Gå till innehåll

Poker i Uppsala?


Yxsel

Recommended Posts

  • Svars 304
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

UPS då? Helt döda nu för tiden? :/

 

Players har ju bara CG på lördagar ...

 

UPS verkar döda. Vet inte vart de har tagit vägen

 

Players är dock allt annat än döda. Den senaste veckan körde de cashgame (inkluderat deras dotterklubb) på: Söndagen, Måndagen, Tisdagen, Torsdagen och nu idag (lördag). Så här finns det gott om spel om man vill. (de flesta kvällar inleds först med en turnering och sedan cashgame efter det)

(Det är dock bara Tisdag, Torsdag och Lördag som är spikad varje vecka, sedan kan det tillkomma fler dagar men då får man ett sms av dem.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

UPS verkar döda. Vet inte vart de har tagit vägen

 

Players är dock allt annat än döda. Den senaste veckan körde de cashgame (inkluderat deras dotterklubb) på: Söndagen, Måndagen, Tisdagen, Torsdagen och nu idag (lördag). Så här finns det gott om spel om man vill. (de flesta kvällar inleds först med en turnering och sedan cashgame efter det)

(Det är dock bara Tisdag, Torsdag och Lördag som är spikad varje vecka, sedan kan det tillkomma fler dagar men då får man ett sms av dem.)

 

Är det enbart 20/20 eller finns det 10/10 CG också? Brukar grytor finnas?

 

Mvh, KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr så var det inget spel på Players idag. Någon som lirar Homegame eller vet något annat spel idag inom Uppsala? PM:a eller skrivi tråden asap tack! =)

 

Jag fick ett sms om att det var cashgame på players idag. Jag ska ju inte dit men de sa att de skulle spela...

 

Är det enbart 20/20 eller finns det 10/10 CG också? Brukar grytor finnas?

 

Enbart 20/20.. vad är grytor för något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gryta = SnG. (tror jag)

 

Jag flyttar till Uppsala i maj nästa år. Hoppas att det finns kvar lite livespel då. :)

 

Ok, på Players är det ju en MTT men det är aldrig mer än 20 pers vad jag vet så det liknar ju en SnG.

Livespel kommer garanterat att finnas kvar i Uppsalai framtiden! Det växer ju liksom explosionsartat. Finns ju flera klubbar nu och förmodligen kommer det bli ännu fler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Okej, 10-10 skulle jag kunna tänka mig att spela, är det vid boländerna isf? Hur går man tillväga om man vill hänga med o spela? Tacksam för svar.

 

In på slaskpoker.com och kika under "slaskturneringar" på forumet. Klubben heter Pilen och det kommer upp info där varje gång det är lir (telenr osv).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Herregud, ska man styra upp förvirringen:

 

kfluffie snackade tisdagar (Hallen)...de är tyvärr döda.

UPS... vi tog en paus.

 

Kvar är:

-Players (Söndag, Måndag, Tisdag, Torsdag o fasiken va som behagas)

-En florida-ort (Tors & Sön)

-Pilen (Fre)

 

CG: 10/10 o uppåt, men allt CG i Uppsala skall ses som MINST det dubbla.

Turrar varierar mellan 330frys, 550frys, 200unl.reb och ngn enstaka tillfälle kan det gå högre.

 

Själv flyttar jag till Stockholm, over and out.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Någon som vet vad som kommer hända med livepokern i uppsala från och med nu?

Vet inte om det uppmärksammats här på forumet men det var ett riktigt fult och brutalt rån på pilen för en vecka sedan. En kompis var där under rånet men klarade sig tack och lov oskadd. Några blev dock misshandlade och det var en riktigt otäck stämning.

 

http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=77-AV_ID=693424,00.html

 

Känns som om det varken kommer finnas villiga arrangörer eller spelare till att driva livepoker nu :-(

Kommer ett sådant här rån påverka andra klubbar även utanför uppsala? Känns rätt osäkert att driva en pokerklubb om man kan bli rånad och misshandlad utan att ha ett säkert sätt att kunna skydda sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Låter skoj! Är intresserad av allt från 5/5 till 10/20. Helst NLT och PLO men jag spelar det mesta. Man kanske ska dra ihop ett forumslask i Uppsala?

 

Ska det vara inköpstag så är väl 500bb rimligare. miniupptag räcker nog 50bb så att man kan slaska bort sin sista peng i slutet av kvällen :)

 

Edit: Jag har f.ö. några väskor med marker samt ett bord, men ingen bra lokal tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är de för ett bord du har? Ett riktigt pokerbord med uppfällbara ben osv eller bara ett pålägg ala teknikmagasinet som man lägger på det vanliga bordet?

 

Anl. till att jag föreslog maxinköp är pga att jag är student, har inte alltför mycket pengar till övers. För såna som jag kan det då bli jobbigt med en bully på 500bb som äter en ur varje pot.

 

5/5 låter lagom för mig, har nog tyvärr inte ekonomi att spela högre. Hur ser det ut med lokal för er andra? Den jag har ligger precis i närheten av MCdonalds fyrislund, väldigt öppen och synligt för allmänheten=/

 

Om vi nu ska lira nåt framöver föreslår iallafall jag att vi tar det lite diskret på pm till varan så vi slipper något tråkigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan spela lite vad som helst jag också, 5/5 eller 10/20. Vi kanske kan börja med 5/5 så så många som möjligt kan vara med men sen kan man ju öka det om det finns intresse.

 

Jag tycker iaf att det ska vara en minimumgräns på 100bb på första inköpet, när man väl har börjat spela och man kanske har förlorat ett inköp är det ju inte hela världen att man köper in sig för halva, men det kommer bli riktigt konstigt spel om någon tex i ett 5/10 köper in sig för 500 och någon för 5000.

Tycker att man ska få köpa in sig för mellan 100 till 300bb eller nåt.

 

Lokal har jag tyvärr inte tillgång till heller men allt sånt kan man ju ta via pm. Någon som frivilligt vill utnämna sig till ledare för forumslaskgruppen och tex skickar ut pm? ;-)

 

btw, kan man inte bara dra för ett par gardiner eller nåt om du har en lokal men är orolig för att folk ska se in?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är mycket möjligt intresserad, gärna så lågt som möjligt. För jag har verkligen inte ekonomi 10/20 :) men om det blir något typ 100bb-150bb 5/5 eller liknande kan ajg mkt möjligt vara intresserad.

Edit: I och försig kanske jag inte vill bränna iväg 1000-1500 när jag tänker på saken. men om det är okej att en kille kommer och lirar för ett inköp så ..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anl. till att jag föreslog maxinköp är pga att jag är student, har inte alltför mycket pengar till övers. För såna som jag kan det då bli jobbigt med en bully på 500bb som äter en ur varje pot.

 

Men det är ju effektiva stackar man spelar med, så därför spelar det ju ändå ingen roll om du spelar med 100BB om en annan sitter med 100000BB. Fortfarande 100BB mot just dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...