Gå till innehåll

Nytt år, nya tag


Recommended Posts

Hej!

 

Efter Svenska Pokerförbundets årsmöte, så är nu en ny styrelse i full gång med planering av verksamhetsåret 2015.

Vi kommer givetvis finnas här på pokerforum för svar på frågor och allmänna synpunkter. Vi finns också på Facebook (https://www.facebook.com/svepof), twitter (https://twitter.com/svepof) samt vår hemsida (http://svenskapokerforbundet.se/).

 

Vi tänker här lyfta 2 frågor, som vi vet är heta.

 

Avtal med PokerEvent.

 

Styrelsen 2014 valde att sälja rättigheterna till att arrangera Live-SM, Online-SM och andra SvePof brandade event till företaget PokerEvent.

Styrelsen 2015 kommer snarast att träffa PokerEvent för att gå igenom avtalet och tillsammans hitta en väg för att SM ska bli så bra som möjligt för Sveriges pokerspelare. Det är för spelarna förbundet finns. Bara för att vi har sålt rättigheterna, betyder det inte att vi kommer sluta att jobba för att SM blir så bra upplevelse som möjligt.

 

Varför ska man bli medlem i Svenska Pokerförbundet.

 

Om man ser till stadgarna, så är förbundets syfte att främja pokern i Sverige, såväl live som på nätet. Vi ska också jobba mot de fördomar som finns mot poker och pokerspelare.

Styrelsen 2015 har "bara" funnit i 4-5 dagar, så vi pratar just nu om vilka mål vi ska ha för 2015. En sak är säker, vi är inte naiva.Vi vet att pokerspelare vill ha ett värde för sina 100kr de betalar i medlemsavgift. Det värdet är en av sakerna vi ska jobba med, värde som bara utgår till medlemmar i Svepof.

Vi kommer givetvis också följa det politiska klimatet och redogöra för hur vindarna blåser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Enligt liten egen koll så finns det betalningsanmärkningar hos pokerevent, några svar på det?

 

Hej chiccolina

 

Vi har ryktesvägen hört samma uppgifter. Detta är något vi givetvis kommer lyfta med Pokerevent på mötet vi snart kommer ha.

 

Din kommentar är inte oviktig, då avtalet är förbundets största inkomstkälla de närmsta 3 åren.

 

-----

 

Bli medlem i Svenska Pokerförbundet

 

http://svenskapokerforbundet.se/bli-medlem/via-paypal/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Vet inte om mitt inlägg försvann på något vis eller raderas, men jag försöker igen. Ungefär såhär såg det ut.

 

Styrelsen 2014 valde att sälja rättigheterna till att arrangera Live-SM, Online-SM och andra SvePof brandade event till företaget PokerEvent.

 

[...]

 

Din kommentar är inte oviktig, då avtalet är förbundets största inkomstkälla de närmsta 3 åren.

 

 

Jag vet inte om jag uppfattar det rätt, men jag förstår det som att SvePofs styrelse sålde rättigheterna till poker-SM till ett företag som ägs av en medlem i styrelsen, och att förbundets största inkomstkälla därmed är beroende av ett företag som omsatte 345 000 det senaste året och har 100 000 kr i samlade tillgångar. Men jag kanske har missförstått det helt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Här är avtalet. http://svenskapokerforbundet.se/wp-content/uploads/2015/05/Avtal_PE_SvePof.pdf

Väldigt bra att ni publicerar det.

Spontant tycker jag att avtalet är luddigt och innehåller flera punkter som är otydliga och inte speciellt specifika eller detaljerade. Jag återkommer med vilka punkter jag syftar på.

 

Vi i förbundet har varit i kontakt med Pokerevent just ang avtalet för reda ut samt förtydliga vissa punkter. Vi kommer att återkomma om detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är avtalet. http://svenskapokerforbundet.se/wp-content/uploads/2015/05/Avtal_PE_SvePof.pdf

Väldigt bra att ni publicerar det.

Spontant tycker jag att avtalet är luddigt och innehåller flera punkter som är otydliga och inte speciellt specifika eller detaljerade. Jag återkommer med vilka punkter jag syftar på.

 

Det är ju så att man inte tror att det är på riktigt. Hur fan kan SvePof, bestående av vuxna människor, ha skrivit på det här?!

 

Man skulle ju kunna skratta lite åt en formulering som "PE är Sveriges ledande aktör inom pokerrelaterade evenemang", när det gäller ett bolag som i senaste bokslutet omsatte 345 000, men det mest komiska/tragikomiska är innehållet i avtalet.

 

Vad exakt är det tänkt att PE ska bidra med överhuvudtaget? Kost och logi för fyra personer under poker-SM, samt statistik över antalet deltagare är det enda konkreta, såvitt jag kan se. I övrigt förbinder sig inte PE att göra just någonting alls, inga ekonomiska åtaganden eller någonting, förutom att tjäna pengar och återbetala en del av vinsten till SvePof. Enligt avtalet kan PE skita i alltihop, låta SvePof sköta rubbet och bara casha in.

 

Det här är nog bland det sjukaste jag har sett i avtalsväg och att SvePof skulle ha skrivit under detta i god tro, känns mycket, mycket långsökt. I praktiken har man sålt rättigheterna till poker-SM till en styrelsemedlem, för kost och logi för fyra personer under poker-SM i tre år.

 

Om vi omsätter det i pengar, skulle det enligt avtalet kunna vara fyra luftmadrasser för 100 kr styck samt långfranska och O'boy för säg 500-600 spänn. För alla tre åren. I praktiken kan man ha sålt rättigheterna till poker-SM i tre år för en tusenlapp.

 

Hur gör jag om jag vill lämna ett bättre anbud? Jag erbjuder mig, precis som PE, att skicka månadsvisa uppdateringar på hur det går, samt statistik över deltagarna. Dock lämnar jag ett bättre anbud avseende kost och logi. Jag lovar sängar av klassen MINST tältsäng, samt VARM mat (typ Gorby's) två gånger om dagen under poker-SM, och därmed har jag lämnat ett bättre anbud än det SvePof accepterade. Vem vänder jag mig till för att teckna avtal?

 

tl;dr: Hej trolöshet mot huvudman!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...