Gå till innehåll

Vad säger ni om David Eldars fold?


Recommended Posts

 

Ser ju väldigt dåligt ut när man vet vad Kagawa har, men jag tycker baserat på den informationen som Eldar har så är fold det korrekta beslutet här.

 

Chockerande fold i mina ögon.

 

Varför raisa UTG med T8s om man viker när man floppary str8f-drag + medelpar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker folden är suverän. Hans hand är inte tillräckligt bra mot de händer som Kagawa kan ha och spelar inte bra på turn och river mot dem. I längden bör fold på floppen är vara bästa beslutet. Nu har Kagawa en extremt oväntad hand och då ser läggningen dålig ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker folden är suverän. Hans hand är inte tillräckligt bra mot de händer som Kagawa kan ha och spelar inte bra på turn och river mot dem. I längden bör fold på floppen är vara bästa beslutet. Nu har Kagawa en extremt oväntad hand och då ser läggningen dålig ut.

 

Jag tror bästa spelet är ALL IN 4bet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chockerande fold i mina ögon.

 

Varför raisa UTG med T8s om man viker när man floppary str8f-drag + medelpar.

 

Jag har analyserat handen och tycker fold är korrekt.

 

Det är en fyrvägspott på floppen och baserat på det som händer där så bör inte hans hand vara tillräckligt stark att spela vidare med. De mest troliga händer Kagawa har är triss, stege eller nötfärgdrag med A7s, han kan även ha JT. Eldar har en riktig sucker hand träffar han så är det svårt att få betalt av sämre hand och får han stege på turn kan Kagawa ha bättre stege med JT, får Eldar färg på turn så kan Kagawa ha bättre färg och det blir svårt att få betalt av stege. Har Kagawa triss kan han få kåk mot Eldars färg. De gånger Kagawa semibluffar med en hand som han har nu vinner Kagawa oftast handen genom att fortsätta semibluffa om Eldars missar.

 

För övrigt var David Eldar störste vinnaren på NL5k på pokerstars för några år sedan och är väldigt bra. Han vann uppåt 2 miljoner dollar på NL på Pokerbluffs kontot på FTP med. Vad jag vet om Eldar ska han vara ett geni och extremt intelligent. Tycker det är komiskt att läsa yt-kommentarer om att han är dålig och nit när han garanterat är bättre än 99,9.. % av alla på det spelet.

 

Tycker handen är intressant för det är lätt att dra förhastade slutsatsen att spela vidare om man inte analyserar handen ordentligt vilket jag är säker på att Eldar gjorde. Sedan är Eldars släkt mångmiljonärer. Eldar har vunnit flera miljoner dollar online. Eldar flippade även med bl a Ivey om högre belopp än detta på FTP. Eldar lägger inte för han är rädd att förlora eller nått sånt vilket en del verkar tro. Han lägger sig för han bedömmer att det är rätt beslut och jag håller med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror bästa spelet är ALL IN 4bet

 

Om man vet att Kagawa har den handen han har ja. Allin är helt klart värdelöst i en situation som denna baserat på den tillgängliga informationen från Eldars perspektiv. Går han allin så gamblar han och ligger långt efter den distribution han blir synad av. Kagawa har inte bluff med tillräcklig hög sannolikhet att det ska bli lönsamt om man räknar med det heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man vet att Kagawa har den handen han har ja. Allin är helt klart värdelöst i en situation som denna baserat på den tillgängliga informationen från Eldars perspektiv. Går han allin så gamblar han och ligger långt efter den distribution han blir synad av. Kagawa har inte bluff med tillräcklig hög sannolikhet att det ska bli lönsamt om man räknar med det heller.

 

 

Ah du har helt rätt, om man sitter med flushdrag vill man ju inte få in det på flop om man sätter motståndaren på ett set eller färdig stege.

 

Du har dessutom rätt när jag tänker efter, högst troligt är man uppe mot en monsterhand.

 

Men generellt är det ju tufft att behöva lägga en sådan hand :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att inte försöka exploita en rik affärsman och istället försöka hålla sig till en GTO linje vore ett stort misstag. Speciellt eftersom Kagawa förmodligen inte har specifika ranger för det han gör. Tror även att vi man kan förvänta sig att 10an lever i många fall då alla 2pars kombos känns väldigt realistiska med tanke på motståndet.

Mot en range av: 2pars kombos, sets, 10-7s, 7-5s, J-10, Q-10. Och alla typer av NFDs så har vi la(inte slått det i Stove eller liknande) över 55% åtminstone.

 

Tror deffinitivt han är så bred. Att Eldar inte skulle ha den infon om motspelaren låter ytterst tveksamt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...