året med många nya erfarenheter och några tusen på mitt bankkonto. När ja kom hem satte ja in en liten slant på svs och tänker nu grinda upp den tills det förhoppningsvis bär av till en ny resa i slutet av detta år.

 

Skapade denna dagbok som motivationkraft, för jag har satt upp ett högt volymmål nu med 40 h varje vecka tills vi dar. Huserar mest på 1/2 men är uppe på 2/4 snart igeen förhoppningsvis.

 

Har absolut ingen aning hur man postar händer o sånt så skulle vara tacksam för tips!

 

FrttsoN4 din jävla val!!!:eek:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förra veckan blev inte lika stabil som första veckan i april men jag slutade ändå helt ok. Började att gå upp till 2/4 på tisdagen och hade föga förväntat även en bra första session, men sedan verkade det som pokergudarna hade bestämt sig för att jag allt skulle få smaka på varians dlux! Hade ett par tunga sessioner så bestämde mig för att ta ett par dagar off och som sig bör när jag inte spelar poker starta jag gubbavolvon och styrde mot sydskåne.

 

Fisket är min stora hobby/heltidsyssla här i livet och den upptar i princip all min lediga tid, speciellt nu på våren då det är som allra bäst att fånga stor fisk. Därav kommer jag att sänka mitt veckovolyms mål från 40 h till 30 h i april och maj för jag inser att jag inte kommer hinna med 40 h i veckan med allt inplanerat vårfiske. Får kompensera upp förlorad vårtid i sommar och höst istället.

 

När jag kom hem från fisket var jag som vanligt efter uppehåll från klickandet, ringrostig som bara den. Så efter en dåligt genomfört 2/4 session klev jag ner till 1/2 och passerade 30 h gränsen på söndagskvällen.

 

Här är en swingig veckograf:

 

file:///C:/Users/Fritte/Desktop/graf%20andra%20veckan%20april.png

 

Får hoppas på en bättre vecka med stabilare spel och bättre spring på 2/4

 

Btw! får fortfarande inte rätt på mina händer ja ska posta. Jag erkänner att jag inte är den vassaste på datorer o skit men va bövelen hur svårt kan det va, jo drumlans krångligt! :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...