Gå till innehåll

Hur gör ni för att hålla fokus?


rasputin

Recommended Posts

Igår var jag lagom deep in en turre efter jobbet. Spelade riktigt stabilt och bra hela vägen upp till 7-8 timmars sträcket. Sen började jag spela extremt fiskigt och gjorde bort mig extremt med 11 spelare kvar. Visste att han satt med pockets men likt en riktig fisk synade jag ner i hopp om stege / två par och vips var den hårt arbetande stacken borta i ett svep.

 

Har ni några knep att använda de dagar när ni känner tröttheten komma? :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår var jag lagom deep in en turre. Spelade riktigt stabilt och bra hela vägen upp till 7-8 timmars sträcket. Sen började jag spela extremt fiskigt och gjorde bort mig extremt med 11 spelare kvar. Visste att han satt med pockets men likt en riktig fisk synade jag ner i hopp om stege /två par och vips var den hårt arbetande stacken borta i ett svep.

 

Har ni några knep att använda när ni känner tröttheten komma? :-)

 

 

Wat

 

Använd 5minutersbreaken på ett bra sätt. Ut och ta frisk luft, drick kaffe, ta en snabbdusch.. Sitt inte och hjärndöda på FB/Skype/pf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wat

 

Använd 5minutersbreaken på ett bra sätt. Ut och ta frisk luft, drick kaffe, ta en snabbdusch.. Sitt inte och hjärndöda på FB/Skype/pf

 

Jag hade J10 suited, min-raisar lite i sen position varav BB slår om lite. Varningsklockorna ringer redan då men jag synar med. Flopp 1087. Check, check. Turn blank och här donkbettar BB varav jag borde lagt mig 100 gånger av 100 med den infon jag har om spelaren.

 

River är blank och jag ställer det sista jag har kvar och ber till gudarna att han har typ 99 men han synar snabbt och visar QQ.

 

Ja, satt kvar vid datorn och slösurfade i alla pauser turneringen igenom så får väl skylla mig själv att jag blev utsliten psykiskt. Får börja ta en repa runt kvarteret i fortsättning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade J10 suited, min-raisar lite i sen position varav BB slår om lite. Varningsklockorna ringer redan då men jag synar med. Flopp 1087. Check, check. Turn blank och här donkbettar BB varav jag borde lagt mig 100 gånger av 100 med den infon jag har om spelaren.

 

River är blank och jag ställer det sista jag har kvar och ber till gudarna att han har typ 99 men han synar snabbt och visar QQ.

 

 

Ok, jag som missuppfatta då.

Jag läste det som att du visste att han satt med pocketpar men hoppades på att han hade stege/2par. :mrgreen:

 

Jag försöker själv få 2-3 minuters pauser i grinden (spelar cashgame) för att få lite pigghet i mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cashgame till 99%, std är 70-75 min sessions - paus 5-7 min - repeat.

 

Ligger garanterat i toppskiktet av de i Sverige som spelat mest poker med laptopen i knät och sofflutet med tvn i bakgrunden (gillar att ligga på nån topplista men kunde valt nån bättre!) Nästan så jag skäms över hur jag underskattade allt runt omkring pokern och det visade sig på resultatet också ett par år efter gamla Primas guld-dagar var över!

 

Sedan 1,5 år har jag dock ändrat mig så ser och känner mig tvungen att ta mer seriöst på mitt yrkesval även att vissa ser mig lite som en "tomte" så är det mest bara en fasad utåt och det gäller både runt pokern och privatlivet :-)

 

Kör nu mera i stort sett bara via stationär station med alla bekvämligheter som kan tänkas (kylskåp, espressomaskin, ac, ergonomisk stol osv)

Dricker extremt mkt vatten, espresso, redbull och vitamin-torsk vare sig jag spelar el inte men vätska är viktigast.

Pauser och förberedelser inför en sittning består av stadig middag, frisk luft, kallduschar ansiktet (våtservetter vid datorn), avslappningsövning(ar), få kroppen i puls som "Kungen" nämnde, samt jävligt privilegad med att ha investerat i lite kinesisk ingenjörskonst bestående av en massagestol i hemmet som används flitigt när jag behöver rensa huvudet!

Tilläggas att min kropp gärna blir lite för mörbultad av all massage vid svackor men detta rekommenderas varmt om plånboken tillåter! :-)

 

Recept på en snabb avslappning/rensa huvudet övning:

Sitt/ligg bekvämt - blunda - tänk på din största rädsla/oro i 30s - känn efter var i kroppen rädslan sitter - omvandla din rädsla i ditt huvud till en varm färg du gillar - byt ut rädslan mot den varma favoritfärgen in-ut-in-ut osv under 30s - öppna ögonen och ta några djupa andetag.

 

Min rädsla är hajar men eftersom jag gillar att utmana mig själv är mitt ena mål för -2015 att dyka med fanskapen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar försöka komma upp i puls i 5min-breaken. Shadowboxing, dans, graciösa airkicks osv. Har funderat lite på att dyka in i meditationsträsket. Finns det expressmeditation och får man ut nåt av det?

 

Appen "Mindfulness" har meditationer på 3, 5, 10, 15 och längre minuter. En röst som pratar till dig långsamt och ber dig andas lugnt och fokusera på olika "sensationer" i kroppen. Testa den. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...