Gå till innehåll

10$ fullring på bubblan, push eller inte?


Recommended Posts

Har tagit upp poker igen lite smått efter att inte ha spelat på ett tag. Hade till en början en nice winning streak, men har nu 7 förluster i rad. Två senaste åkte jag på bubblan. Är så jäkla dålig förlorare också så tar det hårt när jag väl förlorar. Det handlar inte om pengar utan jag vill vinna helt enkelt och känner mig dålig när jag inte gör.

 

Hur som helst så är det det jag undrar över i denna handen. Om jag spelade den dåligt eller om jag tog rätt beslut. Såhär i efterhand känns det som jag borde tryckt upp till 350-400 för att vika om jag får en push mot mig, men så tänker jag eftersom han nu typiskt skulle hitta AJ syna och jag förlora. Hade jag vunnit hade jag antagligen inte reflekterat över att jag spelade den dåligt.

 

Men vad säger ni? Utan read, pushar ni här?

 

Jag gissar att jag får syn vid push av alla par och kj+, kanske även Ax.

 

Full Tilt Poker Game #35363199324: $10 Sit & Go (290047648), Table 1 - NL Hold'em - 80/160 - 10:51:59 ET - 2015/03/12

Seat 1: ACECASE666 (5,965)

Seat 5: Cool_Sexy_Boy99 (3,175)

Seat 7: Essence30 (2,610)

Seat 8: Arh2014 (1,750)

Essence30 posts the small blind of 80

Arh2014 posts the big blind of 160

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Cool_Sexy_Boy99 King of Diamonds10 of Diamonds

ACECASE666 folds

Cool_Sexy_Boy99 raises to 3,175, and is all in

Essence30 calls 2,530, and is all in

Arh2014 folds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...

Jag vill slå upp till 400 och vika mot push från sb här. Vi är då inne för 2,5bb mot en push på 16bb, inte mycket att snacka om. Särskilt inte som $10-spelare känns särskilt benägna att återpusha så särskilt lättvindligt.

 

Tycker vi sitter så pass djupt (mot sb) att vi ska ha som grundförutsättning att potter kan gå till flop. Och då har vi position.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KTs är inte så stark hand all-in så blir vi synade så får vi räkna med att vara i dåligt läge. Det du vill i ett sånt här läge är ju att få mörkarna att slänga likvärdiga händer eller lite bättre,syna med sämre och höja med rejält bättre...för att gör dina beslut enklare.

Ifall du höjer med 2,5-3 bb så tror jag tt du kommer få rätt effekt.

 

Ifall du som i detta fallet pushar all-in så ger du mörkarna ett väldigt lätt beslut, de kommer att släng alla händer som är sämre än din, och syna med alla händer som är bättre (minst Ax eller par)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ifall du som i detta fallet pushar all-in så ger du mörkarna ett väldigt lätt beslut, de kommer att släng alla händer som är sämre än din, och syna med alla händer som är bättre (minst Ax eller par)

Stämmer ej, de kommer inte syna med alla händer som är bättre. Kommer nog slänga en del som är bättre, hur många beror på spelaren. KJo, A2o, 22 och 33 tror jag inte synar där t.ex. i alla fall inte ur SB.

 

Du måste också tänka att det är på bubblan och SB lär vara rätt tight med BB som shortstack.

 

Jag tycker inte allin är helt illa, men kanske höjer upp till 2BB och viker mot SB push, synar BB push.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har det gått och blivit stort?

 

Neej jag försöker lära mig! Förstår inte skillnaden mellan 320 och 400 mer än att det kostar mer för oss :-D

 

Jag tycker vi klickar upp det iallafall, sedan så vet jag inte hur man gör i aktuell spelform och stackar. Tror fold om syftet är att tjäna pengar och ha tråkigt och syna allin om man vill ha kul utan att behöva känna sig alldeles för dum. Vi får inte glömma att KT i samma färg är en toppenhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...