Gå till innehåll

Howardshore - Balansboken


HwardShore

Recommended Posts

hejs!

 

Mitt namn är Andreas, 19år. Jobbar med att sälja försäkringar något absolut inte vill göra resten av livet... Har nu spelat poker i 2år

 

Bakgrund.

 

Som för de flesta andra började jag med att förlora. Med balongskalle satt jag in ca 500$ på Pokerstars. Tog mig ungefär 2 månader att gula. Efter de förstod jag att balongskallen var tvungen att spräckas :) Började då läsa en del böcker och Fick tipset av en äldre vän som hade spelat ett tag att läsa Harringtons CG bok.

 

Bestämde mig efter en tid att göra ett nytt försök. Satte då in 4k på Svenskaspel, och började spela /1 /2. Under första tiden gick de fortfarande inte så bra. Det tog mig ungefär 3-4månader innan de börja släppa och gå bättre. När de väl släppte var de som att jag hade vaknat upp och äntligen kunde se. Då efter 5-6månaders spelande jobbade jag mig upp till /4 /5 och började även spela NL50 / NL 100 på stars, Där jag är idag.

 

Min rulle är nu på ca 5000$, men har tagit ut en hel del och lagt undan för sparande osv.

 

MÅL, Livet/Poker: Planerat att börja läsa Kriminologi inom ca 2-3år. Vill då kunna spela poker på sidan av och slippa leva som en slav under tiden jag studerar.

 

Hoppas ni ska tycka de bli spännande att följa!

Redigerad av HwardShore
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har Nu spelat klart min första session sen ja starta daggeboken. Efter att ha haft 2dagar uppehåll pga jobb, så kändes de ändå helt ok att vara tillbaka. Tog ungefär 30min att komma igång igen. Gjorde några små misstag, men ganska solid session overall. Får Se ifall de blir lite spel under natten, annars blir de nya hobbit, en fredas öl och bara må.

 

Morgondagen blir de nog en kort session på förmiddan. Då de är planerat Fotboll+ÖL som brukar resultera i utgång. Come on you Spurs!

 

 

16/1 + 1439Kr

Händer 1317st

 

LÄNKTEXT

 

Har aldrig länka nån graf tidigare. Får hoppas att de funkar, time will tell.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kort session idag. Då de blev en del dricka under fotbollen, så kände man sig inte direkt redo för att pumpa in någon större volym.

 

18/1 +534Kr

Händer 386

 

LÄNKTEXT

 

 

Min tankegång gick så:

 

Då han flattar min MP opn så träffar han den floppen (vanligtvis) extremt dåligt. Ja kommer aldrig kunna skjuta 2-3gator. Så kände att behålla en del bluffar Samt kunna få värde av hans mellanpar på senare gator. Funderar dock ifall ja skulle kunna skjuta turn, checka river för att inducera bluff/skjuter säkert med mellanpar.

 

Hur ser er tankegång ut kring denna hand ?

 

Det är inte USD utan KR.

 

 

 

***** Hand History for Game 1111111111 ***** (Boss)

$400.00 USD NL Texas Hold'em - Friday, January 16, 04:41:44 ET 2015

Table Cleopatra Turbo 8 (Real Money)

Seat 2 is the button

Seat 1: Player1 ( $381.52 USD ) - VPIP: 54, PFR: 9, 3B: 0, AF: 1,9,

Seat 2: Player2 ( $449.76 USD ) - VPIP: 42, PFR: 17, 3B: 33, AF: 5,0,

Seat 3: Player3 ( $786.83 USD ) - VPIP: 25, PFR: 21, 3B: 11, AF: 3,5,

Seat 4: Player4 ( $1423.13 USD ) - VPIP: 23, PFR: 17, 3B: 8, AF: 4,3,

Seat 5: Hero ( $749.30 USD ) -

Player3 posts small blind [$2.00 USD].

Player4 posts big blind [$4.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Jd Ah ]

Hero raises [$11.50 USD]

Player1 calls [$11.50 USD]

Player2 folds

Player3 folds

Player4 folds

** Dealing Flop ** [ Ac, 2d, 2s ]

Hero checks

Player1 bets [$14.50 USD]

Hero calls [$14.50 USD]

** Dealing Turn ** [ 4h ]

Hero checks

Player1 checks

** Dealing River ** [ 9c ]

Hero bets [$48.00 USD]

Player1 calls [$48.00 USD]

Player1 shows [Th, Ad ]

Hero shows [Jd, Ah ]

Hero wins $150.16 USD from main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Morgondagen blir de nog en kort session på förmiddan. Då de är planerat Fotboll+ÖL som brukar resultera i utgång. Come on you Spurs!

 

Kort session idag. Då de blev en del dricka under fotbollen, så kände man sig inte direkt redo för att pumpa in någon större volym.

 

Haha standard, exakt såhär ser mina lördagar ut. Kul med ny db, synd att det är ett Spurs fan tho. En del pengar flög iväg för mig igår när Tottenham avgjorde matchen ;)

gl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu en kort session. Känner att jag inte fått in så mycket volym som ja skulle velat.. Så kommer sätta ett mål till nästa vecka att försöka få in (minst) 1k händer per dag.

 

Dagens resultat:

 

+658Kr

929 händer.

 

LÄNKTEXT

 

Resten av kvällen går till att lyssna på Alex å Sigges podcast samt kanske lotta någon turre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kort session idag. Då de blev en del dricka under fotbollen, så kände man sig inte direkt redo för att pumpa in någon större volym.

 

18/1 +534Kr

Händer 386

 

LÄNKTEXT

 

 

Min tankegång gick så:

 

Då han flattar min MP opn så träffar han den floppen (vanligtvis) extremt dåligt. Ja kommer aldrig kunna skjuta 2-3gator. Så kände att behålla en del bluffar Samt kunna få värde av hans mellanpar på senare gator. Funderar dock ifall ja skulle kunna skjuta turn, checka river för att inducera bluff/skjuter säkert med mellanpar.

 

Hur ser er tankegång ut kring denna hand ?

 

Det är inte USD utan KR.

 

 

 

***** Hand History for Game 1111111111 ***** (Boss)

$400.00 USD NL Texas Hold'em - Friday, January 16, 04:41:44 ET 2015

Table Cleopatra Turbo 8 (Real Money)

Seat 2 is the button

Seat 1: Player1 ( $381.52 USD ) - VPIP: 54, PFR: 9, 3B: 0, AF: 1,9,

Seat 2: Player2 ( $449.76 USD ) - VPIP: 42, PFR: 17, 3B: 33, AF: 5,0,

Seat 3: Player3 ( $786.83 USD ) - VPIP: 25, PFR: 21, 3B: 11, AF: 3,5,

Seat 4: Player4 ( $1423.13 USD ) - VPIP: 23, PFR: 17, 3B: 8, AF: 4,3,

Seat 5: Hero ( $749.30 USD ) - VPIP: 22, PFR: 18, 3B: 10, AF: 2,9,

Player3 posts small blind [$2.00 USD].

Player4 posts big blind [$4.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Jd Ah ]

Hero raises [$11.50 USD]

Player1 calls [$11.50 USD]

Player2 folds

Player3 folds

Player4 folds

** Dealing Flop ** [ Ac, 2d, 2s ]

Hero checks

Player1 bets [$14.50 USD]

Hero calls [$14.50 USD]

** Dealing Turn ** [ 4h ]

Hero checks

Player1 checks

** Dealing River ** [ 9c ]

Hero bets [$48.00 USD]

Player1 calls [$48.00 USD]

Player1 shows [Th, Ad ]

Hero shows [Jd, Ah ]

Hero wins $150.16 USD from main pot

 

Statsen lutar åt passiv synfisk? Ser verkligen ingen anledning att inte gå för tre gator värde?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BacKK

 

Efter tre dagar arbete och bara tvåhundra händer spelade, är de nu dags att sätta sig i lockdown mode. Har haft otroligt svårt att kunna spela dagarna jag arbetar. För efter åtta timmar av pratade är man helt slut i skallen och känner varken suget, eller att min edge skulle vara enorm. Så Schemat blir Torsdag-Söndag spel, sen kanske de får bli någon session ifall man känner sig pigg.

 

20/1 -268kr 284händer

Idag 22/1 1645kr (So far) 941händer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inge mera gibb ikväll. Dock hade jag en fundering som ni kanske kan hjälpa mig med. Har nu spelat ett tag på /4 och känner mig som en vinnande spelare på nivån. Har spelat ungefär 100k händer på /4 nu och haft ungefär 12bb/100 dock på lite olika databaser Så det är svårt att sätta en direkt siffra, men i början hade jag 8-9 nu har jag 12-13 på senaste 45k Är det dags att börja röra sig uppåt ?

 

Ungefär hur hög bb/100 kan man förvänta sig ligga på om man anses vara en vinnande spelare ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ungefär hur hög bb/100 kan man förvänta sig ligga på om man anses vara en vinnande spelare ?

 

Har du mer än 0.01bb/100 så är du ju en vinnande spelare obv.

Sedan så får du ju se över själv vad du tror och tänker.

 

Håller du 12bb/100 över ett så stort sample på /4-5 så har jag svårt att tro att du kommer bli överkörd på /10. Sedan beror det ju på hur du är som spelare, går du upp till /10 och spelar scared money och blir rädd när du förlorar ett inköp så är det kanske inte läge för dig att gå upp i nivå.

 

Hur ser din rulle ut i nuläget? Säg att du tar 5bi-skott på /10 och är noga med att gå ner när/om du torskar dessa 5bi. Sedan är det bara att gå ner, bygga upp rulle & självförtroende och testa på igen.

 

Kan ju vara ett ganska bra läge att testa /10 nu i helgen med löningsvärdet. (Fast och andra sidan, vem fan plussar på lönehelgen?)

 

 

Fake edit; vem fan plussar på poker :cry:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du mer än 0.01bb/100 så är du ju en vinnande spelare obv.

Sedan så får du ju se över själv vad du tror och tänker.

 

Håller du 12bb/100 över ett så stort sample på /4-5 så har jag svårt att tro att du kommer bli överkörd på /10. Sedan beror det ju på hur du är som spelare, går du upp till /10 och spelar scared money och blir rädd när du förlorar ett inköp så är det kanske inte läge för dig att gå upp i nivå.

 

Hur ser din rulle ut i nuläget? Säg att du tar 5bi-skott på /10 och är noga med att gå ner när/om du torskar dessa 5bi. Sedan är det bara att gå ner, bygga upp rulle & självförtroende och testa på igen.

 

Kan ju vara ett ganska bra läge att testa /10 nu i helgen med löningsvärdet. (Fast och andra sidan, vem fan plussar på lönehelgen?)

 

 

Fake edit; vem fan plussar på poker :cry:

 

haha joo såklart man är vinnande ifall man är +bb/100, tänkte dock lite mer vad som anses vara (över standard) för den nivån. Vet att de är lite svårt att ge någon exakt siffra.

Tack för svaret ändå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är första sessionen på /10 avslutad. spelade 2-3 bord för att komma in i dynamiken samt se vilka sizes ja ville använda mig av.

 

Första 100-300 händerna blev ja totalt överkörd, men efter en stund så började jag anpassa mig. En förändring jag gjorde var att spela med 200BB istället för 100 som jag egentligen har spelat mest. Tycker själv att jag är bättre 100BB djup, men lätt att bli överkörd mot alla 200bb stackar.

 

25/1

721händer +724kr

 

LÄNKTEXT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är redigt trött efter en lång dag, så håller mig kort. Blev en lång CG session på förmiddan ca 1500händer blev dock röda siffror. Spelade ävan 3-4 turrar backade upp med en 9plats som gav ca 400$

 

Har också funderat på att göra ett klientbyte. Då jag känner mig otroligt less på Boss klienten. Eftersom jag inte har någon större koll på alla olika sidor så skulle ja uppskatta lite förslag. Söker väl en site med mycket action på NL50/NL100

 

 

 

Dagens resultat.

 

26/1

 

1572händer

-1218Kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu bestämt mig, idag är dagen D. Igår efter ja slutade jobbet kl 21.00, var jag helt slut och kändes som jag aldrig vill återvända. Så nu är det bestämt åker in och säger upp mig om 30min.

 

Kommer därmed att hinna spela en hel del. självklart kommer jag att försöka hitta något annat, dock inte inom telemarketing... Så hädanefter kommer de vara uppdateringar varje dag, då jag kommer ha tid att spela en hel del!

 

best day of the week, Eller juste nu är alla dagar bra! hehe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu bestämt mig, idag är dagen D. Igår efter ja slutade jobbet kl 21.00, var jag helt slut och kändes som jag aldrig vill återvända. Så nu är det bestämt åker in och säger upp mig om 30min.

 

Kommer därmed att hinna spela en hel del. självklart kommer jag att försöka hitta något annat, dock inte inom telemarketing... Så hädanefter kommer de vara uppdateringar varje dag, då jag kommer ha tid att spela en hel del!

 

best day of the week, Eller juste nu är alla dagar bra! hehe

 

Good for you :)! Ska bli väldigt intressant att följa. Har själv ett drygt 7-16 kneg så jag vet hur du känner! Vad är ditt mål med pokern generellt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

såja då var allt kring jobbet löst. Kommer dock inte kunna sluta på stört då jag vara tvungen att göra klart min uppsägningstid på nån vecka. de sa äve att jag var välkommen tillbaka vilken dag som helst, de kändes skönt.

 

Brukar aldrig sätta några prestationsbaserade mål, känner att de skulle vara -EV tänk för mig. Utan de jag brukar göra är att sätta upp olika delmål. Tex: Antal händer, Spelade timmar, offtable timmar osv. Känner att prestationsmål skulle sätta en typ av press som är onödig.

 

Men visst har vi alla målet att bli som Thuritz xD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

såja då var allt kring jobbet löst. Kommer dock inte kunna sluta på stört då jag vara tvungen att göra klart min uppsägningstid på nån vecka. de sa äve att jag var välkommen tillbaka vilken dag som helst, de kändes skönt.

 

Brukar aldrig sätta några prestationsbaserade mål, känner att de skulle vara -EV tänk för mig. Utan de jag brukar göra är att sätta upp olika delmål. Tex: Antal händer, Spelade timmar, offtable timmar osv. Känner att prestationsmål skulle sätta en typ av press som är onödig.

 

Men visst har vi alla målet att bli som Thuritz xD

 

Haha ja man kan ju iaf drömma

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Sådär ja. Uppsägningstiden är nu gjord så kan nu lägga total fokus på pokern. Har spelat otroligt lite de senaste två veckorna då de varit extremt mycket med jobbet. Så från idag är tanken att börja att spela på heltid, blir då Ca 40H /veckan.

 

Även funderat på att börja spela/lära mig PLO då tiden finns. Vet dock inte ifall det är GTO då de kanske kan störa mitt NL spelande, får helt enkelt se.

 

Kommer att fortsätta med daglig uppdatering. Dock kommer jag nog inte spela de flesta Fredagar då de oftast brukar bli utgång.

 

 

Dagens Session.

 

Kände verkligen att jag har spelat ganska lite. Den största skillnaden var nog att ja blev trött efter en kort stund. Klarade inte av att hålla uppe 100% fokus, så kände mig tvungen att stänga ner. Även fast värdet på borden var otroligt bra så kändes de rätt att stänga ner i rätt tid.

 

Händer 1342

+471kr

 

LÄNKTEXT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...