Gå till innehåll

Sommarstuga grind köp av mobilt bredband?


Mcann92

Recommended Posts

Halloj!

 

Blir nog till att grinda poker i sommarstugan under mitt säsongarbete detta år, och då hade jag en fundering angående mobilt bredband.

Någon som vet hur mke GB det slukar om man spelar 6-8h och streamar sport samtidigt.. Hur många GB behöver man ha för att klara sig? någon här inne som har erfarenhet av mobilt bredband och pokerspel, får gärna komma med rekommendationer och synpunkter!

vill inte ha några bindningstider under sommar säsongen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halloj!

 

Blir nog till att grinda poker i sommarstugan under mitt säsongarbete detta år, och då hade jag en fundering angående mobilt bredband.

Någon som vet hur mke GB det slukar om man spelar 6-8h och streamar sport samtidigt.. Hur många GB behöver man ha för att klara sig? någon här inne som har erfarenhet av mobilt bredband och pokerspel, får gärna komma med rekommendationer och synpunkter!

vill inte ha några bindningstider under sommar säsongen!

 

Kolla in Tele2. Inga bindningstider och mer data för pengarna än konkurrenterna. http://www.tele2.se/handla/mobilt-bredband-4g/

 

Borde räcka bra med 50 GB.

 

Edit: Säkerställ att du har täckning i första hand. Tele2 delar 4G nät med Telia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokern drar inte mkt alls.

 

Ska du däremot streama sport så drar det iväg snabbt.

50Gb räcker inte långt. Du kan lätt bränna 10gb en lördag med 2-3 matcher.

 

Läste inte ordentligt, behöver i så fall 100 GB men det räcker nog inte heller då. Han kommer helt enkelt inte kunna streama så mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som jag helt enkelt får säga upp mitt viaplay konto och lyssna på sportradion istället haha.. men om någon som använder sig av mobilt bredband och spelar poker på det.. som kan reka en bra datamängd för daglig pokergrind 6-8h tar hellre det säkra före det osäkra, skulle vara sjukt tiltande att busta sitt mobila bredband under en pågående session :D tack för tipsen iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla om samtliga abb fungerar där du ska vara och minst i 3G-fart, sen är det bara att ta det billigaste eller köra tex 3 som har kontantkortsvarianten.

 

Där surfar du tills du kört slut på surf, sen har du 20min (gratis surftid) på dig att fylla på nytt direkt på nätet.

Borde ju inte va så svårt, sen finns det säkert nåt liknande från Tele2 som verkar va billigast just nu på abb.

 

Synd för dig att det är surfmängden som dom tar betalt för för tillället... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar mycket och ofta på Comviqs mobila bredband ute i stugan själv. Fungerar allt som oftast helt smärtfritt. Och du behöver inte alls särskilt många GB för att klara dig en månad. <10GB, och då har du marginal för vanlig surf också.

 

Streaming är däremot helt uteslutet, även Spotify, Youtube med mera drar iväg så mycket så det är inte att tänka på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Tack för svaren.. tror jag testar 3kontant! borde vara ett bra alternativ.. Någon som har kört med det själv? det enda har väl iofs att göra med teckningen!

 

Det fungerar prima! Har själv spelat en längre tid med 3kontant och har, hör och häpna, aldrig fått en dc på svs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat att du har täckning i sommarstugan? Det kan ju vara väldigt slumpartat hur täckningen är på landsbygden.

 

Själv är jag låst i ett skitabbonemang men jag klarar typ 10-20k händer, mejl, facebook och tidningsläsande för under en GB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fungerar prima! Har själv spelat en längre tid med 3kontant och har, hör och häpna, aldrig fått en dc på svs.

 

Skönt att höra!

Blev lite orolig under dagen.. då jag hört att Telia ska börja ta bort ADSL inom "kort" vilket jag tycker låter väldigt konstigt.. men Telia har därför krånglat en hel det det senaste.. Någon annan som märkt detta? med dom små avbrotten som uppstår då och då. är förödande på SVS-klienten man timar ut och borden försvinner.. Får hoppas jag slipper detta med 3kontant även om jag är lite skeptisk mot mobila bredband!

 

Nåväl, fridens liljor folket! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat att du har täckning i sommarstugan? Det kan ju vara väldigt slumpartat hur täckningen är på landsbygden.

 

Själv är jag låst i ett skitabbonemang men jag klarar typ 10-20k händer, mejl, facebook och tidningsläsande för under en GB.

 

Kollar på kartan nu.. ser ut som det ska funka.. Får vänta och se, är inte bunden till något så det är bara testa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbade uppe vid höga kustenbron en gång och alla bolag lovade full täckning i endera 3G eller 4G, men endast Telia funkade och det i edge... Ridå! Satt med en jävla massa stickor tillslut och ingen nytta av nån utav dom. Nuförtiden finns det väl hyggliga antenner att plocka upp svaga signaler med...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...