Gå till innehåll

Soo what next?


Palton

Recommended Posts

Hej folket!

 

Sorry før att texten ser helt mongo ut, sitter på en norskt pc.. :oops:

 

Ær en total nybørjare som har børjat lira poker før ca 2 veckor sen.

Har tidigare spelat nån gång med mina kompisar ibland.. Men på helt "rookie nivå"..

 

Anyway, så jag børjade lira på SNG 0,25- 45 manna på pokerstars.

I børjan gick det kasst, så jag børjade læsa igenom allt jag kunde komma åt på nættet, olika trådar på forums, kollat på lite videos på youtube oså.

Efter ett antal dagar børjade jag fatta några saker hit och dit..

Så då børjade jag lira mycket mera tight och agressivt længre in .. Børjade gøra antekningar på mina motståndare/markera dom, kollat igenom fel jag gjorde, åkt på ett par riktiga badbeats också ;-)

A+K ær lite problem kort før mig kænns det som..

Och fortsætta læsa och læsa!!!

 

Børjade æven mærka vilka som er grinders i dessa spel "på den nivån".. Børjat læsa av bættre min motstånd och gøra lite bættre "moves" mot dom..

 

Brukar sitta och lirrd samtidigt, det kænns lagom..

So far så går jag plus,minus 0 på det hela.. Brukar som oftas komma på topp platserna på ena bordet och relativt långt in på de andra borden men åker ut precis innan man får pengar..

 

Kænns som att jag har fått en relativt allright "strategi och tankar" om mitt spel "in my head"..

Men jag vill kunna komma in to the money spots iallafal på 2/4, 3/4 borden.. Eller eventuellt komma top 5 på två borden så man børja gå plus mini lite.. Bara før att få bekræftelse att jag faktiskt børjar bli lite bættre..

 

 

Har som bæst kommit 2a två gånger, inte spelat så mycket headups æn.. Så blir mera øvning på det nær jag blir bættre!!

 

Men nu mera till vad borde jag gøra "next" før att bli bættre..

Jag funderar på att køpa ett par bøcker, har ni några som ni rekomenderar?

Annars kænns det lite før tidigt att skaffa pokertracker, då jag spelar på så pass låga nivåer om 1-5 kronor ;-) haha!

Vad kan jag mer gøra? Finns det några trådar/forums med mera information ni kan rekomendera? Eller nåt annat?

Vill ju bli kung på 0,25 nivå, innan man kan børja røra sig upp mot 1 dollar! :shock:

 

Skulle vara tacksam før alla svar!

 

Peace

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har förstått helt rätt med att det är hårt jobb som gäller för att börja se resultat.

 

Däremot är det helt orimligt att du skulle kunna komma i pengarna 50% eller 75% utav gångerna. 45mans har 7 betalda vilket är cirka 16% av spelfältet, skulle du börja nosa på att casha 25% utav gångerna så försöker du antagligen nå pengarna snarare än att vinna turneringen. Många spelare (med en del rätta iofs) tightar till sig rejält när bubblan börjar närma sig så det finns riktigt bra lägen att sno åt sig marker, speciellt när blindsen är väldigt höga.

 

Variansen, d.v.s turen och oturen är hög i poker, vissa dagar kommer du spela 20 stycken utan att casha för att nästa dag vinna 5 av 20, och det är ett jävligt snällt exempel.

 

Edit: Såg att dessa MTSNGs idag(!) har börjat med ante på nivå 1 vilket betyder att all strategi rörande spel tidigt i SnGs är utdaterat så det blir inte jättelätt att hitta bra filmer/böcker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först och främst fortsätt spela så länge du tycker det är roligt. Med volym kommer erfarenhet.

 

Eventuellt signa upp på någon pokerträningssida med videos. Kostar att prenumerera men kan vara ett roligt sätt att lära sig på.

deucescracked.com

grinderschool.com

----finns en hel uppsjö med sidor men dessa hittar du lätt med hjälp av googel.

 

Grinderschool har en "How To Master No Limit Hold'em SNGs-serie" som kanske kan vara något för dig.

 

Håller med om att du kan avakta med pokertracker och liknande. Kommer förmodligen stjälpa dig mer än vad det hjälper så här i början.

 

Snöa inte in dig på resultat utan var nöjd så länge du utvecklas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har förstått helt rätt med att det är hårt jobb som gäller för att börja se resultat.

 

Däremot är det helt orimligt att du skulle kunna komma i pengarna 50% eller 75% utav gångerna. 45mans har 7 betalda vilket är cirka 16% av spelfältet, skulle du börja nosa på att casha 25% utav gångerna så försöker du antagligen nå pengarna snarare än att vinna turneringen. Många spelare (med en del rätta iofs) tightar till sig rejält när bubblan börjar närma sig så det finns riktigt bra lägen att sno åt sig marker, speciellt när blindsen är väldigt höga.

 

Variansen, d.v.s turen och oturen är hög i poker, vissa dagar kommer du spela 20 stycken utan att casha för att nästa dag vinna 5 av 20, och det är ett jävligt snällt exempel.

 

Edit: Såg att dessa MTSNGs idag(!) har börjat med ante på nivå 1 vilket betyder att all strategi rörande spel tidigt i SnGs är utdaterat så det blir inte jättelätt att hitta bra filmer/böcker.

 

Du har nog rætt att jag førsøker fler gånger komma in i "pengarna". Æn att satsa på att vinna allt, kænner mig nøjd om jag kommer top 4 liksom. Men sen har jag inte den størsta erfaranhet från "heads up" æn heller.

 

Jag satt och inspekterade många bord från en kille som satt o grindade på 0.25 borden, han hade cirka 6-8 bords uppe samtidigt. Och iallafal idag såg det ut som att han hamnade in the money positionerna på 75%..

 

Jag vill lyckas komma i pengarna iaf 50%, vet att jag sætter mina mål høgt antaligen.. Men jag vill bli bra och førsøker så gott som jag kan før att komma ditt!!

 

Angående bubblan så ja absolut, men det svåra till o från med att sno stacksen, ær att om man sitter instængd av två eller en stark spelare framfør dig som alltid limpar efter mig och då blir det inte alltid så lætt, speciellt om man har lite chips kvar..

 

Nær det kommer till varians av turen och oturen så klart man førstår att det kommer o går. Men jag førsøker følja mina rutiner and rock the tables så klart.. Om man nu ska sæga så, på min "nivå".. haha! :lol:

 

Hur tjænar folk annars cash på att grinda tables? Vinner dom 1 table och sen ær det variansen av skills o tur/otur som kommer på næsta?..

 

 

Tack før svaret btw! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först och främst fortsätt spela så länge du tycker det är roligt. Med volym kommer erfarenhet.

 

Eventuellt signa upp på någon pokerträningssida med videos. Kostar att prenumerera men kan vara ett roligt sätt att lära sig på.

deucescracked.com

grinderschool.com

----finns en hel uppsjö med sidor men dessa hittar du lätt med hjälp av googel.

 

Grinderschool har en "How To Master No Limit Hold'em SNGs-serie" som kanske kan vara något för dig.

 

Håller med om att du kan avakta med pokertracker och liknande. Kommer förmodligen stjälpa dig mer än vad det hjälper så här i början.

 

Snöa inte in dig på resultat utan var nöjd så länge du utvecklas.

 

 

Det ska jag absolut gøra, jag gillar att læra mig nya saker och bli "bra" på de jag gør.

Så ser detta som en ny hobby! Har redan två jobb och jobbar som satan men resten fria timmar brukar jag lægga på poker/træning och frugan!

 

Har varit inne lite på deucescracked.com men inte blivit medlem æn. Har du någon egen erfaranhet øver hur bra dessa filmer ær dær?

Eller tycker du att grinderschool.com ær ett bættre alternativ?

 

Ska førsøka øva mera på att spela bættre i "late game".. Men sjælvklart nær man sitter 4-5 timmar om dagen och går +-0 hela veckan. Vill man ju se något bættre resultat! Men antar att det ær bara pusha på o køtta tills allt sitter i huvudet till 100%!

 

Tænkte att jag skulle kolla efter lite bøcker imorgon också, får se om Norge har några bøcker på engelska att erbjuda!!

 

Ær det stor skillnad på 1 dollars SNG btw? Och på vilken nivå børjade du spela poker? Vore lite kul o høra om hur andra har utvecklats! 8-)

 

Tusen tack før allt hjælp! Peace så længe! :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har nog rætt att jag førsøker fler gånger komma in i "pengarna". Æn att satsa på att vinna allt, kænner mig nøjd om jag kommer top 4 liksom. Men sen har jag inte den størsta erfaranhet från "heads up" æn heller.

 

Du får absolut vara nöjd med att komma topp fyra, men inte på sådant sätt att du förändrar ditt spel till det sämre bara för att du nått ett delmål. Det är vid topp 4 som de stora % av prispotten ska delas ut så att tappa fokus där är extremt dåligt.

 

Jag satt och inspekterade många bord från en kille som satt o grindade på 0.25 borden, han hade cirka 6-8 bords uppe samtidigt. Och iallafal idag såg det ut som att han hamnade in the money positionerna på 75%..

 

Det ser bara ut så för att borden han redan åkt ut på inte syns längre. Han cashar absolut inte mer än 25% och antagligen runt 20% snarare.

 

Jag vill lyckas komma i pengarna iaf 50%, vet att jag sætter mina mål høgt antaligen.. Men jag vill bli bra och førsøker så gott som jag kan før att komma ditt!!

 

Du kommer inte komma i pengarna 50% ens om du absolut endast försöker mincasha, glöm bort det tankesättet totalt. Du ska gå för att göra så många beslut som möjligt som vinner dig marker och pengar i längden.

 

Angående bubblan så ja absolut, men det svåra till o från med att sno stacksen, ær att om man sitter instængd av två eller en stark spelare framfør dig som alltid limpar efter mig och då blir det inte alltid så lætt, speciellt om man har lite chips kvar..

 

Absolut, bubbelspelet är krångligt. Menar du att du limpar in och dessa överlimpar, eller använde du ordet limp felaktigt som syn? Du bör i princip ALDRIG limpa i dessa turneringar, speciellt inte runt bubblan med mellan/liten stack.

 

Nær det kommer till varians av turen och oturen så klart man førstår att det kommer o går. Men jag førsøker følja mina rutiner and rock the tables så klart.. Om man nu ska sæga så, på min "nivå".. haha! :lol:

 

Hur tjænar folk annars cash på att grinda tables? Vinner dom 1 table och sen ær det variansen av skills o tur/otur som kommer på næsta?..

 

Tack før svaret btw! :-)

 

Varians och skicklighet påverkar alla bord hela tiden samtidigt. Det gäller bara att göra så bra beslut som möjligt. Vissa gånger vinner man på ren tur och ibland ser man ut som Phil Ivey bland dagisbarn, viktiga är att man tog bra beslut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får absolut vara nöjd med att komma topp fyra, men inte på sådant sätt att du förändrar ditt spel till det sämre bara för att du nått ett delmål. Det är vid topp 4 som de stora % av prispotten ska delas ut så att tappa fokus där är extremt dåligt.

 

 

 

Det ser bara ut så för att borden han redan åkt ut på inte syns längre. Han cashar absolut inte mer än 25% och antagligen runt 20% snarare.

 

 

 

Du kommer inte komma i pengarna 50% ens om du absolut endast försöker mincasha, glöm bort det tankesättet totalt. Du ska gå för att göra så många beslut som möjligt som vinner dig marker och pengar i längden.

 

 

 

Absolut, bubbelspelet är krångligt. Menar du att du limpar in och dessa överlimpar, eller använde du ordet limp felaktigt som syn? Du bör i princip ALDRIG limpa i dessa turneringar, speciellt inte runt bubblan med mellan/liten stack.

 

 

 

Varians och skicklighet påverkar alla bord hela tiden samtidigt. Det gäller bara att göra så bra beslut som möjligt. Vissa gånger vinner man på ren tur och ibland ser man ut som Phil Ivey bland dagisbarn, viktiga är att man tog bra beslut.

 

 

Ska fokusera mera på min endgame då, och inte vara nøjd førens jag kommer etta eller tvåa :)

 

Fair enogh! 20% ær vældigt hyfsat så længe man går plus så att sæga, ær det stor skillnad mellan 0,25 och 1 dollars- 45 manna SNG? Kanske jag kommer se mera cash skillnad om jag åker up en nivå eller så... :-)

 

Antar om man ska ligga på 20% vinst rate, måste jag bara børja slippa på min end game och heads up.. :shock:

 

Skrev fel, menade syna och inte limpa.. :lol::oops:

 

Ska hem snart och øva mera på att bli bættre vid bubble/endgame och heads up!

 

Tack før alla tips och råd!!

Hur var din børjar i poker? Vad spelade du nær du var rookie? Och vad spelar du nu?

 

 

Peace

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska jag absolut gøra, jag gillar att læra mig nya saker och bli "bra" på de jag gør.

Så ser detta som en ny hobby! Har redan två jobb och jobbar som satan men resten fria timmar brukar jag lægga på poker/træning och frugan!

 

Har varit inne lite på deucescracked.com men inte blivit medlem æn. Har du någon egen erfaranhet øver hur bra dessa filmer ær dær?

Eller tycker du att grinderschool.com ær ett bættre alternativ?

 

Ska førsøka øva mera på att spela bættre i "late game".. Men sjælvklart nær man sitter 4-5 timmar om dagen och går +-0 hela veckan. Vill man ju se något bættre resultat! Men antar att det ær bara pusha på o køtta tills allt sitter i huvudet till 100%!

 

Tænkte att jag skulle kolla efter lite bøcker imorgon också, får se om Norge har några bøcker på engelska att erbjuda!!

 

Ær det stor skillnad på 1 dollars SNG btw? Och på vilken nivå børjade du spela poker? Vore lite kul o høra om hur andra har utvecklats! 8-)

 

Tusen tack før allt hjælp! Peace så længe! :twisted:

Har inte varit medlem på många år men när det begav sig så fann jag det väldigt nyttigt. Deuces cracked är väl den största och mest kända sidan. Gissar att det finns mest material där.

Grinderschool är dock 100% inriktade på micro-low stakes. Erbjuder också en billigare premumeration där man får bara får ta del av micro-videos.

Tror det inte spelar någon större roll vilken sida du väljer i dagsläget. Det kommer bli en ögonöppnare hur som.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte varit medlem på många år men när det begav sig så fann jag det väldigt nyttigt. Deuces cracked är väl den största och mest kända sidan. Gissar att det finns mest material där.

Grinderschool är dock 100% inriktade på micro-low stakes. Erbjuder också en billigare premumeration där man får bara får ta del av micro-videos.

Tror det inte spelar någon större roll vilken sida du väljer i dagsläget. Det kommer bli en ögonöppnare hur som.

 

Dær ser man!

Tusen tack før allt info mannen!!

Ska prova Deuces cracked och leta efter lite bøcker ikvæll! :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Tjena igen!

Behöver lite mera hjälp med strategi!

Så spelar just nu 45 manna, 0.50$ turbos.

Började med rulle på 10$ gick up till 15, sen gulade allt på 3 sista dagar!

Lirar som grund 3-4 bord samtidigt men gick ner till två i sista 10 Games pga långa losing streaks!

 

Brukar följa dessa steps: första steget är att lira tight som satan i 2 första blinds, o inte blanda sig i om jag nu inte sitter på AA,KK eller AK,QQ,JJ om jag är i sen position o folket har lagt sig eller kanske 1 pers har limpat, då brukar man kolla floppet iaf.

Brukar också markera fiskarna på tables, så kan man köra ut dom med A-K,Q,J vid rätt tillfälle om man får möjlighet att ta dom head to head!

Steg 2: Nu när dom flesta crazy fish har åkt ut, brukar jag höjja från late position med par 8,9,10,J eller suitedfärg kort. Höjer så klart med KK,AA,QQ, AK i tidig position.

Anteknar även alla grinders, som man borde vara lite försiktig mot om dom höjjer!

 

Steg 3: nu när det börjar närma sig bubblan, sakta men säkert finns det ett par alternativ: Antagligen börjar jag bli shortstucked och då gäller det försöka gå All in med Ace~ , KQ eller vilket par som helst i late position för att överleva o stanna kvar i spelet! Eller så sitter man med en relativ hög stack om man har varit heldig i early game med fiskar/kort!' Och då kan man vara lite mera agressiv!

 

I Final table gäller det att spela smart och använda sin position rätt,

Men hur som helst, som oftast blir jag Badbeatad på river i early/mid game nånstans eller så sitter jag på shortstack och åker ut med all in med Ace~ mot någon pisspar på river..

 

Vad har jag missat och varför failar jag?

Har kommit 1a en gång och tvåa,trea, fyrs osv en del gånger..

 

Kan nån hjälpa nooben? Vill bli bättre o gå med en liten plus än minus i framtiden!

Har för övrigt bara lirat 1 månad, men en hel del timmar varje dag iofs!

 

Blir tacksam för allt hjälp man får! Lirar på pokerstars för övrigt!

 

Mvh/ P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så himla lätt är det inte att vinna en turnering med 45 man i som du verkar tro. Det är många flippar och setups man ska lyckas ducka på vägen.

 

Tycker du ska testa gneta enbordsturrar istället.

Tror man fortfarande får typ 8st 1$ biljetter på 888-poker gratis när man reggar konto där. Kör 6-max.

Det motståndet brukar vara överkomligt och sng är helt ok träning när man är grön.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...