Gå till innehåll

Farsta börjar med poker


Farsta

Recommended Posts

Tjena allihop!

 

Har hängt har en del till och från nu sen jag skapade detta konto, har tänkt att starta upp en dagbok ett antal gånger men det har aldrig blivit av.

 

Hursomhelst lite om mig själv:

 

Jag är 19 (95:a) år kommer från Farsta, söder om Stockholm, bor för tillfället i Götet där jag studera på Chalmers första året. Flyttade hit i Augusti i fjol, vilket jag börjar semiångra då allsvenskan drar igång snart och man vill ju följa Sveriges största lag på Nationalarenan

 

Är väl ganska kass på poker överlag, dock har jag en stor motivation att bli bättre för jag gillar inte att vara kass på saker jag tycker om att göra. Mitt pokerspelande har varit i vågor senaste halvåret då jag nu senast har haft en paus på några veckor. Spelar just nu /0.5 på SvS, så har inga flashiga grafer att komma med eller så

 

När jag inte spelar poker eller kollar fotboll, blir de en jäkla massa filmtittande eller supande. Dock så är det inte lika mycket supandes nu när jag fick för mig, att jag orkar inte vara tjock en till sommar, så supandet är indraget.

 

Målet med pokern är att bli så bra som möjligt, och pengarna kommer i andra hand då jag mest gillar att tävla i de jag gör och älskar kortspel vilket gjorde pokern prefa.

 

Så i dagboken kommer de bli pokersnack, händer som jag behöver hjälp med, allsvenskan eller fotboll mer generellt då jag semiföljer de flesta ligorna.

 

Flumigt värre blev det, aja är det något mer ni undrar är det bara att skriva här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

First!!

 

GL!! 8-)

 

Vet inte om du ska vara stolt över det ;)

 

Tack iaf!

 

 

Lycka till. När drog du tjack senast? mvh bagarmossen

 

har aldrig gjort nära dock ett flertal gånger.

 

 

Förövrigt som jag missade att säga är att det blivit en hel del bettande senast tiden också så kmr köra lite sånt här, och om någon spelar hearthstone får de gärna adda mig Farsta, där e jag inte lika kass som resten av sakerna jag håller på med

 

Edit: man får adda mig på cs också (farsta_sebbe) men där suger jag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

123 Farsta bror!!

Har du handlat nått på Hemköp i Farsta? Då kanske vi sprungit på varann back in the Days haha :) GL med pokern man! :)

 

Några gånger har man la varit där, mest för hämta post dock :D

 

Dagens acca lyder följande:

Danmark Vinst

Skottland Vinst

FC Roskilde Vinst

England u20 Vinst

Skulle kunna tagit Asian hc på Roskilde och Danmark, men men gav bättre odds så här, Danmark matchen kan dock bli tuff mot USA den känns mest som gissningen så här på förhand.

 

Blir poker lir om några timmar, kanske lägger till något bet också.

Tillsvidare får ni ha de bra iaf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev bara mini backet idag, borde vara nöjd med de med tanke på hur springet blev, men tack gode gud att att vi /0.5 spelare inte är något vidare bra!

 

Accan gick inte häller in då bara två lag blev rätt, och sen torskade vi på ett Tyskland - Australien -1.0 , -1.5. Då Australien lyckades få med sig 2-2 eloge till dem.

 

Fick förövrigt veta att en barndomspolare dog igår, hade inte snackat med honom på ca 5-6 år men fortfarande sorgligt.

 

Får en att fundera lite extra på livet.

 

Aja nya tag imorn gällande pokern och bettingen, får se om man lyckas dra sig iväg till skolan för plugg, eller Pubrundan, dock så är det en väldigt liten chans till båda två

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev inge skola idag eller pubrunda för dendelen utan de blir mer pokerlir :D

 

Dagens acca blev:

Chile Vinner och BTTS

Colombia Vinst

Elfenbenskusten Vinst

Brasilien Vinst

 

Ska laga lite lite mat nu innan de blir en pokersession

Ha de gött så länge gott folk :D

 

EDIT: Finns det någon hemsida där man kan spara sina bets och sen se vinst samt förlust i graf?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde en spreadsheet, orkar inte lägga in accarna jag spelar och gjorde lite små misstag för övrigt i den jag gjorde till exempel så Står det att jag hade att Frankrike vann men där ska det vara att de blir över 3.5 mål i matchen står också att de va i halvtid men va i fulltid

 

Där har vi den:

http://spreadsheet.se/farstabet

 

Första dagen gick bra iaf när jag förde graf, ska försöka lägga in dem jag hade igår också fast de blev torsk på dem.

 

Pokern står fortfarande på +-0

 

Hare bra så hörs vi kanske imorgon

 

Edit: la in alla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara bott en månad i Farsta för drygt 5år sedan, men hur som, lycka till! :)

 

Varför bara en månad? Farsta e fan underbart bra!

 

 

 

 

Har blivit mer betting än poker sen dagboken startades idag blev de 0 händer ska få in 2-3k händer imorgon. Ska ändra på mina pokersessioner för att få in mer teori, ska testa i två veckor se hur det känns upplägget är:

- Teori poker ~45m

- Spela poker ~2-4h

- Teori poker ~15m

Sista passet ska väl vara mer reflektion och händer och första lite mer teori.

 

Betingen går som på räls första dagarna. Ni kan se alla bets http://www.spreadsheet.se/farstabet uppdaterar så fort jag lagt ett bet oftast.

 

Ha en bra, hoppas alla hittat löningvärde!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick in 2k händer idag vilket slutade på runt 5BI+, där jag tycker jag spelade bra fast gjorde några dåliga calls och shoves, men hade inte variansen emot mig hela tiden så det slutade på plus.

 

Bettingen gick inte lika bra idag, la alldeles för mycket på AIK matchen, tråkigt nog slutade den 0-0 men tyckte vi spelade tillräckligt bra för att inte vara orolig inför allsvenskan,

 

Ska ta ny approach till betingen och göra fler bet med lägre risk och då självfallet sämre odds, till exempel så ska jag inte köra lika många accas, utan fler dubbels, dock är det omöjligt att föra in dubbels i spreadsheet så får helt enkelt ta och föra in den dagen efter. Kanske kmr och skriva vilka dubbels jag kör på i framtiden. En annan del av den nya approachen är att jag ska inte lägga mer en två bet per match.

 

Aja nu ska jag fortsätta ha ett getöga på EPT:en samt COD Champs.

 

Hare bra allihopa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena Tjena! Har inte blivit någon poker senaste två dagarna, blev lir i söndags dock hittade man -4BI så de är ju inte roligast. Anledningen till lidande pokerspel beror på skolarbete har tagit längre tid än de borde ha gjort, men ibland krånglar koden som initihelvete.

 

Bettingen går inte häller på top, men springet där har varit extremt kasst senaste tiden, vänder nog snart!

 

Över påsk ska man hem till Stockholm igen, gött att träffa familj och vänner, kmr bli ytterst lite pokerspelande, kanske lite om jag orkar fixa svs på laptopen, annars kommer det bli betting för hela go slanten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Har som sagt inte blivit någon poker, bettingen har gått upp och ner, igår gick den ner extremt mycket då 3 av mina matcher torskades på att de blev mål efter 85:e match minuten för fel lag.

 

Idag är det dock extremt viktig match i Allsvenskan, då vi möter malmö borta, många tror ju att de kommer bli enkel vinst för malmö, personligen tror jag på lika, då de alltid är jämt och Malmö har haft med sig domarn lite för ofta mot oss. Vi hade iof med han senast.

 

Tror hypen över Göteborg kan dö ut också de har mest mött skitlag än, och vi får se hur bra de är nästa omgång då de möter Malmö, hoppas hypen över Hammarby försvinner snart också!

 

Hoppas alla hade en bra påsk så hörs vi vid senare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dålig med updates av mig, får bli bättre!

Är nu tillbaka i Göteborg vilket betyder att pokerspelandet kan återupptas, bettandet har lagts på is i några dagar, kanske blir en vecka till eller så vi får se.

 

Fick idag också reda på att sommarjobbet som jag har haft senaste två åren troligtvis skiter sig i år, vilket skapar en problem för sommaren. Inte rent ekonomsikt för har sparat en del under våren utifall att något som detta skulle hända. Utan mer att inte göra ett piss över sommaren suger ganska hårt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker går halv segt, spelade ganska kast idag på slutet mest på grund av tiltande vilket är ovanligt för mig känner jag, men men får spela mer imorn, då ska jag börja med att studera poker innan och efter pokersessionen!

 

Börjar också bli gött väder ute vilket kommer troligtvis betyda mindre spelande på kvällarna, men får se ska försöka vara mer effektiv när jag inte har något att göra, och sluta "slösa tid".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Blivit dåligt med uppdateringar, mest på grund av att de blivit dåligt med pokerspelande, pga våren, fotboll och annat.

 

Blev en kort session idag, väldigt segt från igår. Hade dock grymt roligt på valborg hoppas alla ni också hade de! Målen för Maj lyder enligt följande:

- 20k händer

- Inte äta utemat

- Inte dricka någon alkohol

 

Ska göra en dags tur till Stockholm över måndagen för derbyt, så då får de bli ett undantag i alkohol målet.

 

Ha de bra tills vidare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...