Gå till innehåll

Springer fantastiskt dåligt ( Svenskaspel)


Jackwilshere

Recommended Posts

Nu ska jag dela med mig av en stor hemlighet. Finns en sak som du kan göra för att lösa precis allting här och nu!

 

...Acceptera läget, bry dig inte så mycket om det utan ta det med en klackspark och gnäll inte som en bebis.

 

Får du in det som favorit och blir konstant utdragen. Visst, det är alltid tråkigt i sig. Men du har gjort jobbet, att få in det som favorit är precis det vi kan sträva efter. Poker är ett varians och volym-spel. Det kommer inte hända några mirakel över en dag eller en vecka. Du får grinda år in och år ut för att ha chans på ett bra resultat. Speciellt när det kommer till turneringar.

Bara för att du är 60% favorit till att vinna betyder inte det att du helt säkert kommer att vinna 6 av 10 liknade händer under de kommande 10 situationerna. Vill det säg riktigt illa kan du förlora 100 stycken i rad. Men sätt över ett längre perspektiv bör det jämna ut sig. Återigen, det är ett varians och volym-spel och den volymen du pratar om är inte särskilt anmärkningsvärt stor heller.

 

Får du inte in det som favorit och förlorar beror det på att du spelar dåligt och behöver plugga mer. Alltså inget att gnälla över heller.

 

Är det helt omöjligt för dig att härda ut finns det ett ännu bättre tips. Lägg ner spelet! Då har du inte psyket som krävs för det. För poker är likväl ett mentalt spel.

 

Vad trodde du egentligen? Att det finns några genvägar? Doping?

Börja äta lyckopiller så att utdragningarna känns mindre?

 

Dessutom kommer du att spela sämre om du går runt med en dålig inställning. Och då tar det ännu längre tid att vända.

Är inne i en väldigt jobbig tid när det gäller mitt pokerspelande, har sprungit riktigt dåligt det senaste halv-året, och det här gäller främst för mtts på svenskaspel.

Någråa tips på vad man kan hitta på för att försöka vända på skiten? försöker dagligen titta över mitt spel och kollar även på videos etc. Är mentalt helt utbränd men sitter ändå dagligen och spelar.

 

Har stängt av chatten som en del i mitt försök att komma ur downswingen vilket jag tycker hjälpt en del då jag whinar mindre osv. Har ni tips på fler såna här "småsaker" man kan hitta på?

 

Vill någonstans tro på att det kommer lösa sig men det känns riktigt hopplöst nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

att få in det som favorit är precis det vi kan sträva efter.

 

Inte nödvändigtvis. I cash game är detta visserligen sant, men i turneringspoker finns det så många fler aspekter än att "få in det som favorit". Anser man sig vara bättre än majoriteten av startfältet hade åtminstone inte jag tagit en all-in första handen med QQ mot AKo, även om han visade handen innan vi gick all-in. Visst, man är 57% favorit, men förhoppningen är ju att kunna spela till sig markerna med mindre varians.

 

I turbo- och shortstackturneringar blir självklart förutsättningarna andra, men du förstår poängen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nog förstår jag din poäng.

Men jag hoppas du förstår min poäng med det hela. Som kändes lite mera relevant i sammanhanget i hans omfattande fråga. Som inte enbart gällde den aspekten som givetvis går att utveckla bra mycket i sig.

 

Sen kan det ALDRIG heller vara FEL att få in det som favorit. Oavsett spelform. Någon gång måste du vara all in, någon gång kommer du att hamna all in om du ska vinna och inte bara spela för en så bra placering som möjligt i mängden. Då gör jag det hellre som favorit.

Jag har däremot aldrig sagt att du BÖR få in det varje gång du har 51% chans att vinna. Viktig detalj!

 

Inte nödvändigtvis. I cash game är detta visserligen sant, men i turneringspoker finns det så många fler aspekter än att "få in det som favorit". Anser man sig vara bättre än majoriteten av startfältet hade åtminstone inte jag tagit en all-in första handen med QQ mot AKo, även om han visade handen innan vi gick all-in. Visst, man är 57% favorit, men förhoppningen är ju att kunna spela till sig markerna med mindre varians.

 

I turbo- och shortstackturneringar blir självklart förutsättningarna andra, men du förstår poängen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I vilket fall blir kontentan av alltihop att det kanske inte är variansen som spelar rollen i det här fallet. Jag vet inte hur många turneringar du spelar Jackwilshere, men att ha en kraftig downswing under ett halvårs tid känns osannolikt med tanke på hur små startfält det är på svenska spel. Du kanske helt enkelt måste jobba mer på spelet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att man samtidigt spelar sämre under en downswingperiod är ju inte direkt någon raketforskning (gäller dom allra flesta) så återgå till att spela tightare och spela ännu mer positionsspel så brukar det vända sakta uppåt.

 

Är du favorit i en allin pre så låt och säga att du är 60% favorit. Sen gör du om samma sak 10ggr i en turre, hur stor är dina chanser att busta då?

Om man räknar varje enskild allin för sig så stämmer det men räknar du alla allin du har under en turnering så minskar ju chanserna rejält.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla går väl dåligt på Svenska Spel? Slår man på Sharkscope när man sitter vid finalbordet så ligger 8 av 10 superminus. Den enda som ligger plus är den tyste i hörnet.

Den absoluta majoriteten av alla pokerspelare går back. Inget nytt under solen mao.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den absoluta majoriteten av alla pokerspelare går back. Inget nytt under solen mao.

 

Så är det ju självklart. Men jag föreställde mej att de som stod lägst i näringskedjan spelade en period och la av sen eller att folk spelade några gånger i månaden om de var förlorare. Men att alla reguljära spelare var så dåliga förbluffade mej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så är det ju självklart. Men jag föreställde mej att de som stod lägst i näringskedjan spelade en period och la av sen eller att folk spelade några gånger i månaden om de var förlorare. Men att alla reguljära spelare var så dåliga förbluffade mej.

Ok då förstår jag. Trodde du kollat upp några random finalbord bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok då förstår jag. Trodde du kollat upp några random finalbord bara.

 

Det är helt sjukt där. Spelare som man ser i princip varje gång man spelar ligger 20-30 tusen back. Och de verkar inte utvecklas heller. Själv har jag inte den blekaste aning om hur man spelar turnering men lyckas ändå gå plus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I vilket fall blir kontentan av alltihop att det kanske inte är variansen som spelar rollen i det här fallet. Jag vet inte hur många turneringar du spelar Jackwilshere, men att ha en kraftig downswing under ett halvårs tid känns osannolikt med tanke på hur små startfält det är på svenska spel. Du kanske helt enkelt måste jobba mer på spelet?

 

+1.Stort antal turneringar med små startfält som inte spelas i turbostrukur

=varningsklockorna bör ringa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...