Gå till innehåll

Recommended Posts

Hej Supertequila. Jag håller med om att tonalitet är oviktigt när det kommer till inlärning denna väg. Att sedan dra paralleller mellan en smiley-gubbe och en otrevlig och hånfull touch i inlägg tycker jag inte fungerar.

 

Fast jag vidhåller jag postade en uppskattande glad smiley. Thefman har levt på poker i tio år och hängt på forumet lika länge. Tyckte att jag hade all anledning att ta det han skrev som ett skämt (som inte ens var på någons bekostnad, utan bara ett skämt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast vad ÄR ens det? Som jag förstår det så är det en höjning för att "skydda handen", så att den inte blir utdragen av en sämre hand. I så fall är det en vanlig höjning för värde, där man tror att att en sämre hand betalar av.

 

Protection raise i NLH är en söt liten sak.

 

* Det är en sån där raise där man känner sig jävligt nöjd när Fi viker en bättre, fast marginell hand, och man missar att man faktiskt semibluffade framgångsrikt.

 

* Det är en sån där raise där man känner sig jävligt nöjd när Fi viker en sämre hand med bara 6 outs, och man missar mer värde på följande gator.

 

* Det är en sån där raise där man känner sig jävlig nöjd när Fi synar för hela stacken med draghand (för han är comittad) och missar hela vägen, och man missar att man faktiskt värdehöjde.

 

Men, även

 

* Det är en sån där raise där Fi 3betspushar och man inser att man hade kunnat komma till river för samma kostnad som man raisade för, men nu måste folda.

 

* Det är en sån där raise där Fi 3betspushar och man sätter honom på drag och steksynar och inser att han hade överpar och man drar till 2 outs.

 

* Det är en sån där raise där Fi 3betspushar och man sätter honom på drag och steksynar, och man hade rätt, men han sätter draget och man spelade för hela stacken i en spot där man som bäst flippade.

 

En flexibel raise med andra ord, som alla bör ha i sin arsenal.

Lite svår att balansera dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Protection raise i NLH är en söt liten sak.

 

* Det är en sån där raise där man känner sig jävligt nöjd när Fi viker en bättre, fast marginell hand, och man missar att man faktiskt semibluffade framgångsrikt.

 

* Det är en sån där raise där man känner sig jävligt nöjd när Fi viker en sämre hand med bara 6 outs, och man missar mer värde på följande gator.

 

* Det är en sån där raise där man känner sig jävlig nöjd när Fi synar för hela stacken med draghand (för han är comittad) och missar hela vägen, och man missar att man faktiskt värdehöjde.

 

Men, även

 

* Det är en sån där raise där Fi 3betspushar och man inser att man hade kunnat komma till river för samma kostnad som man raisade för, men nu måste folda.

 

* Det är en sån där raise där Fi 3betspushar och man sätter honom på drag och steksynar och inser att han hade överpar och man drar till 2 outs.

 

* Det är en sån där raise där Fi 3betspushar och man sätter honom på drag och steksynar, och man hade rätt, men han sätter draget och man spelade för hela stacken i en spot där man som bäst flippade.

 

En flexibel raise med andra ord, som alla bör ha i sin arsenal.

Lite svår att balansera dock.

 

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...