Gå till innehåll

Följ resan till Asia PK Tour/Cebu från den 22/2 med Lindus och Herr A Löf N


lindus

Recommended Posts

Gick en sväng på stranden, käkade och gick tillbaka för en powernap.

Kl 21:00 skulle vi möta upp Andreas w på Wok bar.

Under min 45 min Powernap vaknar vi upp tre gånger av att jag fiser så högt att vi båda vaknar..

Varpå herr Löf lägger ett par stora bomber på toan så att hans höft typ vreds ur led.

Magen behöver tydligen lite omställning:)

 

Skönt att du bjuder på dig själv i alla fall. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Löser förhoppningsvis resedagboken och bilder senare.

 

Del åtta- shopping och utgång.

 

(30/1)Äntligen var det dax- den stora shoppingdagen var framme?som jag längtat:)

Sju timmar senare var de två största shoppingcentren (Ayala o SM ) avverkade och jag tittar besviket ner i min shoppingkasse. Två klänningar och en bikini, jag var redo för en ny garderob:)

Andreas gav upp efter tre timmar ( klenis ;)) men nöjd som attan med nya skor och armband.

Shoppingen var inte som jag hade hoppats, förutom de "vanliga" affärerna som kostade lika mycket som hemma kändes kläderna hämtade från en loppmarknad.

Skor däremot var en guldgruva-om man behöver sommarskor:)

 

Efter shoppingen var det snabbdusch som gällde,10 personer väntade laddade för utgång.

Vi åkte till en resturang som hette Casa Verde. Det var ett mysigt prisvärt ställe med god mat.

Efter det åkte vi till Politics för en mellandrink, perfekt loungeställe.

 

Liv Superclub :) Grym musik och snygg DJ efter bytet ( Enligt Daniel :))

Det blev en All In kväll som hette duga! Vi dansa halft ihjäl oss??☺️

En flaska vodka kostade ca 1800p= 280kr, Redbull 30kr och övrig dricka lite mindre.

 

Lodden thinks kördes frenetiskt i början. Om ni inte vet vad det är, sök på Lodden thinks :) Sjukt kul?

 

(31/1)Hur mådde vi dagen efter? som man förtjänar :) Poolhäng och 36 tum (85 cm) pizza beställd, allmänt skön slappe dag.

Somna strax innan 22 och gick upp 08:00 för att få lite sol före pokern idag 1/2.

Riktigt bra pokerväder :) Molnigt på väg mot regn.

Idag ska jag spela Omahaeventet kl 15 (10 000p) och åker jag ut den finns det ett Texas Turbo-event (5000p) kl 19:00.

Imorgon åker jag och Andreas vidare mot Mactan, strand och förhoppningsvis en snorkeltur till sjöss.

Snart frukost, mums☺️/ Linda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Del 9- Ny Pokerdag.

 

(1/2) Killarna drog för att kolla Superbowl NFL medan jag låg kvar och försökte få en gnutta sol mellan molnen.

 

Vi hoppade Main Event och körde cashgame och sidoturneringar.

Det blev ca 200 spelare i Main på ett inköp ca 9000kr, det var ca 100st mindre än förra året.

 

Jag är inte mycket för att berätta händer men just den här var lite rolig.

För er som inte hänger med i termerna:) bara att hoppa över :)

Tre händer in i Omaha eventet: ( blev 69st deltagare)

 

Jag har k678 med 78kl och k6hj.

Gör en liten raise innan knappen till 125 och Small Blind raisar till 400.

Flopp AQhj och 3kl. Han beta pott 850,syn från mig.

På turn kommer en klöver 4:a,så jag har två flushdrag och 5:a för stege.

Han beta 2400, sätter honom på AA ( sett) vilket han sen visar.

Jag synar och innan jag ens hinner göra något går han all in innan rivern kommit upp.

Guldläge för mig med så många outs att dubbla upp min stack.

River kommer en blank fyra och jag får vika.

Tre timmar senare och inte en hand vunnen förutom blinds blir jag all in shortstackad med AKQQ. Får färgdrag och leder stort då åttan är hennes ända hopp för stege.

Blir inte ens spännande när åttan så smidigt glider upp på turn.

 

Hoppar direkt in i Texas Eventet -(över 100 deltagare)

Efter tre timmar blir jag All in med AK mot 10/10, träffade en kung men hon en 10:a

Köpte in på nytt och spelade två händer.

Hade AQ och raisa upp till 900 med blinds 200/400 och får tre syn.

Flopp A34 två klöver, bett pott av mig 3600 och får syn av en kille. Kom klöver 9 på turn och jag ställer med 7400 som jag har kvar då jag även har klöver Q i handen.

Men han har J7 i klöver och ingen hjälp av damen- ute!

 

Kall dag-vi gav upp pokern för mat och klubb runt Mango Square. Där fanns många mindre klubbar och väldigt ungdomligt:) Innan 00:30 var vi hemma igen och somna som två små barn :)

Andreas klev upp med tuppen kl 07 för en ny Superbowl match. Han var inte ensam, ca 150 morgonpigga hade samlats för matchen.

 

Kan lika gärna avsluta med en Ny toalettstory:)

 

I detta land har de inte papper på toaletten och som västerlänning glömmer man ju lätt det.

När jag spelade ladies drack jag först en kaffe och sen en kall Cola. Min mage vändes ut och in och fick springa in på toa.

Första toan - stopp i toaletten?

Sprang in på andra toan grön i ansiktet och skulle just få utlopp för min känsla när jag kommer på att jag glömt papper, panik!

Fick bita ihop ordentligt och rusa ut till personalen för toapapper. En sekund till och det hade gått riktigt illa.

För handen till spolknappen och klick... händer ingenting, hjälp!!

 

Hör hur två från personalen står vid den " första" toan för att lösa stoppet där.

I fantasin målar jag upp hur jag ropar på hjälp och personalen på " första " toan får komma in till en toa fullt av rännskit ? vet inte vad jag ska göra men efter 5 min lyckas jag få ordning på spolknappen.. Puhh.

Kunde blivit riktigt pinsamt :)

Min mage reagerar tydligen kraftfullt på fruktsmoties och om jag skiftar varmt/ kallt här nere:)

 

Riktigt kasst väder!! Hoppas innerligt vi får en avslutande solig dag imorgon.

 

Hej så länge, ha en fantastisk dag där hemma?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Del 10- slutet på resan.

 

Ett långt avslut förvandlas till några korta sammanfattningar då jag råkade radera all text :)

 

Nytt hotell ute på Mactans sandstränder.( EGI)

Besvikelsen över de uteblivna sandstränderna sköljde över mig. Alla hotell hade egna stränder med murar/ staket runt om så Power Walk fick man göra på gatan.

Där rådde tiggeri och slum, lätt glad över att bo i fina rena Sverige.

Alltid kul att uppleva ett nytt land och dess kultur, tror dock inte att detta land är något för mig igen.

 

Taxi chaufförerna jobbade 24 timmars pass och tjänade förmodligen lika mycket per dag som vi gör på en timme. Med tanke på hur billigt det var med taxi.

 

En avslutande pokerdag som avslutades sent in på natten.

Spelade en Ante Only turnering (1000kr re entry)

Bra erfarenhet att spela den och åkte ut på 30:plats av ca 75 deltagare.

 

Efter det blev det cashgame och ångrar lite att jag inte spelade mer av det. Sjukt bra värde trots att jag själv inte är ett proffs:)

Spelade fem turneringar av ett värde 8000kr.

Två prisplatser och en bra avslutande sektion cashgame gjorde att jag totalt bara backade 2000kr på pokern.

Som nöjesspelare är jag glad för det lilla och att inte backa för mycket :)

 

Andreas sprang också bra på cashgamet och avslutade resan på pluss?

Han drar nu vidare till Dublin för ett nytt pokerevent. Själv är det bara att åka hem och jobba igen:)

 

 

Avslutar resan med orden memento vivere ( kom ihåg att leva ):)

 

Vi ses där vi ses?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för rolig läsning :)))

Tråkigt att det inte blev något plus :(

 

Kul att du gillade biffen:) Hade kunnat skriva ännu mer men det får räcka för den här gången:) Klart det hade vart roligare att gå pluss,men det kommer fler gånger:)

Bättre lycka nästa gång-intalar mig själv det iallafall:)

 

 

Nu har jag även fått upp alla bilder på resedagboken till alla inlägg. Svårt att använda den sidan när den laggar/får error hela tiden.

 

Men här är länken ifall man vill se:

 

http://www.resdagboken.se/m/Lindus79/cebu-bohol-och-asia-poker-tour-450781/fotoalbum/page1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...