Gå till innehåll

20/20 NL, tricky spot med KK megadeep.


Recommended Posts

Tjooo!

 

Bustat turren på Krukan och byggt upp en rätt fin stack på 20/20 texas, har ca 14k när handen börjar och FI täcker. FI har vunnit ca 200k på betting tidigare på dagen, så det ska firas med mycket gott att dricka och lite livepoker. Han är inne för ca 40-50k efter några timmars spel, han slår upp hårt, tre-betar friskt och är inte blyg med att stoppa in mycket deg och sätta press post. Han verkar kunna spela men är för dagen ur balans eftersom han både har druckit en del och jagar ett back.

 

Straddle till 40 varpå FI UTG+2 slår upp 240, fold till mig på CO som kikar ner på :Ks::Kc: och slår om till 800. Jag har spelat rätt tight/aggressive och det är antagligen rätt tydligt att jag har en bra starthand.

 

Endast FI synar och vi ser floppen :Qc::Jc::3c:

 

Check till mig som säger strax under 1k, FI slår ganska fort om till strax under 3k.

 

Vad gör vi, och vad är vår fortsatta plan i handen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är fisk men rolig pott så skriver mina två ören iaf

 

som fi är beskriven så spelar jag syn och jag skriver ut AA(Ac ffa)ur hans range för att slippa hata mitt liv och kommer syna turn+river för stacks om inte det rullar en Q på turn och jag lyckas soulreada mig en fold för den enda handcombon jag är riktigt rädd för är AcQx, resten har vi equity mot om vi inte redan har han crushed.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...