Gå till innehåll

Kamikaze-bluff?


Recommended Posts

Jag och snusen7 har intressant dynamik och har vevat runt ganska friskt det sista (han sitter på tre av mina bord vid tillfället). Många trebets pre, några bluffade floppar osv. Han öppnar säkert 50%+ från knappen här. Ser det någorlunda troligt ut?

 

***** Hand 2216454245 *****

 

Anna 23 (Vanlig/ Cash Game)

Texas Hold'em No Limit 0.50/1.00 SEK

Hand startade: 2015-02-06 21:16:21

 

 

*** Spelarplatser ***

 

Plats 1: snusen7 (107.41)

Plats 2: Midway1 (91.53)

Plats 3: Sideshow (106.69)

Plats 4: Ängeln17 (96.67)

Plats 5: JQ1 (247.85)

 

 

*** Spelarstatus ***

 

snusen7 är Givare

Midway1 Lilla M 0.50

Sideshow Stora M 1.00

 

 

** Giv **

 

snusen7 [N/A, N/A]

Midway1 [N/A, N/A]

Sideshow [:As: , :2h: ]

Ängeln17 [N/A, N/A]

JQ1 [N/A, N/A]

 

 

*** Bet Runda 1 ***

 

Ängeln17 Lägger sig

JQ1 Lägger sig

snusen7 Höj till 3.50

Midway1 Lägger sig

Sideshow Synar 2.50

 

 

*** Flop(Board): ***

 

[:9s: , :5s:, :6s:]

 

 

*** Bet Runda 2 ***

 

Sideshow Passar

snusen7 Satsar 5.62

Sideshow Höj till 16.00

snusen7 Synar 10.38

 

 

*** Turn(Board): ***

 

[:9s:, :5s:, :6s:, :5g:]

 

 

*** Bet Runda 3 ***

 

Sideshow Satsar 24.00

snusen7 Synar 24.00

 

 

*** River(Board): ***

 

[:9s:, :5s:, :6s:, :5g:, :6d:]

 

 

*** Bet Runda 4 ***

 

Sideshow All-In 63.19

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag och snusen7 har intressant dynamik och har vevat runt ganska friskt det sista (han sitter på tre av mina bord vid tillfället). Många trebets pre, några bluffade floppar osv. Han öppnar säkert 50%+ från knappen här. Ser det någorlunda troligt ut?

 

***** Hand 2216454245 *****

 

Anna 23 (Vanlig/ Cash Game)

Texas Hold'em No Limit 0.50/1.00 SEK

Hand startade: 2015-02-06 21:16:21

 

 

*** Spelarplatser ***

 

Plats 1: snusen7 (107.41)

Plats 2: Midway1 (91.53)

Plats 3: Sideshow (106.69)

Plats 4: Ängeln17 (96.67)

Plats 5: JQ1 (247.85)

 

 

*** Spelarstatus ***

 

snusen7 är Givare

Midway1 Lilla M 0.50

Sideshow Stora M 1.00

 

 

** Giv **

 

snusen7 [N/A, N/A]

Midway1 [N/A, N/A]

Sideshow [:As: , :2h: ]

Ängeln17 [N/A, N/A]

JQ1 [N/A, N/A]

 

 

*** Bet Runda 1 ***

 

Ängeln17 Lägger sig

JQ1 Lägger sig

snusen7 Höj till 3.50

Midway1 Lägger sig

Sideshow Synar 2.50

 

 

*** Flop(Board): ***

 

[:9s: , :5s:, :6s:]

 

 

*** Bet Runda 2 ***

 

Sideshow Passar

snusen7 Satsar 5.62

Sideshow Höj till 16.00

snusen7 Synar 10.38

 

 

*** Turn(Board): ***

 

[:9s:, :5s:, :6s:, :5g:]

 

 

*** Bet Runda 3 ***

 

Sideshow Satsar 24.00

snusen7 Synar 24.00

 

 

*** River(Board): ***

 

[:9s:, :5s:, :6s:, :5g:, :6d:]

 

 

*** Bet Runda 4 ***

 

Sideshow All-In 63.19

 

Trovärdigt eller inte. Vad reppar du? 5 el 6 eller färg eller stege? Hade du degat stege eller färg denna spot? Hade du checkraisat 5x el 6x på flopp. När du har svaren på de frågorna vet du om ditt spel är trovärdigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trovärdigt eller inte. Vad reppar du? 5 el 6 eller färg eller stege? Hade du degat stege eller färg denna spot? Hade du checkraisat 5x el 6x på flopp. När du har svaren på de frågorna vet du om ditt spel är trovärdigt.

 

Gemene man höjer nog varken 5x eller 6x på flopp och skjuter inte heller river så ofta med stege och färg. Reppar ungefär fyrtal och färgstege.

 

Vad tror ni FI's range är viktad mot på river, mest kåkar, färger eller överpar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer resultatet (med min riktiga hand):

 

*** Bet Runda 4 ***

 

Sideshow All-In 63.19

snusen7 Synar 63.19

 

 

*** Showdown ***

 

Rake: 5.34

Totalpott: 208.54

snusen7 [:6g:, :5h:] Kåk Vinnare: 208.54

Sideshow [:As:, :3s:] Färg med ess i topp Vinnare: 0.00

 

Blev steksynad (slowrollad?) också kan tilläggas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vi reppar naturligtvis mer än fh/färgstege. Vågar man inte shova en hög färg för värde på river bör man nog omvärdera sitt spel.

 

 

Vad tänker du ska syna ett 63BB bet på river på ett 5mannabord? 9x? överpar? stege?

 

Jag köper att man kommer få betalt av lägre flushar en hel del, men jag som MTTdonk har svårt att se att nån ens på riktigt låga nivåer betalar av med typ stege eller lägre.

 

Tror du lirar mest HU? Tror du ligger riktigt högt i aggro factor också av det jag läst, då kan jag köpa att vi spelar ett annat spel som innehåller mer bluffar och marginellare värdebet. Har bara svårt att se att det spelet mot random är lika bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar inget, blev jag precis slowrollad att svara på en helt meningslös fråga om en hand som aldrig utspelade sig?

 

Dina kommentarer var väldigt tänkvärda och mer eller mindre samma tankebanor som jag själv hade på river. Jag valde att twista scenariot för att se vilken typ av svar jag skulle få.

 

Nästa fråga blir naturligtvis om det är för tunnt att gå för värde eller om handen ska hamna i C/C eller C/F rangen.

Jag tyckte inte han borde ha så många kåkar men betydligt mer färg eller överpar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ska kan betala av med, menar du?

 

Överpar, 9x, flushes, stegar. Det är överhuvudtaget svårt för honom att ha oss slagna här och han kan lätt levla sig till att tänka att vi inte shovar färger på denna river utan spelar med en blocker. Bygger för övrigt mycket hellre en range där jag shovar stor del på denna river än en range där jag checkar det mesta av min range.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Överpar, 9x, flushes, stegar. Det är överhuvudtaget svårt för honom att ha oss slagna här och han kan lätt levla sig till att tänka att vi inte shovar färger på denna river utan spelar med en blocker. Bygger för övrigt mycket hellre en range där jag shovar stor del på denna river än en range där jag checkar det mesta av min range.

 

Skulle vara kul att höra vad du tror är hans respektive ranger på de olika gatorna. Bortse gärna från att det är 0,50/1. Jag tror nämligen dels att hans riverrange är rätt polariserad till bluffcatchers och nötter, speciellt när brädan ser ut som den gör. Att ett överpar eller färdig stege inte vill ta betalt för vårt eventuella drag till färg känns ovanligt och att en 9x betalar av på river tror jag inte på. Kvar är den lägre färgen som jag tror folk ibland kan vika även om de såklart är mer benägna att syna, tror dock även en lägre färg vill ha betalt på tidigare gator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka nötter menar du att han kan ha? Hur många FH-combos tror du att han har på detta bräde egentligen?

 

Han kan enkelt komma till river med 9x+hög spader, överpar+spader, höga överpar utan spader, lägre färger, stegen eller ens Asx om vi inte hade nötfärgen. Hans range är i princip bara bluffcatchers med några få nötter. Tror aldrig att han snabbspelar stegen/lägre färg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...