Gå till innehåll

Poker i Las Vegas


gdaily

Recommended Posts

Hej!

 

Ja, "rosen" får bra omdömen, men det ligger en bit bort och är inte i mitt tycke toppmodernt. Kolla hellre in MGM signature (ca $3k månad eller billigare) eller där jag bodde senast: Planet Hollywood Towers. Var mycket bra, bokade deras minsta rum för ca 120 dag, körde 40 dollarstricket i receptionen och blev uppgraderad till "one bedroom". Har kök, bad, dusch och viktigast av allt, one bedrooms har tvättmaskin/torktumlare.

 

Lycka till!

 

Skrev ni inte om "20-dollarstricket" förra året? Har receptionisterna blivit kräsnare nu alltså?:-)

Hur mycket sanning ligger det egentligen bakom det där egentligen? Och finns det några risker med det, eller tar alla glatt emot "mutor"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 514
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Skrev ni inte om "20-dollarstricket" förra året? Har receptionisterna blivit kräsnare nu alltså?:-)

Hur mycket sanning ligger det egentligen bakom det där egentligen? Och finns det några risker med det, eller tar alla glatt emot "mutor"?

 

Beror på hur länge du har tänkt att stanna/bokat... det du kallar "mutor" är bara dricks.. helt normalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undvika dom mindre ställena, det kommer förstöra dina las vegas upplevelse.

 

Var tidigt ute istället och försök hitta en bra deal istället på ett "riktigt" hotell. Jag bodde själv på Sahara i Augusti under 3 dagar. Detta var för att alla andra hotell var fullbokade.

 

Jag tror vi fick betala $40 för ett dubbelrum, i början bodde vi på Flamingo i ett av deras Go Deluxe för $100 för ett dubbelrum. Hade vi bokat i förväg så hade vi även kunna så detta pris under dagarna det var fullbokat.

 

Tycker det var sjukt mycket värdare med Flamingo, mycket närmare strippen, stämningen vid poolen var mycket bättre. Allt var bättre med Flamingo och värt dom extra pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror på hur länge du har tänkt att stanna/bokat... det du kallar "mutor" är bara dricks.. helt normalt.

 

Säg att man har bokat för 10-14 dagar då? Har för mig att jag och en polare läste någonstans att någon receptionist ringt vakten och slängt ut de som försökte. Finns det fler som har erfarenheter från det här som kan dela med sig om hur det gick till?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säg att man har bokat för 10-14 dagar då? Har för mig att jag och en polare läste någonstans att någon receptionist ringt vakten och slängt ut de som försökte. Finns det fler som har erfarenheter från det här som kan dela med sig om hur det gick till?

 

Det där med vakten låter inte troligt.

 

Om du har bokat 10-14 dagar och försöker på $20/$50 tricket och vill ha ditt rum uppgraderat beror det på hur många lediga rum dom har.

 

Om det är fullbokat av dom finare rummen så finns det ingen chans att du lyckas. Är det många rum lediga, då är chansen större.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tips på bra ställen att ta med damen ut och äta framåt kvällningen?

 

Vi är inga partydjur, föredrar istället lugn atmosfär, gärna fin utsikt och kanske trevlig livemusik.

 

Firefly är ett riktigt bra tapasställe som numera finns på tre adresser i Vegas. Jag tycker den på 3900 Paradise Road är den bästa, bra priser och bra käk.

 

Raku har ju rekats otaliga gånger. Inte lyckats ta mig dit en endaste gång, men jag skulle testa detta. Suverän japan enligt många. Ligger på 5030 West Spring Road.

 

Annars finns det ju otaliga finrestauranger på alla hotell, inte testat särskilt många själv så där får nån annan fylla i.

 

Hoppas ni hittar nåt ni blir nöjda med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tips på bra ställen att ta med damen ut och äta framåt kvällningen?

 

Vi är inga partydjur, föredrar istället lugn atmosfär, gärna fin utsikt och kanske trevlig livemusik.

 

The Society Cafe på Encore. - Grymt prisvärt om du tar Taste of Wynn-menyn och löjligt god mat.

 

Carnevino på Palazzo - En av stadens bästa stekhus, löjligt bra kött.

 

Joel Robouchon på MGM Grand - Vill ni äta ert livs bästa måltid ska ni gå hit, men det kostar skjortan.

 

Lotus of Siam - las vegas mest prisvärda restaurang. Ligger på en lite off-location och ser inte mycket ut för världen, men snälla våga åk dit. Den bästa Thai-maten man ätit till mycket fördelaktiga priser. Har även en grym vinkällare.

 

Om ni gillar Sushi måste ni besöka Sushi Mon - finns på två ställen i staden, dock en bit från strippen men det är VÄL VÄRT 20 min i taxi om ni gillar sushi.

 

Blev mest god mat nu och inte så mycket utsikt, en restaurang som kombinerar båda är The Country Club på Wynn - Bedårande utsikt över 18-green på Wynns golfbana och mycket stilfull restaurang. Maten är mycket bra och faktiskt prisvärd om man väljer deras fixed prix menu.

 

 

För fler tips, kolla http://forumserver.twoplustwo.com/108/las-vegas-lifestyle/las-vegas-fine-dining-thread-214505/index91.html

 

Hittat riktigt bra tips där! :)

 

Enjoy!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man har skickat in det där formuläret till USA, om att få resa in i landet, kommer man få något svar på det eller finns det bara i deras databas när man kommer fram?

 

Jag har aldrig fått något hemskickat kommer inte ihåg om jag har fått något mail men det ska iaf finns i deras databas. Du kan kolla statusen på din ansökan med hjälp av passnummer, namn osv på samma plats som du ansökte:

 

https://esta.cbp.dhs.gov/esta/application.html?_flowExecutionKey=_c6DE0EA99-46F6-8888-E04D-627553872CD2_k83240458-0852-BF19-E183-271AB9A7073E

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tips på bra ställen att ta med damen ut och äta framåt kvällningen?

 

Vi är inga partydjur, föredrar istället lugn atmosfär, gärna fin utsikt och kanske trevlig livemusik.

 

Vi testade restaurangen på 52 eller 54 våningen på Binons Horseshoe nere i downtown. Härlig utsikt över ett upplyst Vegas i kvällens mörker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Ja, "rosen" får bra omdömen, men det ligger en bit bort och är inte i mitt tycke toppmodernt. Kolla hellre in MGM signature (ca $3k månad eller billigare) eller där jag bodde senast: Planet Hollywood Towers. Var mycket bra, bokade deras minsta rum för ca 120 dag, körde 40 dollarstricket i receptionen och blev uppgraderad till "one bedroom". Har kök, bad, dusch och viktigast av allt, one bedrooms har tvättmaskin/torktumlare.

 

Lycka till!

 

Vart hittar man rum på MGM Signature till det priset?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det brinner i knutarna här.

 

Jag och minst tre personer till vill hyra ett hus från slutet av maj till slutet av juni minst typ. Alltså en månad. Har bara spånat runt på Vacationrentals.com.

De verkar ha schyssta villor, men det börjar bli fullbokat.

 

När en villa ligger typ 1 mil från strippen. Vad borde ett rimligt pris ligga på? Är det ens värt? Bättre att satsa på så nära som möjligt?

 

Ös på med info.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det den stora tråden gällande "Las Vegas" här på PF, har för mig det finns en annan tråd men det är kanske denna som gäller oavsett om det är poker, shopping, boende etc??

 

Det finns en Las Vegas del här : http://pokerforum.nu/forum/las-vegas/

 

Det brinner i knutarna här.

 

Jag och minst tre personer till vill hyra ett hus från slutet av maj till slutet av juni minst typ. Alltså en månad. Har bara spånat runt på Vacationrentals.com.

De verkar ha schyssta villor, men det börjar bli fullbokat.

 

När en villa ligger typ 1 mil från strippen. Vad borde ett rimligt pris ligga på? Är det ens värt? Bättre att satsa på så nära som möjligt?

 

Ös på med info.

 

Mitt gäng jag ska åka med har också varit sugna på att hyra en villa. Men är det verkligen värt det? Var är det som gör det så bra?

 

Jag ser bara massa negativa saker, det är jobbigt att ta sig in till strippen. Bor man på strippen har man när allting och har alltid nära hem (hotelrummet)

 

Jag föredrar att bo nära stället man kommer spendera sin störra del av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt gäng jag ska åka med har också varit sugna på att hyra en villa. Men är det verkligen värt det? Var är det som gör det så bra?

 

Jag ser bara massa negativa saker, det är jobbigt att ta sig in till strippen. Bor man på strippen har man när allting och har alltid nära hem (hotelrummet)

 

Jag föredrar att bo nära stället man kommer spendera sin störra del av.

 

Man är väl lite 2Months2Million-skadad. :roll: Det ser så otroligt nötigt ut med ett hus, även om jag gillar hotellvistelser. Det stora pluset med hotell är väl frullen.

 

När hade ni tänkt åka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en Las Vegas del här : http://pokerforum.nu/forum/las-vegas/

 

 

 

Mitt gäng jag ska åka med har också varit sugna på att hyra en villa. Men är det verkligen värt det? Var är det som gör det så bra?

 

Jag ser bara massa negativa saker, det är jobbigt att ta sig in till strippen. Bor man på strippen har man när allting och har alltid nära hem (hotelrummet)

 

Jag föredrar att bo nära stället man kommer spendera sin störra del av.

 

+1 på negativa saker.

 

Och hur kan man ens fundera på att missa Wynns eller Venetians poolområden under sommaren!? De är ju nöt med tillägg 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man är väl lite 2Months2Million-skadad. :roll: Det ser så otroligt nötigt ut med ett hus, även om jag gillar hotellvistelser. Det stora pluset med hotell är väl frullen.

 

När hade ni tänkt åka?

 

Sist jag var i Vegas fick jag hjälp med att ordna boende av en bra kille som jag gärna rekommenderar. Ta kontakt med honom på 2p2 om du behöver någonstans att bo, hans nick där är The Jake. Förutom boende så erbjuds det också kontakt med ett riktigt skönt pokergäng.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...