Gå till innehåll

Recommended Posts

V: 20/17, rfi co 26%, cbet flop 56, cbet turn 50%, cbet river 33%

 

SB: $43.55

BB: $70.80

CO: $76.25

Hero (BTN): $63.84

 

SB posts SB $0.25, BB posts BB $0.50

 

Pre Flop: (pot: $0.75) Hero has A:heart: 8:heart:

 

CO raises to $1.50, Hero calls $1.50, fold, fold

 

Flop: ($3.75, 2 players) 4:spade: 5:heart: Q:club:

CO bets $2.25, Hero calls $2.25

 

Turn: ($8.25, 2 players) A:diamond:

CO bets $6.25, Hero calls $6.25

 

River: ($20.75, 2 players) J:spade:

CO bets $16.25, fold,

 

Min tanke var att floata han ip, är även före många ggr här. Har en bdfd med så de är många händer ja kan fortsätta med på turn.

 

PÅ turn så kommer Aet och de blir ett kort han kommer att barrla på väldigt ofta och träffat hans range bättre än min. min han han ser ju mer ut som Qx eller nått mellanpar när ja synar på floppen even 44-55. På turn när ja synar har jag ju både 44 och 55 som ja kan reppa som imo inte raisar på flopp. Han kanske tror att jag skulle ha raisat turn med en sån hand inte säker men. Aet blir ju ett perfekt kort för att trycka ut Aq och alla mellanpar som synade på floppen.

 

på river kommer en J. Är inte helt säker på om detta är en fold i alla lägen när han betar. känns som att han kan göra om sin hand till en bluff me tanke på att jag inte har så många Ax i min range. Fast samtidigt så borde han förstå att ja tar denna linje med 44-55. Så tror endå ja gjorde rätt som foldade?

 

Tankar?:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

?

 

Jag tror anledningen till skrattande gubben är att många anser det förlegat att höja för den typen av information du efterlyser. Antingen höjer man för värde eller så för att bluffa, vilket den aktuella handen känns nog så svag respektive alltför stark för att göra. Anledningen till drygheten i att inte förklara detta utan i stället insinuera sin egen över din smartness, den förstår jag inte.

 

Handen tycker jag känns helt ok spelad även om floppfloaten blir ganska kall om man inte tänker sig att spela hela vägen vid topparsträff.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror anledningen till skrattande gubben är att många anser det förlegat att höja för den typen av information du efterlyser. Antingen höjer man för värde eller så för att bluffa, vilket den aktuella handen känns nog så svag respektive alltför stark för att göra. Anledningen till drygheten i att inte förklara detta utan i stället insinuera sin egen över din smartness, den förstår jag inte.

 

Fast det var väl thefman som gjorde sig lustig och jag la in en uppskattande smiley? Eller missförstod jag något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast det var väl thefman som gjorde sig lustig och jag la in en uppskattande smiley? Eller missförstod jag något?

 

Jag tolkade smileyn som att du minsann visste att höja för information enligt de flesta är förkastligt men att du samtidigt inte ville berätta varför utan bara som skrivet, skratta tillsammans med övriga forummoguler åt den ärliga frågan och då semibakom ryggen på ursprungspostaren. Det citerade var ju bara ett ifrågasättande som jag ser det men är också av hävd oerhört dålig på att förstå sarkasm i skriven form.

 

Något som hade varit intressant att veta är hur forumets administratörer kommit fram till att stejkdelen ska vara helt fritt från trams men att handanalysdelen nästan med fördel ska överösas med irrelevanta poster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tolkade smileyn som att du minsann visste att höja för information enligt de flesta är förkastligt men att du samtidigt inte ville berätta varför utan bara som skrivet, skratta tillsammans med övriga forummoguler åt den ärliga frågan och då semibakom ryggen på ursprungspostaren. Det citerade var ju bara ett ifrågasättande som jag ser det men är också av hävd oerhört dålig på att förstå sarkasm i skriven form.

 

Något som hade varit intressant att veta är hur forumets administratörer kommit fram till att stejkdelen ska vara helt fritt från trams men att handanalysdelen nästan med fördel ska överösas med irrelevanta poster.

 

Jag lärde mig i princip den pokern jag kan idag genom att till en början bli hånad över mina handanalyser och resonemang.

 

Istället för att bli arg över att bli hånad, försökte jag urskilja den rätta linjen dold mellan mina kritikers rader och förändra mitt tänkande och spel.

 

Vill man få kostnadsfri hjälp av bättre spelare får man tuffa till sig lite och acceptera lite stryk.

 

Och är man inne o seglar på info-raise-liknande tankar 2015... ja.. då får man tåla en hel del stryk :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lärde mig i princip den pokern jag kan idag genom att till en början bli hånad över mina handanalyser och resonemang.

 

Istället för att bli arg över att bli hånad, försökte jag urskilja den rätta linjen dold mellan mina kritikers rader och förändra mitt tänkande och spel.

 

Vill man få kostnadsfri hjälp av bättre spelare får man tuffa till sig lite och acceptera lite stryk.

 

Och är man inne o seglar på info-raise-liknande tankar 2015... ja.. då får man tåla en hel del stryk :)

 

Hej Supertequila. Jag håller med om att tonalitet är oviktigt när det kommer till inlärning denna väg. Att sedan dra paralleller mellan en smiley-gubbe och en otrevlig och hånfull touch i inlägg tycker jag inte fungerar. Om man nu vill vara lite svårt intellektuell och inte hjälpa till direkt så kan man ju kanske skriva en fråga som manar den oinvigde till att själv reflektera över eventuella brister i sitt resonemang. Det är dessutom något som rent pedagogiskt antagligen är väldigt mycket bättre jämfört med att bara servera en lösning.

 

Jag tycker helt enkelt att det du skriver inte passar i sammanhanget riktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

äh.. alla överkänsliga noobs...

 

Annat var det 2005-2006 när Nebbis våldtog en om man råkade ta ett steg utanför GTO-linjen, Hjort hånade en bara för man existerade, Heltok rebootade konstant för man hade crashat hans robothjärna när man snackade gameflow, och Staahla bara var allmänt en bitch.

 

Klart man saknar de tiderna :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

äh.. alla överkänsliga noobs...

 

Annat var det 2005-2006 när Nebbis våldtog en om man råkade ta ett steg utanför GTO-linjen, Hjort hånade en bara för man existerade, Heltok rebootade konstant för man hade crashat hans robothjärna när man snackade gameflow, och Staahla bara var allmänt en bitch.

 

Klart man saknar de tiderna :)

 

:h: :h: :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...