Gå till innehåll

Slippa straffskatten


Andreas7575

Recommended Posts

Hej.

 

Då fick jag brevet hem från SKV.... Eftersom jag råkat vinna hyffsat 2009-2011 och förlorat stort 2012-2014 så åker man ju på rejält med skatt ändå. Det känns som om jag inte kommer ifrån detta.

 

Denna tråd är mest till för att diskutera själva straffskatten som läggs ovanpå. Hobbyspelare som jag var då så hade jag inte koll överhuvudtaget varav detta tillägg känns helt klart orättvist...

 

Vad finns det för möjligheter att undvika själva strafftillägget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

Då fick jag brevet hem från SKV.... Eftersom jag råkat vinna hyffsat 2009-2011 och förlorat stort 2012-2014 så åker man ju på rejält med skatt ändå. Det känns som om jag inte kommer ifrån detta.

 

Denna tråd är mest till för att diskutera själva straffskatten som läggs ovanpå. Hobbyspelare som jag var då så hade jag inte koll överhuvudtaget varav detta tillägg känns helt klart orättvist...

 

Vad finns det för möjligheter att undvika själva strafftillägget?

 

 

Fick du 40% straffskatt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag vet har alla som ej betalat skatt för skattepliktig sida också drabbats av skattetillägg. Ska som jag förstår det till rätt brutala skäl att slippa. Men fick argument av min handläggare då det begav sig och saker som att man är för ung samt att man aldrig deklarerat och inte fattar hur det går till skulle tydligen eventuellt vara skäliga.

 

Dock är argumenten kring oklar skattesituation för beskattningen inte ett skäl, för man förväntas redovisa i deklarationen om man är tveksam

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om någon slipper skattetillägget med argumenteringen att han är för ung eller aldrig deklarerat förut så är han bara att gratulera.

 

Som sagt, det är två av typ 5 skäliga argument, ingen särskilt trolig att lyckas men definitivt bättre än "jag trodde inte stars var skattepliktigt"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...