Gå till innehåll

Vilken winrate kan man ha i shorthanded NL?


BreeOlson

Recommended Posts

Någon annan som lyckats krossa dessa mikronivåer på svenska spel med en winrate på 40+ på en stor sample? Börjar kännas realistisk att kunna slå denna nivå med en sådan winrate. Alla motspelare verkar verkligen ha noll koll. Ligger just nu på 41.96 BB/100 på 10 613 händer! Vet att det är en liten sample. Vinner i både with showdown och without showdown.

 

Skulle vara motiverande med screenshots från någon som krossat med sån winrate på stor sample då det bevisar hur mycket skicklighet det finns i poker ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

få se ditt screenshot då

 

http://postimg.org/image/d4gpejq9z/

 

Sedan är allinEV:n skum. Räknar ut det konstigt. Exempel: förlorade en hand där jag enligt allin EV skulle vara 0 % att vinna när jag egentligen var favorit till att vinna, men när jag sedan förlorade så visade det bara minus i allinEV på samma sätt som att jag var 0 % att vinna. Någon som vet varför? Buggar det så ofta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte många gjort det, du är nog en av få

 

Hoppas det håller i sig. Är en veteran som gjort comeback efter längre uppehåll. Spelade NL $200 för ett par år sedan och slog det med ca 15-20 BB/100 om jag minns rätt på betfair, men gjorde uppehåll för plugg och pga total motivationsbrist.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte låta bli att lägga upp denna roliga handen med för att skryta lite hehe. Var så nöjd över mig själv när jag lekte isildur1 och xr överbettar allin på river för jag vet att just denna spelaren inte skulle checka på turn med J eller bättre.

 

BreeOlson posts the small blind 0.50

A posts the big blind 1.00

C folds

W raises to 3.50

S calls 3.50

BreeOlson calls 3.00

A folds

Flop: [6c 3d Jd]

BreeOlson bets 8.62

W raises to 22.99

S folds

BreeOlson calls 14.37

Turn: [4s]

BreeOlson checks

W checks

River: [Js]

BreeOlson checks

W bets 28.74

BreeOlson raises to 173.51 8-)

W folds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte? Vilken är den högsta kända winraten någon haft på en sample på 100k händer på Shorthanded NL?

 

Vadå "varför inte?" det är omöjligt (om du nu inte dödsrekordspringer i 100k händer då förstås). Känns som du spelat poker i typ 2 veckor. Jag hade 27,5~ bb/100 över 60k sample när jag spelade där för jävligt längesen men 40bb/100 kan jag ju drömma om =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vadå "varför inte?" det är omöjligt (om du nu inte dödsrekordspringer i 100k händer då förstås). Känns som du spelat poker i typ 2 veckor. Jag hade 27,5~ bb/100 över 60k sample när jag spelade där för jävligt längesen men 40bb/100 kan jag ju drömma om =)

 

Så du menar att taket ligger på 27,5 BB/100 för du hade det? Intressant slutsats som man kan dra andra slutsatser av ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du menar att taket ligger på 27,5 BB/100 för du hade det? Intressant slutsats som man kan dra andra slutsatser av ...

 

Nej de gör jag inte :D jag säger att 40bb/100 100k+ händer inte kommer hända. Kan du inte bara fortsätta spela o sen visa upp dina 40bb/100? Jag gissar på att du har runt 18 om 90k händer ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var uppskattar du att taket ligger nånstans då? Bevisligen under 40 BB/100 då det är "omöjligt".

 

Vet faktiskt inte då jag inte rört 0.5/1 på 1,5+ år men har väldigt svårt o se att det skulle vara möjligt med 30+. Har man 30+ spelar man dock inte 0.5/1.

 

Fortsätt spela du så ska du se att hybrisen försvinner snart :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet faktiskt inte då jag inte rört 0.5/1 på 1,5+ år men har väldigt svårt o se att det skulle vara möjligt med 30+. Har man 30+ spelar man dock inte 0.5/1.

 

Fortsätt spela du så ska du se att hybrisen försvinner snart :P

 

Detta var inte så uppmuntrande http://www.thepokerbank.com/strategy/other/winrate/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PT4 använder BB för limit och bb för NL.

 

Both BB/100 and bb/100 are metrics of a player's winrate per 100 hands. In PokerTracker 4 they are defined by the game type being played:

 

NL/PL = BB is Big Blinds

 

Limit = BB is Big Bets, and bb is big blinds

 

Brees 42bb/100 är korrekt uttryckt i blinds, inte big bets. Vi får därför anta att han använder PT4.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...